Mikkiportti rikki, miten kuntoon?

• Tikkari
      Tikkari
      Bronze
      Herolla tuntuis olevan mikkiportissa sen verran pahasti vikaa, että ääntä ei saa tulemaan millään ulos. Tekniikan ihmelapsena kyselen, et pitääks kone viedä johonkin huoltoon vai voiko sen itse jotenkin korjata?
  • 6 replies
    • kimkantoluoto
      kimkantoluoto
      Bronze
      Jos se portti on tosiaan rikki ja takuut mennyt, niin kannattaa äänikortin/emolevyn integroidun äänipiirin ohjelmistosta käydä tsiigaamassa sisääntuloa. Lähes kaikissa tuota voi vaihtaa ja voit käyttää mikkiä esim. oranssista liittimestä.
    • Jim9137
      Jim9137
      Bronze
      Jos on erillinen äänikortti, niissä on emolevyn lisäksi oma portti mikille, windowsin asetuksista vaan pitää vaihtaa.
    • hibi83
      hibi83
      Bronze
      Yks korjausvaihtis on myös ulkonen USB-äänikortti. Jollain 20-40 eurolla saa jo varmaan äänenlaadullisesti riittävän vempeleen. Oletten siis että ylemmistä vinkeistä ei ole apua.
    • Operga
      Operga
      Bronze
      Jos ei porttien kanssa kikkailu auta ni halvin vaihtoehto on todennäköisesti ostaa USB-mikki. Eiköhän 10-20e:llä irtoa jo ihan kelpo mikki. Itellä on ainakin 15e usb-mikki ja ihan hyvä ääntä se antaa.
    • Tikkari
      Tikkari
      Bronze
      Joo tuohon usb-mikkiin olen itsekin kääntymässä. Täältä tuppukylästä kun ei ainakaan helpolla löytynyt järkevää usb-äänikorttia. Yks löytyi mut törkeen iso ja maksaa enemmän kun uus headsetti...
    • zamwise
      zamwise
      Silver
      Itse ostin taannoin Gigantista Microsoft LifeChat 3000 -headsetin, usb-liitäntäisen. Maksoi jotain kolmenkympin paikkeilla ja on toiminut aivan mainiosti (ja kuulokkeiden äänikin on ihan riittävän hyvä).