Uutta puhelinta hankkimassa.

• Tikkari
      Tikkari
      Bronze
      Pitäisi uutta luuria tässä hankkia mutta eipä taas ole mitään hajua kun noita malleja on miljoona.

Eli oikeastaan tärkeimmät ominaisuudet olisi, että sillä voi soittaa hyvin ja sisäänrakennettu wlan ja/tai hyvät 3G-ominaisuudet olisi toki myös kiva. iphonessahan olisi wlan mut sillä ei kai oikein voi soittaa.... :f_love: Ja lisäksi taitaa olla vaan kytkykauppamallina Suomessa.

Mitä vaihtoehtoja Nokialta ja onko kokemuksia? Entä muut merkit?

Ja jos olette ostaneet jonkun huonon mallin niin kertokaa mitä ei ainakaan kannata ostaa.
  • 41 replies
    • NemoKala
      NemoKala
      Bronze
      Itse olen kyllä ollut tyytyväinen iPhone 3Gs malliin. Taitaa nuo kuuluvuus ongelmat olla vain tuossa uudessa mallissa. Kytkynä tosiaan vaan saa joka on todella huono asia.

Aikaisemmin itsellä oli Nokia e75. Sitä en suosittele jos vähänkin tarvitsee nettiä käyttää tai sähköpostia lähetellä.

Mites nää samsungin wavet sun muut kosketusnäyttö puhelimet?
    • poupou
      poupou
      Bronze
      Itse tossa kanssa noita katellu ja päätynyt tonne HTC Desire / Samsung Galaxy S linjalle.

Galaxy S omaa hieman paremman hardwaren, vähän isomman (4") näytön, joka on myös Super Amoled. Muuta eroa noilla ei oikein ole kun että HTC käyttää Androidin päällä omaa Sense UIta ja Samsungilla omansa (TouchWiz?)

Sehän nyt vaan on makukysymys ja kumpikin varmasti loistavia.

Itse ene Nokian kapuloihin enää koske ennenkun ne pääsee siitä Symbianista irti, saa Meegon ilmoille, tai Symbian Foundation saa jotain järkevää aikaiseksi. Toistaiseks ainakin niin perässä se käyttis että oksettaa käyttää.

My 2¢.
    • Juteksi
      Juteksi
      Bronze
      Suosittelen kans tota HTC Desirea.
      Itellä ollut n. puol vuotta HTC HD2 ja 4" näyttö on mun mielestä vähän liian iso käytettävyyden kannalta.
      Nokialta olis N8 tulossa missä olis taas uus symbian versio sekä hd laatunen kamera.
    • smaster
      smaster
      Bronze
      Ite tilasin tollasen Samsung Galaxy S:n DNA:lta ja saa sen myös suoraan ostamalla. Pari viikkoa kuulemma menee niin pääsee kirjottamaan kokemuksia. Tässä vielä linkki ko. puhelimeen.
    • Vizah
      Vizah
      Bronze
      samsungilla voittoon =)

Miellä on nyt ollu useamman vuoden sungin luureja ja ongelmia ei suuremmin ole ilmennyt yhdessäkään
    • Tikkari
      Tikkari
      Bronze
      Missä hintaluokassa pyörii Desire/Galaxy suunnilleen?
    • Tikkari
      Tikkari
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja Vizah
      samsungilla voittoon =)

Miellä on nyt ollu useamman vuoden sungin luureja ja ongelmia ei suuremmin ole ilmennyt yhdessäkään
      Vaimoke just vei Samsungin huoltoon kun kuoli täysin koko kosketusnäyttö, joku reilun vuoden vanha malli. Mut kaippa se on vaan sitten tsägästä kiinni.
    • poupou
      poupou
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja Tikkari
      Missä hintaluokassa pyörii Desire/Galaxy suunnilleen?
      Riippuu kovasti.

Saunalahdelta kahden vuoden liittymäsopimuksella laakiostosta Samsung sekä HTC taisivat olla 480e. Huuto netistä ainakin täälläpäin saa uutta/uudenveroista takuineen halvemmallakin.

http://hintaseuranta.fi/tuote.aspx/402772
    • Vizah
      Vizah
      Bronze
      Aina niitä maanantai kappaleita sattuu =)

Meillä on ollu joku 10+ sungia ja kaikki on toimivina lähteneet eteenpäin kun on uutta hankittu
    • MixsuPoker
      MixsuPoker
      Bronze
      En suosittele ainakaan nokian malleista mitään tämän hetkisiä malleja, tulevaisuudessa ehkä, mutta tämän hetken älypuhelimet nokialta ovat kivikaudelta, juuri itse hain nokialaiseni maanantaina viidennen kerran huollosta (huhtikuussa ostettu), ja ei se toimi vieläkään, joten puran kaupan ja ostan sampan, tai iphonen.
    • Anssi
      Anssi
      Black
      Seuraava puhelin jonka ostan tulee olemaan iphone, tykkään vaan siitä että kaikki on yhdessä paketissa eikä tarvi hirveästi säätää musiikin siirrossa koneelta iphoneen.
    • fyctice
      fyctice
      Bronze
      HTC Desire ostoon. Itellä ollu parisenviikkoa ja mainio luuri. Huomenna julkaistaan Android 2.2 joka nopeuttaa puhelinta 2-5x, vaikka puhelin on jo nyt NOPEA (nopeampi kuin iPhone 4).

Desiren hinta eBaysta sim-unlockattuna maksoi 430e.
    • Jussi
      Jussi
      Global
      Mulla pyörii kans sama projekti mielessä... tullu siihen tulokseen etten koske Nokiaan ennen ku ne pääsee Symbianista eroon... eli ehkä ensi vuonna kun tulee jotain MeeGo-laitetta.

N900 olis ihan kiva lelu, mutta sen hinta ei jostain syystä vaan tipu vaikka kuinka odottais. Oon tällanen laitteistonörtti, niin Maemo/MeeGo vaikuttais kivalta alustalta.

Taidan metsästää itselleni sen Samsungin Galaxy S:n, jollei maltti riitä siihen että Nokia saa MeeGon ulos jollain kivalla laitteistolla.
    • Tsarpf
      Tsarpf
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja Jussi

N900 olis ihan kiva lelu, mutta sen hinta ei jostain syystä vaan tipu vaikka kuinka odottais. Oon tällanen laitteistonörtti, niin Maemo/MeeGo vaikuttais kivalta alustalta.

Sehän nimenomaan on tippunu vaikka kuinka paljon, nykyään lähes ilmanen :D

Itehän tosiaan hankin n900sen tuossa ihan muutama päivä sitten saunalahden kytkyllä ja tyytyväinen oon ollut.

...Ja saa siihen meegonkin, ja vaikka sitä ei virallisesti siihen tulekkaan, on projektissa meego -> n900 nokiankin työntekijöitä mukana että ei se pelkästään random harrastelijoiden puuhaksi jää
    • zack45
      zack45
      Bronze
      Uppaan HTC:tä (vanhojen kokemusten vuoksi).

Itellä on tollainen suopunki:n androidilla höystetty lääppimispuhelin.
      Ihan jees, paitti että samsungin oma työpöytä/valikko hässäkkä on ihan nokia:sta (imho), onneksi tuon marketista ilmaiseksi korvata toisella.
      Netti,gps, yms. toimii hyvin.

Samsung ei ole erityisen kuuluisa softatuestaa (sähän ostit ne bugit ;) ).
    • Suoaasi
      Suoaasi
      Bronze
      HTC Desire saa äänen täältäkin, itselläni on ja tykkään kovasti, on myöskin ohuempi kuin N900 ja näyttö on kirkkaampi. Kaikella Symbian-paskalla voi heittää vesilintua. Ainoa miinus tulee siitä, että näytön lukeminen on vaikeaa auringonpaisteessa.
    • PokerSharp
      PokerSharp
      Global
      Itselläni ollut HTC Touch Pro ja Touch Pro2. Ja kaikenkaikkiaan hyvä maku jäi, varsinkn rauta on toimivaa. Windows mobilesta ei voi sanoa samaa, suurella virittelyllä ja apuohjelmilla ok

Surin haitta on auringonvalo, eli näytöistä ei näe (ainkaan minä en näe) hyvin kirkkaalla säällä. Onko teillä kokemuksia näistä uusista Samsungin AMOLED (Galaxy) ja Sonyn Super LCD (HTC uudemmat Desire ja Nexus one) näytöistä, varsinkin ulkoilmakäytössä ?

Jos nyt pitäisi uusi puhelin hankkia niin samoilla linjoilla poupoun kanssa: joko Galaxy tai Desire. Pari minuuttia hiplailin galaxyä ja jouhevasti se toimi. Onneksi oli niin suolainen hinta (650?) että en ottanut mukaan mutta lähellä oli.
    • fyctice
      fyctice
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja PokerSharp
      Itselläni ollut HTC Touch Pro ja Touch Pro2. Ja kaikenkaikkiaan hyvä maku jäi, varsinkn rauta on toimivaa. Windows mobilesta ei voi sanoa samaa, suurella virittelyllä ja apuohjelmilla ok

Surin haitta on auringonvalo, eli näytöistä ei näe (ainkaan minä en näe) hyvin kirkkaalla säällä. Onko teillä kokemuksia näistä uusista Samsungin AMOLED (Galaxy) ja Sonyn Super LCD (HTC uudemmat Desire ja Nexus one) näytöistä, varsinkin ulkoilmakäytössä ?

Jos nyt pitäisi uusi puhelin hankkia niin samoilla linjoilla poupoun kanssa: joko Galaxy tai Desire. Pari minuuttia hiplailin galaxyä ja jouhevasti se toimi. Onneksi oli niin suolainen hinta (650?) että en ottanut mukaan mutta lähellä oli.
      Ainakin HTC näyttö toimii ulkoilmassa hyvin, kunhan säätää pikavalinnasta kirkkauden täysille käytön ajaksi. Itse käytän tuota kirkkaudensäätöä erittäin aktiivisesti, aina kun käytän -> täysille (pikavalintapalikka on desktopissa) ja kun laitan pois käytöstä niin laitan kirkkauden minimiin.
    • Tsarpf
      Tsarpf
      Bronze
      Itellä suurimmat syyt olla ottamatta mitään HTCta tai Samsungia oli fyysisen näppäimistön puute ja se että N900 on jo valmiiksikin sisäistä muistia 32gigaa, ei tarte ruveta muistikorttien kanssa palloilemaan ihan heti...

Sit on kans toi FM-lähetin mikä on ihan hauska lisä kun pystyy omat viisut tunkee radioon ku radioon.

Myös se, että tuolla nokian/QT:n SDK:lla pääsee kohtuu helposti ja nopeesti koodailemaan omaa softaa C++:lla