Pokeri ja Liikunta

• IPoker4k1I
      IPoker4k1I
      Silver
      Liikunnan osuutta ei voi kyllin korostaa, jos pelaa pokeria. Itselle ainakin Liikunta tuo paljon iloa, kunto pysyy yllä ja jaksaa pelata pitkiä sessioita virkeinä.

Omina lajeina kuntosali, lenkkeily, sulkapallo ja salibandy, toki muutakin tulee kokeiltua jos mahdollisuutta on.

Mitä lajeja itse harrastat, ja miten uskot sen vaikuttavan pokerinpelaamiseesi?
  • 5 replies
    • Fallock
      Fallock
      Bronze
      Täysin samaa mieltä. Olen melko ahkera liikunnan harrastaja itsekkin, ja hyvän kunnon merkitys on kyllä tullut huomattua moneen otteeseen. Varsinkin kun ei aina ole ollut niin hirveän hyvässä kunnossa :D Sehän on selvää, että liikunnan hyödyt voi aika suorilta siirtää pokeripöytäänkin.

Itse tulee näin talvisin harrastettua kamppailulajeja, lentopalloa (harvemmin) ja kahvakuulaa. Kesäisin sit tuo kamppailulajipuoli hiljenee ja tulee pyöräily ja jalkapallo tilalle.

Voin muuten lämpimästi suositella tuota kahvakuulaa, eli giryakuulaa. Tällä hetkellä on kyllä ehdoton rakkauden kohde, todella tehokas ja monipuolinen lihaskuntotreeni. Ennen tuli käytyä salilla suht useaan, mutta nykyään ei enää aika riitä kunnolla. Tuon tykinkuulan avulla pystyy ihan kotioloissa treenaamaan todella hyvin.
    • ruotsalainen
      ruotsalainen
      Bronze
      Ilman muuta liikunta auttaa vireytilan ylläpidossa. Väsyneenä pokerin pelaaminen on vähän samaa kuin heittäisi suoraan osan rahoista tuulen vietäväksi. Teen lihaskuntoharjoituksia kolmena päivänä viikossa, juoksen kerran viikossa työpaikan porukan kanssa, käyn kävelemässä vaimon kanssa viikonloppuisin pari kertaa. Kesällä pyöräilen.

Nuorempana juoksin jonkin verran kilpaa. Maratoneja on takana 6 kpl, ennätys 3:07:50. Nykyään ei akillesjänteet salli suuria määriä juoksua.
    • degnic
      degnic
      Bronze
      Joo todellakin, itsekin kyllä huomannut että kuntoilulla ja liikunnalla (ja muutenkin terveillä elämäntavoilla) selkeä +EV vaikutus omaan peliin.

BJJ:tä oon ruvennut nyt kokeilemaan ja ihan mielenkiintoinen kamppailulaji, paljon monipuolisempaa kuin moni muu mitä on tullut kokeiltua. Kuntosalilla tulee käytyä 1-2 kertaa viikossa ja tälleen talvisin myös jääkiekkoa tulee pelattua joskin aika harvakseltaan enää. Tuosta (snow)kitestä jos saisi vielä harrastuksen itselle muutaman treenikerran avustuksella.

Kesäisin tulee uitua paljon ja tennistä tulee pelattua kaverin kanssa säännöllisesti. Sitten säännöllisen epäsäännöllisesti pyöräilyä, koripalloa ja rullaluistelua.
    • TemeTee
      TemeTee
      Bronze
      Kyllähän liikunnalla on iso merkitys omaan jaksamiseen ja vireystilaan. Terve sielu terveessä ruumiissa :)

Omat liikuntatottumukset menee BJJ (as much as possible) ja siinä sivussa sitten Suomessa kahvakuula rääkit kerran pari viikossa.

Degnic, itse BJJ.tä jo jokusen vuoden harrastaneena voin suositella sitä lämpimästi. Ja ilmeisesti Tampereelta olit, siellä on ainankin kovatasoinen seura, eli hyvää valmennusta saa varmasti.
    • Jussu
      Jussu
      Bronze
      Sitähän tulee jo muutenkin ainakin mulle huono omatunto, jos ei moneen päivään tee mitään liikuntasuoritteita. Hiihdettyä tulee jonkin verran, sulalla maalla lenkkeiltyä sit. Nyt oon viime viikkoina käyny jonkin verran uimassa.