Kuulutko tuohon 10%?

• Asslake
      Asslake
      Bronze
      Lueskelin netistä juttua että noin 10% pokerin pelaajista pystyy tekemään voittoa pitkällä juoksulla? Miten tuohon ryhmään pääseen ja milloin voi sanoa että kuuluu tuohon ryhmään. Riittääkö kun on vaikka vuosi voitollista peliä takana ja käsiä pelattu vaikka 100-200k eli onko tuo tarpeeksi laaja otos siihen ettei pienet downswingit katkaise pelaajaa kun ne sattuu kohdalleen? Vai pitääkö olla 5 vuotta ja miljuuna kättä?

Kuinka moni täällä kuuluu siihen ryhmään että peli tuottaa enemmän kuin kuin kuluttaa?

Itse en ole ihan varma missä kohdin olen menossa kehityksessä. Peli on tuottanut viimeisen puoli vuotta ja rolli on kasvanut pikkuhiljaa mutta en löydä syytä vielä miksi kuuluisin tuohon 10% ja miksi olisin siihen päätynyt? En ole vedonlyöjä, enkä shakkimestari, enkä erityisen lahjakas matematiikassa, saati sitten biljardissa. Ainoa missä teen työtä on analysoin pelattuja käsiä, luesken aiheeseen liittyen ja käytän suuren määrän ajatuksia pokerin parissa mutta pystyykö tällä korvaamaan muut puutokset?

Koska voin myöntää itselleni että pystyn pelaamaan voittavaa pokeria vai elänkö aina epävarmuudessa että jonain päivänä tulee aika jolloin kaikki pelaajat ovat minua parempia ja syövät minut ja mun rollini?
  • 5 replies
    • Sawkko
      Sawkko
      Bronze
      Sinänsä hölmöä antaa arviota siitä kuinka monta % on voittavia pelaajia, koska se on 'suhteellista'. Otetaan pelaaja joka kuuluu NL10 voittaviin pelaajiin, hän voittaa ja siis kuuluu tähän 10%. Pelaaja siirtyy pelaamaan NL100, mutta tällä tasolla hän ei enää pärjääkään. Siispä hän ei kuulukaan tähän 10%.
    • Asslake
      Asslake
      Bronze
      Niin ehkä minusta tuo 10% sisältää ne pelaajat jotka nettomääräisesti nostavat enemmän rahoja kuin laittavat. Eli ihan sama missä tasolla pelaa. Jos aloitan alimmilta tasoilta ja nousen ylemmäs ja tie tulee vastaan jolloin joudun tallentamaan lisää enkä pysty laskeutumaan alas ja häviän lisää niin silloin en ole voittava pelaaja.

Toisaalta jos heebo pelaa NL4 vuodesta toiseen ja nostaa joka kuukausi 15d voittoja, niin minusta on hän voittava pelaaja, koska nettonostot on enemmän kuin panot.
    • ghaleon
      ghaleon
      Black
      Itse kuulun ja en kuulu voittaviin pelaajiin asslaken määrittelyllä :) Olen siis voitolla suhteessa panojen ja nostojen kannalta(mukaan lukien PS:n avustukset), mutta en ole koskaan nostanut rahaa pelitileiltäni. Hieman yli 500$ taitaa olla nyt yhteensä, mutta eipä ole juuri järkeä alkaa tuon kokoiselta pelitililtä mitään nostamaan... Jos tuon kymmenellä kertois niin ehkäpä sitten.

Eikai ne pienet downswingit tai hieman suuremmatkaan katkaise ketään, joka käyttää turvallista br managementtia. Teoriassa nyt on tietty mahollista saada niin iso downswing, että menee poikki "pakolla", mutta sitten vastapainoksi jos vaikka lottovoiton nappaa... Pointtina siis se, ettei moista downswingia varmaankaan kovin monen hyvän pelaajan kohdalle satu?
    • Schlieben
      Schlieben
      Bronze
      Tällä hetkellä kuulun voittaviin pelaajiin. Tosin taidan olla näitä:

Toisaalta jos heebo pelaa NL4 vuodesta toiseen ja nostaa joka kuukausi 15d voittoja, niin minusta on hän voittava pelaaja, koska nettonostot on enemmän kuin panot.

Tosin tuo NL4 on mulla NL10 ja tuo vuosi voidaan korvata sanalla kuukausi :) Lisäksi voisin käydä tuon listan omalta osalta läpi:

En ole vedonlyöjä, enkä shakkimestari, enkä erityisen lahjakas matematiikassa, saati sitten biljardissa. Ainoa missä teen työtä on analysoin pelattuja käsiä, luesken aiheeseen liittyen ja käytän suuren määrän ajatuksia pokerin parissa mutta pystyykö tällä korvaamaan muut puutokset?

Vedonlyöjä: en
      Lahjakas matematiikassa: kyllä
      Biljardissa: kyllä (niin, että voitan sellaisen joka ei ole peliä paljoa harrastanut)
      Luesken aiheeseen liittyen: en niin paljoa kuin pitäisi
      Käytän suuren määrän ajatuksia pokerin parissa: Luultavasti liikaa, varsinkin silloin, kun sattuu se ilta joilloin kuulun siihen 90% epäonnisten joukkoon.
    • typohh
      typohh
      Bronze
      Turnaus pokerissa 20-25% pelaajista jotka päihittää raken. Sitä on muutenkin helpompi tarkastella koska tieto on julkista.