Mikä älypuhelin?

• Tikkari
      Tikkari
      Bronze
      Nyt pitäis ostaa uusi luuri kun alkaa vanha sakkaamaan tosissaan. Vaihtoehtoina iphone4, samsung galaxy s II ja uusi HTC sensation. Ei noissa varmaan suuria eroja ole, mutta jos jollain on jotain ihme bugeja tai muuta ilmennyt omissaan tai jossain testeissä niin linkatkaa.

Kai noissa Samsungeissa on ollut eniten jotain sanomista ainakin jonkin testin mukaan, mut jotenkin silti toi Samsung maistuisi eniten.
  • 19 replies
    • El3ctry
      El3ctry
      Bronze
      Ite oon gigantissa telemyyjänä ja voin sanoo et galaxy s 2: sta saat eniten iloa irti :f_thumbsup: Ollu nyt tuo puhelin käytössä parisen kuukautta itelläni ja muunmuassa kamera on aivan törkeen uskomaton! Voittaa iisisti iphonen ja kameraltaan niin paljon kehutun nokia n8:n.

Jos et jaksa/tykkää säätämisestä niin osta iphone. Se on valmis suoraan paketista ja se on siinä.. ei paljoo muokkauksen varaa. Android on taas semmonen et saa kustomoida oman puhelimen just semmoseks kun haluaa = me likes :f_biggrin:
    • webfinski
      webfinski
      Bronze
      Täältä kans ääni Samsungilla, joka mun mielestä ylipäätänsä tarjoaa parhaimman valikoiman kuluttajille. Ite tykkään todella paljon Samsungin muotoilusta, puhelimet on jost kivan näköisiä ja kokoisia. Noi Nokiat(joita ei edes fiksusti harkittu) on musta aina vaan aika kökköjä vaikka on niitä koitettu vähän stailata parempaan suuntaan. Appelen tuotteista en tiedä, liian hintavia ja hypetettyjä mun maltilliseen makuun. HTC kapulat näyttää kans ihan kivoilta ja niissäkin taitaa olla kaikissa androidin käyttis.
    • Mahola
      Mahola
      Bronze
      Oon ite hankkimassa kanssa puhelinta ja kyllähän toi Galaxy s2 on vienyt kärkipaikan aika monessa vertailussa. iPhone4 on jo vähän vanhentunutta tavaraa verrattuna Sensationiin ja Galaxy s2:een. Ei iphonessakaan sinänsä mitään vikaa ole ainakaan sen perusteella mitä olen päässyt räpläämään mutta itseäni ainakin hirvittää sielun myyminen applelle. En halua ottaa sitä riskiä, että minusta tulee samanlainen puusilmäinen fanipoika, joita kyseisen yhtiön tuotteet tuntuvat synnyttävän.
      Katselin juuri pari päivää sitten Sensation vs Galaxy s2 vertailuvideon ja kyllähän molemmat aivan huippuluureja ovat. Benchmarkkauksessa Samsung vei silti selvän voiton HTC:sta. Pelkästään teknistä puolta miettiessä siis Galaxy s2 vaikuttaa paremmalta.
      Lopuksi täytyy tosin todeta, että en ole yhtään älypuhelinta omistanut, joten käyttökokemuksia ei ole. Arvosteluja on tullut nyt luettua jonkun verran koska tommosen luurin hankkiminen on ainakin itelle sen verran iso satsaus, että tekee mieli vähän perehtyä aiheeseen.
    • ilari27
      ilari27
      Bronze
      En omista älypuhelinta (nokia 5230) mutta mitä oon lukenu ja hipelöiny verkkokaupas yms ni odottaisin hyvää windows phonea htc:lta samsungilta tai nokialta. Todella tyylikäs ja toimiva verrattuna symbianiin ja androidiin. Sit tietty jos kaipaa jotain androidin tai applen "ekosysteemiä" ni eri asia.
    • Mahola
      Mahola
      Bronze
      Omaan silmään noi windows puhelimet ovat näyttäneet sekavilta ja paikka paikoin jopa rumilta. Siis nimenomaan UI, ite kapulan muodot ei juurikaan kiinnosta. Ja toki tuo on iso etu, että androideihin ja iphoneen saa jos jonkinnäköistä applikaatiota.
    • Aarnimetsa
      Aarnimetsa
      Bronze
      Ite oon ollu hyvin tyytyväinen ensimmäiseen Galaxy S:n ja S2 näyttää kaikin puolin paremmalta kun sitä on hieman päässyt näpelöimään. Jos itse ostaisin nyt älypuhelimen, olisi oma valinta aika selkeästi Galaxy S2. iPhonea vastaan puhuu vähän se, että siitäkin olisi uusi versio tuloillaan muutaman kuukauden sisään.

Todennäköisesti kun Nokia julkaisee jonkun Windows Phonen, se on keskeneräinen, kallis ja todella vanhentunutta rautaa sekä Androideihin että iPhoneihin verrattuna.

En jäisi odottamaan muuta kuin uutta iPhonea, jos valinta iPhoneen päätyy.
    • petukka88
      petukka88
      Bronze
      Vielä tämän vuoden puolella pitäis ilmestyä iPhone5 ja ostaisin sen.
    • Tikkari
      Tikkari
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja petukka88
      Mitä parannuksia tuossa on sitten neloseen verrattuna? Jopa flash-tuki?
    • hibi83
      hibi83
      Bronze
      Eiks sielt tuu 4S samaan tyyliin ku tuli iPhone 3 ja sit iPhone 3S? Ainakin omppofani-kaveri mun mielestä puhui, ettei uutta sukupolvea tulis vasta ku ens vuonna.

Itse odottaisin ko laitteen tai sitten Windows Phonen. En oo Androidista kovinkaan vakuuttunut, vaikka itsellä Android-luuri onkin.
    • Mikko
      Mikko
      Bronze
      Tällaista eilen mainostivat. Pitäisi olla viimisen päälle hieno vehje, jos vaan malttaa jouluun asti odotella.
    • Aarnimetsa
      Aarnimetsa
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja Mikko
      Tällaista eilen mainostivat. Pitäisi olla viimisen päälle hieno vehje, jos vaan malttaa jouluun asti odotella.
      Jos Samsung on valmistajana tuossa, voi käydä kuten Nexus S:n osalta, eli Nexus S oli raudaltaan melko sama laite kuin Galaxy S. Hyvinkin voi olla että Nexus Prime olisi raudaltaan melko sama laite kuin Galaxy S2. Googlen myymiä omia laitteita toki voisi suosia siinä mielessä, että Google on tukenut omia laitteitaan päivitysten osalta todella hyvin ja päivitykset ovat niille ensiksi saatavilla. Huono puoli taas on se, että ainakin Suomessa Googlen omalla brändillä olevat laitteet ovat hyvin kalliita verrattuna muihin vastaaviin laitteisiin.
    • petukka88
      petukka88
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja Tikkari
      Mitä parannuksia tuossa on sitten neloseen verrattuna? Jopa flash-tuki?
      Itseasiassa ei mitään hajua, mut eiköhän sieltä ihan pätevä vehje tule.
    • petukka88
      petukka88
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja hibi83
      Eiks sielt tuu 4S samaan tyyliin ku tuli iPhone 3 ja sit iPhone 3S? Ainakin omppofani-kaveri mun mielestä puhui, ettei uutta sukupolvea tulis vasta ku ens vuonna.

Itse odottaisin ko laitteen tai sitten Windows Phonen. En oo Androidista kovinkaan vakuuttunut, vaikka itsellä Android-luuri onkin.
      Faktaa ei kai vielä ole, mut tällaista huhutaan:

http://www.tekniikkatalous.fi/ict/huhu+applelta+kaksi+uutta+iphonea+syksylla/a648681
    • pirmaki
      pirmaki
      Bronze
      Herätetääs tätä ketjua.

Pitäs uus puhelin hommata,joko Android tai Windows.

Eli Samsung S2, Nokia Lumia 800 , Samsung Omnia W tai joku muu.

Antakaa ehdotuksia ja perusteluita. iphonee en halua :f_mad:
    • tilttari
      tilttari
      Bronze
      Hero osti ton sampparin ässän viime viikolla. Oon tykänny. Etenki ku oon vähän sellanen teknovärkkääjä ni voi muokata millaiseksi haluaa. Toisena vaihtoehtona oli sensation, mutta lopulta päädyin tähän.
    • poupou
      poupou
      Bronze
      http://www.verkkokauppa.com/fi/product/51397/ddkts/Samsung-Galaxy-Nexus-i9250-Android-multimediatietokone

Mä haluisin ton.
    • PopaS
      PopaS
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja poupou
      http://www.verkkokauppa.com/fi/product/51397/ddkts/Samsung-Galaxy-Nexus-i9250-Android-multimediatietokone
      Mä haluisin ton.
      +1
    • pirmaki
      pirmaki
      Bronze
      Sensationin kävin hakemassa.
      Alkuvaikutelmat ainakin tosi positiiviset.

Lähinnä näppitumtuma ratkaisi tuon ja gs2:sen välillä. samsung oli jotenkin kevyt ja hepposamman olonen.
      Jälkeenpäin luin jotain testejä missä samppari oli parempi mutta tällä mennään :f_grin:
    • Ropomen
      Ropomen
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja pirmaki
      Sensationin kävin hakemassa.
      Alkuvaikutelmat ainakin tosi positiiviset.

Lähinnä näppitumtuma ratkaisi tuon ja gs2:sen välillä. samsung oli jotenkin kevyt ja hepposamman olonen.
      Jälkeenpäin luin jotain testejä missä samppari oli parempi mutta tällä mennään :f_grin:

Itekkin ostin ennen joulua kyseisen puhelimen ja pakko sanoo että tyytyväinen oon ollu.

Ainut asia, mikä on harmittanu on tuo akun kesto, mutta taitaa sama ongelma olla vähän kaikilla älypuhelimilla. Mutta aika hyvin tuon on tottunu lataamaan, kun istuu koneella pokeria pelaamassa, niin heittää vaan usbiin kiinni..