Voiko hävitä hyvälle pelaajalle?

• Asslake
      Asslake
      Bronze
      Kun lukee näitä blogeja ja bad beat osastoja niin rahaa hävitään vain ainostaan fisuille ja kauheille paisteille. Itsekkin muistelin enkä muistanut montaa tapahtumaan siitä rahat olisi mennyt hyvälle pelaajalle. Kerran tosin pelasin sellaista jätkää vastaan joka luki mua kuin avointa kirjaa vaikka miten yritin sekoittaa peliäni.

Mutta muistikortti on täynnä niitä käsiä jossa onnettomalle paistille olen hävinnyt rahani.

Mistä tämä johtuu?

Onko hyviä pelaajia liian vähän vai pidämmekö itseämme vain niin hyvinä?
  • 7 replies
    • Ryyti
      Ryyti
      Bronze
      Psykologiasta. Mieli muistaa paremmin ne kerrat, jolloin on itse pelannut hyvin ja vastustaja "fisutellut", kuin päinvastaiset tai ne kerrat, jolloin heron kyninyt vastustaja todellakin osasi asiansa ja tappiot kuitataan "luonnollisena" asiana, hyvälle pelaajalle voi hävitä mutta paistin 3-outtinen riveriin on jotain aivan karmeaa.
    • Rassima
      Rassima
      Bronze
      Hyvä aihe ketjulla. Ihminen muistaa aina ne negatiiviset asiat ja tässä kun itse on pelannut "hyvin" ja silti hävinnyt niin vastustajahan on aina paisti..:)

Itse olen kyllä hävinnyt monelle hyvälle pelaajalle tyyliin että kaveri naureskellu sen jälkeen että "helvetin paisti"..:)

Täytyy kyl ite myöntää että välillä pitää itteään maailman parhaana ja voittamattomana pelaajana. Sen takia kolme outtiseen osumisen jälkeen chatti laulaa ja kaveri haukutaa maan rakoon..:) Sitten heti perään oman käden kaks outtiseen osuminen ei ookkaan paska peli:)
    • NTV123
      NTV123
      Bronze
      NL Holdemissa suurinosa voitetuista poteista ei mene showdowniin, joten hyvinkin monta kertaa hävitään(luovutetaan) se potti paremmalle pelaajalle. Sitähän ei koskaan tiedä oliko siellä bluffi vai nutsit.

Tottakai itselläkin on kokoajan sellainen fiilis, että ainoat showdown tappiot johtuvat bad beateista. Turnauksissa tämä korostuu, tuntuu ettei sieltä ole ikinä lennetty pihalle dogina, mutta sekin on varmasti vain valikoivaa muistia.
    • juhanuha
      juhanuha
      Bronze
      joo jos turnauksessa lennetaan pihalle 60/40 tilanteessa joka on siis vihulle, niin kyseessahan oli silloin coinflippi tietenkin. itse jos olisit ollut taas 60% suosikki niin tamahan ei ole mikaan flippi... tallasta ajattelua kannattaa valttaa vaikka herokin on siihen usein sortunut.

EDIT. sadas postaus tayteen :) menenpa ostamaan taman kunniaksi ylimaaraisen nuudelipurkin.
    • typohh
      typohh
      Bronze
      Paremmille pelaajille yleensä vuodetaan pikkuhiljaa oli hyvä tai huono tuuri, eikä tappiot ole näyttäviä. Siinä missä fisuille hävitään kerralla ja paljon jos on huono tuuri. Poikkeus saatta olla jos syntyy agro dynaamiikka paremman pelaajan kanssa, mutta se on kohtuu harvinaista matalemmilla tasoilla.
    • BaboK
      BaboK
      Bronze
      Eilen tipuin kahdesta sittarista sijoilla 4 ja 6, kun puskin noin 10BB stackilla SB:lta samankokoista BB:ia vastaan ja sieltä löytyi yllättävästi kovempi käsi:

QJs - KK
      K8o - QQ

Underdogin asemasta huolimatta en pitänyt itseäni fisuna tai minua pudottaneita kavereita hyvinä pelaajina :) . He saattoivat nähdä asian toisin...
    • Claret74
      Claret74
      Bronze
      Mun käsipostauksia jos lukee niin ... kyllä ja ei. Fisun takia hävitään ja vihu voittaa... (Hero ottaa sankarikoppeja ja häviää stäkkinsä kerta toisen jälkeen)

Kyllähän se on "virkistävää" kun pääsee avautumaan ohivedoista - kissat kotona kun ei välttämättä aina tajuu...

Mutta varmaankin opettavaisempaa on analysoida niitä käsiä missä on hävinnyt paremmalle kädelle. (ei coolerit)

Ja winratestahan sen näkee kuinka hyviä sitä ollaan?