Maahanmuuttokeskustelua

• Ville666
      Ville666
      Bronze
      Mitäs mieltä Strategylaiset ovat maahanmuutosta? Tulisiko humanitaarista maahanmuuttoa rajoittaa vai onko kaikki maahanmuutto rikkaus?

Itse olen maahanmuuttokriittinen. En halua, että suomeen rupeaa muodostumaan maahanmuuttajien lähiöitä ja että islam rupeaa rantautumaan tänne liiaksi. Kattokaa vaikka Youtuubista millainen meininki on esim. Ruotsissa Göteborgissa. Ei kiitos.

Edit. Jaoin tämän omaksi ketjukseen. -Mikko
  • 47 replies
    • kravdude
      kravdude
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja Ville666
      Mitäs mieltä Strategylaiset ovat maahanmuutosta? Tulisiko humanitaarista maahanmuuttoa rajoittaa vai onko kaikki maahanmuutto rikkaus?
      Ei ole kaikki maahanmuutto rikkaus, ei sitten millään. Tästä on turha kenenkään yrittää vängätä vastaan. Jätetään tarinat/perustelut myöhemmäksi, jos joku maailmankansalainen tulee sivistämään.

Suomessa on todella vähän mamuja verrattuna muihin Euroopan maihin ja silti meillä on niitä turhiakin mamuja.. voimia Ruotsiraukalle.
    • Mikko
      Mikko
      Bronze
      Ei kaikki maahanmuutto välttämättä ole rikkaus, mutta en näe siinä mitään haittaakaan. Miksi ihmisten liikkuvuutta pitäisi rajoittaa tai ainakaan valikoida niitä ketkä ovat "sopivia"? Toki maassa pitää sitten toimia maan lakien yms. mukaisesti, mutta jos henkilö A haluaa muuttaa maahan B, niin keneltä se on pois? Ehkä lähtömaan veroviranomaisilta, mutta ei juuri muilta.

Esitän vastakysymyksen: Kuinka moni PokerStrategisti haluaisi rajoittaa omia mahdollisuuksiaan muuttaa toiseen maahan?
    • NutzAreOk
      NutzAreOk
      Bronze
      Takas sinne mistä on tullukkin.

Esim. mun entisellä asuinpaikkakunnalla (pieni muutaman tuhannen hengen kylä) ei näy nykyään muutakuin yöntimoja. Mistä lie Myanmarista kotoisin...

Silloin kun itse olin ala-aste ikäinen, siellä oli albaaneita ja kosovolaisia ym. Ne sitten varasteli kaupoista, näitten muksut näytteli koulussa kansainvälisiä käsimerkkejä, kuseskeli ja paskansi uimarannalle ja uimahalliin ym. muuta kivaa. Ja sitten niille vielä maksetaan tyhjänpanttina oleskelusta enemmän kuin työssä käyvälle Suomalaiselle.

Eli ei todellakaan rikkaus vaan aivan täysin päinvatsoin.
    • kravdude
      kravdude
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja Mikko
      Toki maassa pitää sitten toimia maan lakien yms. mukaisesti,
      Tässä yksi erittäin painava syy maahanmuuton rajoittamiseksi. Osa maahanmuuttajista tekee rikoksia ja vain vetelehtii. Sellaisia ei tänne tarvita.

Työperäinen maahanmuutto on hyvä juttu, enkä myöskään näe mitään pahaa turvapaikkojen myöntämisessä niitä tarvitseville. Suomi itse asiassa tarvitsee lisää työvoimaa tulevaisuudessa nimenomaan ulkomailta, koska meiltä loppuu ihmiset kesken.

Henkilö A taitaa Mikon esimerkissä olla valmiiksi koulutettu ja lainkuuliainen. Olen myös nähnyt niitä tapauksia, joissa henkilö A ei viitsi käydä koulua peruskoulun jälkeen ja päätyy rikkomaan lakia. Vihaksi pistää.

Kirjoitus on tarkoituksella hieman vihamielinen ja pieni provo. Puhun nimenomaan siitä mamuryhmästä, joilla ei ole mitään annettavaa.

E: NutzAreOk:n ylempään viestiin totean Aamen!
    • Mikko
      Mikko
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja kravdude
      Tässä yksi erittäin painava syy maahanmuuton rajoittamiseksi. Osa maahanmuuttajista tekee rikoksia ja vain vetelehtii. Sellaisia ei tänne tarvita.
      Eivätkö suomalaiset riko lakeja?

Edit. Ja mitä vetelehtimiseen tulee, niin Suomen hintatasolla se ei hirveän pitkään onnistu. :)
    • NutzAreOk
      NutzAreOk
      Bronze
      Samoin Aamen sulle.

Mutta eiköhän laiteta ensin Suomalaiset töihin ja katsotaanko tarvitaanko jostain lisää työvoimaa.

T: Ammattikoulun käynyt työtön Suomalainen.
    • NutzAreOk
      NutzAreOk
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja kravdude
      Eivätkö suomalaiset riko lakeja?

Edit. Ja mitä vetelehtimiseen tulee, niin Suomen hintatasolla se ei hirveän pitkään onnistu. :)
      On se onnistunut tähänkin asti, miksei sitten jatkossa?
    • kravdude
      kravdude
      Bronze
      Kyllä suomalaiset rikkovat lakia ihan samalla tavalla. On se silti väärin käyttää hyödyksi vieraita resursseja ja sitten rikkoa lakia. Tämä on vaikea selittää, mutta eihän kukaan vieraissakaan ala paiskomaan tavaroita, vaikka kuinka ketuttaisi. Eikö se kerro kiittämättömyydestä ja piittaamattomuudesta, kun lakia rikotaan siinä maassa, josta on saatu turvapaikka/koti/sosiaalietuuksia.

Hyväksyt siis mamujen väkivaltarikokset ja varkaudet, koska suomalaisetkin syyllistyvät niihin tuon tuosta? ( ½vitsi :f_biggrin: )

Vetelehtiminen onnistuu valitettavan hyvin. Kaupungilla on paljon 16-24v mamunuoria, jotka eivät ilmeisesti ole töissä vaan viettävät aikaa kauppakeskuksessa. He eivät myöskään ole koulussa.

Oletkos ikinä joutunut mamuryhmä kiusaamaksi? Tämä kysymys on kaikille. Vaikka joskus illalla yksin kotiin tullessasi mamuporukka tulee naureskelemaan ja ehkä tönimään. Miltä tuntuisi?
    • kravdude
      kravdude
      Bronze
      Kai mä olen sitten rasisti. On vain osunut ilmeisesti ne kaikki huonot kokemukset mun kohdalle.

En hyökkää nyt Mikko sinua vastaan, mutta onko arviointikykysi sumentunut ulkomaille muutettuasi :f_biggrin:
    • Ville666
      Ville666
      Bronze
      http://www.youtube.com/watch?v=6JkYiZXXEJo&feature=related
      http://www.youtube.com/watch?v=y-SowWl_Oyk&feature=related

Tuossa erityisesti Mikolle pari videonpätkää. Onko tämä sitten sitä "maassa maan tavalla lakeja noudattaen" maahanmuuttoa?

Tuollaisen tilanteen estäminen on Halla-Ahon ja muiden maahanmuuttokriitikoiden tavoitteena. Kenenkään yksilön liikkuvuutta tuskin halutaan rajoittaa, vaan tavoitteena on massamaahanmuuton hillitseminen, ghettoutumisen estäminen ja toivottavasti myös islamin leviämisen estäminen.
    • Mikko
      Mikko
      Bronze
      En hyväksy kenenkään muunkaan tekemiä rikoksia (tai sosiaaliturvan hyväksikäyttöä). Mutta ei rikollisuutta tai huonoa sosiaalipolitiikkaa ole mielestäni syytä pistää maahanmuuttajien tai maahanmuuttopolitiikan syyksi. Näitä varten on omat järjestelmänsä, joiden ainakin pitäisi kohdella kaikkia tasapuolisesti. Mikäli eivät kohtele, ei syy ole maahanmuuttopolitiikassa vaan jossain ihan muussa.

Mamuryhmän kiusaamaksi en ole joutunut, suomalaisryhmän kylläkin.
    • qodbop
      qodbop
      Bronze
      Maahanmuutto työperäisenä/tilapäisenä oleskelulupana ok mutta pysyviä oleskelulupia tai kansalaisuutta ei tulisi myöntää liian heppoisin perustein.Turvapaikan hakijoita Suomen on muiden maiden tapaan otettava vastaan ja kannettava oma osansa tilapäiseen hätään joutuneista ihmisistä.

-Turvapaikanhakijoille tarjottava tilapäinen turvapaikka siihen erikseen tarkoitetuissa keskuksissa(en tarkoita mitään natsi leirejä) joissa tarjottaisiin perustarpeet liittämättä heitä Suomen sosiaalihuollon piiriin.Pysyvää kansalaisuutta tai oleskelulupaa ei pitäisi myöntää ja tilapäiseenkin joku takaraja.

-EU alueen vapaa liikkuvuus säilytettävä niillä jotka on jonkun EU maan kansalaisia.

-Perheenyhdistäminen lakkautettava ja jo tapahtuneet tutkittava Suomessa DNA testeillä(matkalippu ja poliisi saattue lentokentälle).Näissä tapauksissa on tiedettävästi todella paljon huijauksia joissa on luotettu heidän kotimaassa tehtyihin testeihin.

-Tilapäisen oleskelu/turvapaikan omaavat rikokseen syllistyneet karkoitettava välittömästi riippumatta kohdemaan turvallisuudesta.

-Suomen osallistuttava aktiivisesti maailmalla tapahtuviin kriiseihin myös aseellisesti kun riittävät perusteet löytyy(halvempaa kuin elättää turvapaikkaa tarvitsevia täällä).

-Työperäisessä oleskelussa tulisi olla joku toimiva valvontajärjestelmä harmaan talouden ehkäisemiseksi.

Tässä vähän omia mielipiteitä joista osa varmasti ajattelee että olen rasisti(tuo kauhea kirosana).Mielestäni Suomen kuppaaminen alkaa riittää ja tästä jo toisessa ketjussa kirjoittelin liittyen näihin EU-tukipaketteihin.
    • PokkAA
      PokkAA
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja NutzAreOk
      Mutta eiköhän laiteta ensin Suomalaiset töihin ja katsotaanko tarvitaanko jostain lisää työvoimaa.

Ongelma on siinä, että töitä olisi tarjolla, mutta suomalaisia ei enää suurelta osin tietyt työt kiinnosta. Kyllä sinullekin töitä löytyisi, jos vaan otat niitä vastaan ja olet työn perässä valmis muuttamaan.

Parastahan näissä keskusteluissa on se yleistäminen: maahanmuuttajat ovat laiskoja, vetelehtivät - mutta samalla vievät suomalaisten työpaikat. :f_smile:

Mutta kuten sanottua: töitä löytyy yhä Suomesta ja suomalaisille, jos vaan työtä haluaa tehdä ja on valmis työn perässä muuttamaan. Koulutusta vastaavaa työtä saattaa omalta pikkupaikkakunnalta olla vaikea löytää, mutta sitten on vikaa omassa uravalinnassa eli on vaan valinnut "väärän" koulutusalan. Ei valtion velvollisuus ole tarjota kaikille sitä maksullista puuhastelu, jota nyt sattuu haluta tehdä.

Itse olen ainakin lamat läpeensä koululaisesta saakka saanut tehdä ja tehnyt töitä. CV onkin kirjava, kun työtodistuksista löytyy siivoamista, trukkikuskia yövuorossa, markkinointipäällikköä jne. Ja ei: "urani" ei ole edennyt niin sanotusti "loogisessa" järjestyksessä, vaan välillä ihan tarkoituksella enemmän arvostettua työpaikkaa on seurannut vähemmän arvostettu työpaikka.
    • NutzAreOk
      NutzAreOk
      Bronze
      Ville666:en linkkaamat videopätkät kertoo asioista just miten ne on. Ei ehkä ihan tollasta Suomessa (vielä.. odottakaas vaan), mutta sinnepäin.

Ja sitten jonkun islaminuskon takia pitäis kouluissa kieltää ruokarukoukset ym. koska ne loukkaa jotain yöntimoa. Sianlihaa ei saa tarjoilla ym. Mamuja hyysätään ja passataan ja ties mitä. Pistää vihaks! :f_mad:

Minkä takia muka pitäis neek... mamujen takia luopua Suomalaisista tavoista ja käytännöistä ja vielä ruuastakin?! Taidanpa mennä grillaan kunnon lihaa pallogrillillä pakolaiskeskuksen pihalle...

Entisellä kotipaikkakunnallani mistä mainitsin aikasemmin, on vartavasten koulussa järjestetty kursseja missä tutustutaan mamuihin ja niiden kulttuuriin + vietetään kaikenlaisia rasismin vastaisia pieniä tapahtumia ja muuta typerää ajantuhlausta.
    • NutzAreOk
      NutzAreOk
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja PokkAA

Ongelma on siinä, että töitä olisi tarjolla, mutta suomalaisia ei enää suurelta osin tietyt työt kiinnosta. Kyllä sinullekin töitä löytyisi, jos vaan otat niitä vastaan ja olet työn perässä valmis muuttamaan.

Parastahan näissä keskusteluissa on se yleistäminen: maahanmuuttajat ovat laiskoja, vetelehtivät - mutta samalla vievät suomalaisten työpaikat. :f_smile:

Mutta kuten sanottua: töitä löytyy yhä Suomesta ja suomalaisille, jos vaan työtä haluaa tehdä ja on valmis työn perässä muuttamaan. Koulutusta vastaavaa työtä saattaa omalta pikkupaikkakunnalta olla vaikea löytää, mutta sitten on vikaa omassa uravalinnassa eli on vaan valinnut "väärän" koulutusalan. Ei valtion velvollisuus ole tarjota kaikille sitä maksullista puuhastelu, jota nyt sattuu haluta tehdä.

Itse olen ainakin lamat läpeensä koululaisesta saakka saanut tehdä ja tehnyt töitä. CV onkin kirjava, kun työtodistuksista löytyy siivoamista, trukkikuskia yövuorossa, markkinointipäällikköä jne. Ja ei: "urani" ei ole edennyt niin sanotusti "loogisessa" järjestyksessä, vaan välillä ihan tarkoituksella enemmän arvostettua työpaikkaa on seurannut vähemmän arvostettu työpaikka.
      Eli sun mielestä on väärin käydä kouluttautua alalle josta pitää? Eli mun olis autopuolen sijaan pitänyt käydä vaikka joku esim. cnc-koneistajan tutkinto, joka ei kiinnostaa hiton vertaa.

Ja kävikö mielessä, että mulla SAATTAA olla syitä joiden takia en kovin kaukaa hae töitä enkä aio muuttaa muualle?!

Itse tykkään tosi paljon tehdä töitä, mutta mulle henk. koht on tärkeetä, että teen työtä joka on mielekästä ja jossa viihdyn. Silloin palkankaan ei tarvi olla ihan niin iso mitä saisin mahdollisesti jostain muusta työstä.

Pakko vielä todeta tosta sun kommentista: "Koulutusta vastaavaa työtä saattaa omalta pikkupaikkakunnalta olla vaikea löytää, mutta sitten on vikaa omassa uravalinnassa eli on vaan valinnut "väärän" koulutusalan."

Enpä oo kuullut vähään aikaan mitään naurettavampaa...
    • Ville666
      Ville666
      Bronze
      Vaikka homostelukeskustelussa olin NutzAreOk:n kanssa eri mieltä, niin tässä ollaan kyllä täsmälleen samaa mieltä. :D

Tasa-arvo on monessa mielessä kääntynyt enemmistön syrjimiseksi. Mamujen etuoikeudet asuntojonoissa, Musliminaisten uimahallivuorot...
    • NutzAreOk
      NutzAreOk
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja Ville666
      Vaikka homostelukeskustelussa olin NutzAreOk:n kanssa eri mieltä, niin tässä ollaan kyllä täsmälleen samaa mieltä. :D
      :f_thumbsup:

Taidan silti olla enemmän mamuvastaisempi.. Ite lähettäisin ne välittömästi sinetöidyssä laatikossa pikana pitkälle siperiaan. :f_cool:

Myönnän olevani rasisti. Koulussakin eräs kaveri kutsu mua arjalaisveljeks. :f_cool:
    • PokkAA
      PokkAA
      Bronze
      Eli sun mielestä on väärin käydä kouluttautua alalle josta pitää? Eli mun olis autopuolen sijaan pitänyt käydä vaikka joku esim. cnc-koneistajan tutkinto, joka ei kiinnostaa hiton vertaa.

Ja kävikö mielessä, että mulla SAATTAA olla syitä joiden takia en kovin kaukaa hae töitä enkä aio muuttaa muualle?!

Itse tykkään tosi paljon tehdä töitä, mutta mulle henk. koht on tärkeetä, että teen työtä joka on mielekästä ja jossa viihdyn. Silloin palkankaan ei tarvi olla ihan niin iso mitä saisin mahdollisesti jostain muusta työstä.

Pakko vielä todeta tosta sun kommentista: "Koulutusta vastaavaa työtä saattaa omalta pikkupaikkakunnalta olla vaikea löytää, mutta sitten on vikaa omassa uravalinnassa eli on vaan valinnut "väärän" koulutusalan."

Enpä oo kuullut vähään aikaan mitään naurettavampaa...
      Eli sun mielestä jokaisen olisi saatava tehdä sitä työtä mistä tykkää ja siellä missä tykkää sitä tehdä? Ideaalitilanne toki olisi tämä ja sen kaikille soisi, mutta kannattaa herätä todellisuuteen.

Jos halusit autoalalle (kuten ehkä koko muu kyläsi miespuolinen väestö) ja kylällä on esimerkiksi 50 autoalan opiskelijalle tarjolla vaikkapa tasan yksi työpaikka, niin ketäkö pitää syyttää työttömyydestä? Valtiota? Maahanmuuttajia? :f_tongue:

Ymmärrän, jos työn perässä ei halua muuttaa. Mutten ymmärrä sitä, että jos ei ole valmis muuttamaan tai kouluttautumaan alalle jossa on tarvetta tekijöistä, että silti vielä kitisee tästä itseaiheutetusta työttömyydestä.
    • kravdude
      kravdude
      Bronze
      Ihan ymmärrettävää, ettei PokerStrategyn edustajat sano mitään negatiivista. Niin sen kuuluukin mennä.

Toisia häiritsee se vetelehtiminen ja tyhjän panttina seisoskeleminen. He tietenkin valittavat siitä. Sitten ovat myös ne, joita harmittaa työperäiset maahanmuuttajat. Kyllä minuakin harmittaisi työttömänä oleminen samalla kuin mamu tekee "minun työtäni". Jokainen kritisoi sitä ryhmää, jonka kokee suurimmaksi haitaksi.

Kaikki nuoret eivät vain saa töitä. Olen itse hakenut niin surkeisiin työpaikkoihin, että en olisi ottanut niitä edes vastaan. Työtarjousta ei koskaan edes kuulunut.. Mainittakoon vielä, että työhakemus oli täysin asiallinen ja olen varsin pätevä kyseiseen työtehtävään. On ihan ymmärrettävää, ettei mitä vaan työtä oteta vastaan.

"Väärää" alaa ei ole olemassakaan, jos pitää työstään. Nyt jo ihmiset ovat tyytymättömiä työpaikkoihinsa niin pitäiskö sitten vielä kouluttautua väkisin? Kuinka monella edes riittäisi opiskelumotivaatiota jotain omasta mielestä turhaa opiskellessa?