PS3 vs. XBOX360

• TillYouCollapse
      TillYouCollapse
      Silver
      Heittäkääs arvon strategistit vähän kommentteja näistä härveleistä. Pojan kanssa suunniteltiin sellaista diiliä, että myydään pois vanha PS2 ja vähemmän vanha Wii ja ostetaan tilalle jompi kumpi noista rakkineista. Nyt kun niissäkin on nuo liiketunnistus härpäkkeet, niin eipä tuolla Wiillä enää hirveästi erilaista toimintaa saa (ja eihän Wii pärjää grafiikassa noille millään).

Makuasioitahan nämäkin paljolti on, mutta kertokaa toki kokemuksia.
  • 34 replies
    • poupou
      poupou
      Bronze
      Kumpikin vehje varmasti loistavia. Ainoa mikä jossain määrin eroaa on pelitarjonta eli sen puitteissa ite varmaan valitsisin laitteen. Toki pleikassa on blu-ray joka saattaa jossain määrin pidentää laitteen ikää boksiin nähden mutta en mä ehkä kuitenkaan sillä valitsis toista yli toisen.

Mulla ei oo kumpaakaan, mutta jos jomman kumman hankkisin niin PS3. Mut mä oonkin ikunen PlayStation fani. FF, MGS jne :f_love: (Tosin nyt on vissiin tulossa boksillekin joku MGS :f_confused: )
    • Juteksi
      Juteksi
      Bronze
      Itellä Xbox ja kinecti siinä mut silti kallistun ps3 puolelle. Movesta saa enemmän irti mun mielestä ku kinectistä. Perus ohjain taas on parempi xboxissa mut sehän on maku asia.
    • poupou
      poupou
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja Juteksi
      Perus ohjain taas on parempi xboxissa mut sehän on maku asia.
      Ja voihan sitä aina ostaa tämmösen.
    • TillYouCollapse
      TillYouCollapse
      Silver
      Olisinkin ollut todella yllättynyt jos Duracell ei olisi ollut ensimmäinen :f_biggrin:

Mutta joo, tosiaan pääasiassa pelaamiseenhan tuo tulisi. Mitäs eroa pelitarjonnassa sitten on?

Ja mä oon kanssa aina ollu PlayStation/Sony fani :f_love:
    • poupou
      poupou
      Bronze
      No siis niin kauan kun on ollut noita eri brändejä, niin kaikillahan niillä on myös omat yksinoikeuspelinsä (as in et nää Marioo Pleikalla). Toki tää on vähentynyt kokoajan.

Ja miten nii oisit yllättynyt olihan tuossa muilla aikaa vastailla vaikka kuinka :D Mutta kun muut on niin hiljasia :f_frown:
    • Wlore
      Wlore
      Bronze
      Käyttö sen pääasiassa ratkaisee. Pelikäytössä molemmat on aika samalla viivalla.

Jos ei ole esimerkiksi blu-ray soitinta ja sellaisen aikoo hankkia niin PS3 menee mielestäni ohi boxista.

Jos tykkää lauleskella, niin sing stars on ehdottomasti mielestäni paras vaihtoehto siihen ja silloinkin ps3 menee ohi.

Jos taas tykkäät ja haluat pelata liikunnallisia pelejä, niin boxin kinetic on siihen aika verraton. Sitä olen ystävän luona testaillut ja toimii hienosti. Ei kokemusta ps3 move: sta, mutta ei käsittääkseni ole niin hyvä kuin kinetic.

Iso osa peleistä julkaistaan molemmille alustoille, niin kannattaa kattoa jos on jotain favorite peliä ja löytyykö sitä molemmille. Jos ei löydy niin onko siinä kohtaa ratkaiseva tekijä?

PS3 on oma suosikkini näistä kahdesta, mutta varsinkin tuo kinetic systeemi voisi meilläkin kallistaa vaakakupin boxin puolelle.
    • TillYouCollapse
      TillYouCollapse
      Silver
      Mulle taas on aina sopinut paremmin PS:n ohjain käteen -> makuasioita.

PlayTV™
      Vapaudu TV-aikataulujen kahleista - tallenna ja katsele lempiohjelmiasi aina kun haluat.

Mikäs tää juttu on? Pystyykö tallentaa TV-ohjelmia PS3:n kovalevylle? Tuo on siis PS:n nettivuilta ominaisuuksista.
    • poupou
      poupou
      Bronze
      Kinetic vs Move

Ja keskustelupalstalta:

Kinetic:

Can't sit down
      Can't be in a dark room
      Can't be within 6ft
      $150

Move:

Can be used sitting down
      Can be used in a dark room
      Can be used within 6ft of the TV
      $100

Toki varmasti makukysymys ja parashan noita olis mennä johonkin GameSpottiin tms testaamaan.
    • poupou
      poupou
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja TillYouCollapse
      Mikäs tää juttu on? Pystyykö tallentaa TV-ohjelmia PS3:n kovalevylle? Tuo on siis PS:n nettivuilta ominaisuuksista.
      Yep.

PlayTV is an HDTV/DVR add on unit for the PlayStation 3 (PS3) video game console. It allows the PS3 to act as an HDTV or DTV receiver as well as a digital video recorder (DVR) for recording television programmes to the hard drive for later viewing. The application will only start up with the DVB-T adaptor connected.

Lähde: wikipedia.
    • TillYouCollapse
      TillYouCollapse
      Silver
      pou oot kyllä huippu :f_thumbsup:

Jos mietin minkälaisen paketin haluun, niin tutkitko mistä se kannattaa hommata ja tilaat sen mulle? Ja tuut asentamaan?

nimim. Laiska ja saamaton :f_biggrin:
    • Vizah
      Vizah
      Bronze
      Molemmat löytyy ja ovat löytyneet pitkään =P

Kallistuisin ps3 koska se on atm helpompi modata jos tarvitsee, kovalevyä saa halvemmalla vaihdettua isompaan, äänet on pienemmät, liitännät paremmat (ja halvemmat ku ei tarvi ostaa mikkisofta specialia).

Lisänä tuo blueray soitin toki joka on soittimistakin tasoltaan kärkipäätä.

Ohjaimet on hyvät molemmissa mutta xbox360 ohjain soveltuu atm käteen paremmin kun noissa liipaisimissa on pieni koukku eikä mene suoraan taakse niikuin pleikassa (meinaa joskus lipsua)

Pelejä löytyy hyvin kummallekkin mutta pleikalle silti tuppaa tulemaan nuo kovimmat ei tuu tätä muille koneille sonnat =O

Lisänä toki pleikalle viel nuo ps1 pelit joissa on paljon vanhoja helmiä pelattavaksi sekä parempi selain (pääsee ainaki suoraan areenaan kattoo pasilaa).

Mutta yhteenvetona tulos on että ota ennemmin ps3 sillä kun tekee pelaamisen ulkopuolellakin jotain muuta kuin käyttää pölynkerääjänä ;)
    • kosu77
      kosu77
      Bronze
      Itseasiassa periaatteessa pystyy kyllä Xboxillakin tallentamaan, vaatii kikkailua kyllä.
      Itsellä Xbox ei valittamista ainoa miinus tulee maksullisesta LIVE palvelusta vastaava PS3:lla ilmeisesti ilmainen?
    • Juteksi
      Juteksi
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja poupou
      Kinetic vs Move

Ja keskustelupalstalta:

Kinetic:

Can't sit down
      Can't be in a dark room
      Can't be within 6ft
      $150

Move:

Can be used sitting down
      Can be used in a dark room
      Can be used within 6ft of the TV
      $100

Toki varmasti makukysymys ja parashan noita olis mennä johonkin GameSpottiin tms testaamaan.
      Öh mikään noista ei mun mielestä ees pidä paikkaansa. Jos ton dark room suomentaa hämärään huoneeseen niin onnistuu kyl kinectillä mut jos oikeesti pimeessä haluu esim heittää keihästä tai hypätä pituutta nii tulee ruumiita :D

Sama pätee moven esim. pöytätennikseen tai frisbee golffiin. Ei onnistu istuvalteen ainakaan kunnolla.

Kinecti vaatii tilaa kyllä enemmän ku move mutta ei siinäkään riitä mikään 2 metriä tv :stä.
    • poupou
      poupou
      Bronze
      Juteksi, joo toi siinä oli aika paljon keskustelua joten noi on aikalailla ne kärkkäsimmät viestit :D Myös toi oli ajoilta kun ne tuli ulos, kuvittelisin, että firmwarepäivitykset jne on parantaneet kumpaakin vehjettä. As said, varmasti kummatkin hyviä. Itse testaisin liikkeessä ja päättäsin sillä (ei sillä että valitsisin konsolia liiketunnistimen perusteella :f_mad: )
    • poupou
      poupou
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja TillYouCollapse
      Jos mietin minkälaisen paketin haluun, niin tutkitko mistä se kannattaa hommata ja tilaat sen mulle? Ja tuut asentamaan?
      Haha.

Äkkiäkös sen kattoo mistä sen halvimmalla saa ja sieltä noutoon. Ite en kyllä yleensä pahemmin vertaile kun oon verkkokauppa.comin vakioasiakas :f_thumbsup:

edit: Sony Playstation 3 Slim (320 GB) hintaseuranta (verkkokaupassa 316,9e eli markantalo inan halvempi, mutta palvelun puolesta valitsisin edelleen verkkiksen. Saattaahan toi jostain jollain tarjouksellakin löytyä tms.)
    • Vizah
      Vizah
      Bronze
      Movepack prisma

edit..3 http://www.jimmspc-store.fi/tuote/1005743-320GB-MOVE tuossa oli halvempi
    • poupou
      poupou
      Bronze
      Sony PlayStation 3 Slim 320 GB + PlayStation Move Starter Kit verkkokauppa.. :f_p:
    • TillYouCollapse
      TillYouCollapse
      Silver
      Täällähän on homma edennyt mukavasti sillä aikaa kun kävin hakee syömistä :f_thumbsup:

Alkaa kyllä kallistumaan PS:n puolelle, vaikka halvemmalla pääsisi XBOXin kanssa..

Pitää pähkäillä, kiitoksia kommenteista kaikille!
    • poupou
      poupou
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja Vizah
      edit..3 http://www.jimmspc-store.fi/tuote/1005743-320GB-MOVE tuossa oli halvempi
      Juu tuosta mestasta on kanssa ihan positiivisia kokemuksia. :f_thumbsup:
    • 1
    • 2