Pokerinpelaajat ei samalla viivalla?

• MikaPaasonen
      MikaPaasonen
      Bronze
      Eli toinen lapsi olisi tulossa toukokuun alussa. Mietin että olisin pitänyt isyysvapaan ennen wsop ja osan vanhempain vapaasta sen jälkeen. Normiduunareille isyysrahan ja vanhempain rahan perusteena käytetään v. 2009 tuloja tai viimestä 6kk jos tulot on 20% korkeammat tuolta ajalta.

Omat tulot on v.2009 isot johtuen rahastuksista wsopssa ja olen maksanut niistä n. 80ke veroja. Kelan laskurilla päiväraha näyttäis mun tuloilla jotain 240e/pv. No,emäntä sit soitti/kävi Kelas eikä ne oikein osannut sanoo miten pokerinpelaajia kohdellaan,onko se oikeesti tuo. Tiettyjen työvelvollisuuksien takia mun pitää tietää ohjelma loppuvuodelle about nyt. Osa virkailijoista oli sitä mieltä että pokerinpeluu ei oo työtä ensinkään,se on ööööö arpajaisii. Loppupeleis aloin ite selvittää asiaa ja lopulta sieltä sit joku isompi virkailija soitti ja sanoi että päivärahan maksun perusteena käytetään tuloja joita käytetään sairaspäivärahan maksun perusteena. Mulla tämä raha on 0 joten isyyspäiväraha on minimi 24€/pv. Minulta ei edellytetä näiden TEL vai mitä ne nyt on maksuja niin en ole niitä ikinä maksanutkaan

Itellä jotenkin sotii luonnetta vastaan että jos maksaa liki 100k€ veroja tuloistaan samalla tulovero% perusteella kuin kaikki muutkin niin kuitenkaan ei nauti sitten samoista oikeuksista kuin muut sen kerran kun vois ehkä jotain takaisinpäinkin saada. Onko tässä luovutettava asian suhteen vai onko joku instanssi johon asiassa voisi vedota/kirjoittaa?
  • 1 reply
    • Kyyberi
      Kyyberi
      Coach
      Coach
      Epäreiluahan se on. Sama kuin kaveri ei yllättäen saakaan asumistukea uuteen kämppään kun muutti, koska valmistumisvuosi on sen verran vanha. Tai toinen kaveri aikoinaan joka muutti isompaan kämppään, koska uuden asumistuen kanssa se tuli halvemmaksi kuin vanha kämppä.

Sinänsä hyvä että tuli ilmi, jotta tulevaisuudessa muut osaavat varautua. Uskoisin että paha tuossa on taistella koska vastapuoli voi aina vedota että säännöt ovat olleet kaikkien nähtävissä ja selvitettävissä. :(