Ei tunnista langallista nettiäni!

• dipser
      dipser
      Bronze
      Minulla on siis täällä nykyisessä asuinpaikassani langallinen netti. Se on toiminut moitteettomasti tähän asti, mutta nyt saan siihen enää "rajoitetun yhteyden", eli mikään ei toimi. Olen kokeillut laittaa kaikki piuhat uudelleen mutta ei näytä auttavan..

Tietääkö joku mikä voisi olla vikana?
  • 6 replies
    • kravdude
      kravdude
      Bronze
      Windows on vikana.. en oo kyllä ihan varma.

Katkaise yhteys kokonaan ja sammuta reititin. Laita päälle ja muodosta yhteys uudelleen, ihan kun tekisit sitä siis ensimmäistä kertaa. Tän jälkeen mulla on lähtenyt langaton yhteys ainakin pelittämään.
    • dipser
      dipser
      Bronze
      Testasin nyt toisella koneella ja ei se sielläkään lähtenyt käyntiin..
      tämä toinen kone kertoo tämmöistä:

"Internetiä tai muita verkkoresursseja ei mahdollissti voida käyttää. Tämä ongelma johtui siitä, että verkko ei osoittanut tietokoneelle verkko-osoitetta"
    • Vizah
      Vizah
      Bronze
      reboot modeemisi, jos ei helpota odota joku 24h jos vika olisi verkossa jos ei lähde toimimaan soita operaattorille jos ei linjoissa häikkää mene kauppaan ja poista uusi modeemi
    • hibi83
      hibi83
      Bronze
      Pääsetkö loggaamaan modeemiin, että näkisit että kaikki on siellä kunnossa?
    • dipser
      dipser
      Bronze
      Hmm, miten tämä onnistuu, siis modeemiin loggaaminen?

Olen melko varma ettei vika nyt ole koneessa, vaan itse modeemissa.
    • hibi83
      hibi83
      Bronze
      Yleensä modeemin ohjeissa tai pohjassa tai jossain on IP-osoite, mikä kun syötetään selaimen osoiteriville pääsee kirjautumaan modeemin hallintaohjelmaan. Vanhassa TW-501 -modeemissani osoite oli oletuksena 192.168.0.254 ja sekä käyttis että salasana oli admin.

Jos laitteen pohjassa tai takana ei noita ole kerrottuna eikä ohjeet ole tallella, niin netistä todennäköisesti Googlella löytää. Se on sitten vähän modeemikohtaista, että mitä sieltä asetuksista oikeasti löytyy, mutta esimerkiksi sellaiset asiat on hyvä tarkistaa, että saako se IP-osoitteen ja DNS-osoitteen palveluntarjoajalta ihan ok ja jos joku diagnoosi-välilehti löytyy, niin siellä olevan testin voisi ajaa myöskin, niin ehkä auttaa ongelman selvittämisessä.

Lisäksi voisi katsoa konsolista/kometoriviltä, että mitä ipconfig -komennon ajaminen näyttää.