Uuden koneen osto

• Hegetsu
      Hegetsu
      Bronze
      Kannettavani meni epäkuntoon. Emolevy rikkoontui vähän alle vuodessa, takuut voimassa --> huoltoon. Sen jälkeen kesti puolitoista vuotta ja tod. näk. sama vika jälleen.

Uuden koneen osto edessä ja oon kallistumassa pöytäkoneen puolelle. Tietokoneista en kauheasti tiedä, joten laitetaan tänne, niin ei tuu ostettua mitä tahansa.

Käyttötarve on lähes ainoastaan pokeri ja nettisurffailu. Tuon takia olen budjetiksi ajatellut 400€-600€ + näyttö. Ainoa vaatimus koneelta on se, että saan kaksi näyttöä kiinni.

Tällaisen koneen löysin netanttilan sivuilta. Kannattaako tuollaista ostaa?

Miten tuo SSD-kovalevy? Onko järkeä tuon hintaluokan koneeseen edes ajatella tuollaista?

Sitten vielä näyttö. Tällä hetkellä käytössä on BenQ:n 23 tuumainen näyttö. Gigantista katsoin 27 tuumaista AOC-merkkistä toiseksi näytöksi , mutta epäilyttää toi hinta. Googlettamalla yritin löytää käyttökokemuksia, muuta niitä oli melko heikonlaisesti

Kiitokset neuvoista ja vinkeistä etukäteen.
  • 5 replies
    • Hnngh
      Hnngh
      Silver
      Tossa AOC:n näytössä on sama resoluutio kuin sun BenQ: ssa, joten et saa siihen käytännössä yhtään enempää pöytiä mahtumaan, jos multitablaamista meinaat. Ite kattelisin mieluummin vaikka Dellin U2412M:ää.

Koneeksi ite ottaisin hommaisin tuohon käyttöön jonkun pienen ja hiljaisen.
      -mATX emolevy
      -prosessori, jossa integroituna näytönohjain
      -8gb muistia
      -ssd-levy ehdottomasti + tavallinen säilölevy
      -laadukas koppa, hiljainen poweri + muut mahdolliset tuulettimet

En oo seurannut laitteiden kehitystä vähään aikaan, niin en sano mittään tarkemmista osavalinnoista.
    • Paisting
      Paisting
      Silver
      Alkuperäinen kirjoittaja HegetsuTällaisen koneen löysin netanttilan sivuilta. Kannattaako tuollaista ostaa?
      Nykypäivän pönttöön ehdottomasti emolevy mis on LGA1155 piirisarja ja siihen Intelin Core prossuks.
    • 0O00O0
      0O00O0
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja Hnngh
      -8gb muistia
      -ssd-levy ehdottomasti + tavallinen säilölevy
      ssd-levystä ei kovasti oo hyötyä nettisurffailussa. Hemissä jonkun verran on hyötyä, jos käsiä on paljon.

Kyllähän 4gb:tä riittää mainiosti pokerin pelaamiseen ja nettisurffailuun. Lisäksi muistia on helppo lisätä myöhemmin.

Tavallisten kovalevyjen hinnat on tällä hetkellä pilvissä. Joten ei kannata itse alkaa konetta kokoamaan, vaan halvemmalla pääsee ku ostaa jonkun paketti koneen.
    • Hnngh
      Hnngh
      Silver
      Kun sen koneen vieressä viettää kuitenkin paljon aikaa, niin siinä oppii arvostamaan äänettömyyttä. SSD-levy ei pidä mitään ääntä ja sekin on kivaa, kun koneen ja ohjelmien käynnistys tapahtuu hetkessä. Melun vuoksi en myöskään pakettikonetta hommaisi, vaikka kai niistäkin jotkut on hiljaisia.

Joo ei toi 8gb mikään pakko oo, itelläkään oo kun 4gb, mut se nyt on vaan halpaa.
    • Hegetsu
      Hegetsu
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja Hnngh
      Tossa AOC:n näytössä on sama resoluutio kuin sun BenQ: ssa, joten et saa siihen käytännössä yhtään enempää pöytiä mahtumaan, jos multitablaamista meinaat. Ite kattelisin mieluummin vaikka Dellin U2412M:ää.
      Tiedän ton, mutta laiton tuon sen takia kun saisi niin paljon halvemmalla suhteessa muihin. Mun käyttöön kyllä riittää kaksi full HD resoluutiolla varustettua näyttöä.

Alkuperäinen kirjoittaja 0O00O0
      ssd-levystä ei kovasti oo hyötyä nettisurffailussa. Hemissä jonkun verran on hyötyä, jos käsiä on paljon.

Hemin takia ajattelin ssd-levyä. Käsiä on kertynyt n. 800k.

Hiljaisuudesta sen verran, että mulle se ei ole kauhean tärkeä kriteeri, Jostain syystä oon tottunut taustameluun.

Menisköhän tämä helpoiten sillä tavalla, että joku ehdottaisi suoraan pakettikonetta, mikä täyttäisi kiriteerit, jotka laitoin ekassa viestissäni eli kone hyvällä hinta laatusuhteella pokeri ja nettisurffailuun ja johon saa kaksi full hd näyttöä kiinni mieluiten molemmat digitaalisesti.

Itse kun yritän etsiä tietoa, niin tuntuu, että edessä on loputon suo ja valmista ei meinaa tulla millään.