Hyvä suomalainen koomikko

• 16 replies
    • olio1978
      olio1978
      Bronze
      http://www.youtube.com/watch?v=zBvkPCROSAM

toi on kans ?( ?(
    • ruotsalainen
      ruotsalainen
      Bronze
      Jep, Hedberg on mielestäni Suomen paras stand up koomikko. Olen kerran käynyt katsomassa pari tuntia stand uppia ja Hedberg oli todella loistava. Sai kyllä nauraa koko rahan edestä.
    • IPoker4k1I
      IPoker4k1I
      Silver
      Mietin otsikon nähdessäni, puhutko Leikolasta, Vesterisestä vaiko Hedbergistä - muut nimet olisivat olleet suoranaisia vitsejä. Hyvä koomikko, kuten nuo kaikki kolme!

E: tai onhan se yksi nainen, en vain muista nimeä. (ja älkää ehdottako Krisseä, please! )
    • liina
      liina
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja IPoker4k1I
      E: tai onhan se yksi nainen, en vain muista nimeä. (ja älkää ehdottako Krisseä, please! )
      Heli Sutela vai Pirjo Heikkilä?
    • olio1978
      olio1978
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja liina
      Alkuperäinen kirjoittaja IPoker4k1I
      Heli Sutela vai Pirjo Heikkilä?
      nainen ja gikean kaluste
      aina(anteeksi liina en oikeasti ole sovinisti)hauskaa :D
    • poupou
      poupou
      Bronze
      Ja missä on Ismo Leikola :f_confused: :f_confused:

• IPoker4k1I
      IPoker4k1I
      Silver
      liina: Heli Sutelahan se! (:
      poupou: Siellähän se mun listassa ensimmäisenä (:
    • Asslake
      Asslake
      Bronze
      Mä oon stand-uppin suurkuluttaja ja tutustunut genreen lähemminkin. Ja edellä mainittuihin täytyy ehdottomasti lisätä.

Pekka Jalava, tämä pohjoisen poika joka osaa tehdä ironiaa niin itsestään kuin kotiseudusta.

Ilari Johonsson, jos hieman härskimmät jutut lähtevät hyvin niin tässä on oiva koomikko siihen.

Niko Kivelä, tämä äänimaailman hallitsija ja muutenkin hyvin pätevä koomikko.

Marko Kämäräinen tämä jyväskylän lahja lapsille (opettajan muodossa) pystyy vääntämään uskomattoman paljon huuromia omasta elämästä ja olemuksesta.

Sitten vielä yllätys nimi mun listalla

Andrei Wickström, en olisi pari vuotta sitten uskonut millään nostavan tätä miestä (oli mun inhokki, (pieni asenne ongelman ruostinsuomalaista kohtaan)) mun listalle mutta nähtyäni useamman keikan jossa hän on päässyt vauhtiin niin äijän sijoitus on kohisten mun listalla.

Tokihan mun listalta löytyy Leikola, Hedberg, Vesterinen.

Teemu Vesterisen osaan suomen stand upissa on vaikea ymmärtää mutta hän on jyväskylän seisomapaikan perustaja ja seisomapaikka on suomen stand-upin synnyin paikkoja. Tokihan suomessa oli tehty stand-uppi Markku Toikan ja kumppaneiden avuilla mutta Leikola, Vesterinen ja Kämäräinen nosti Jyväskylän seisomapaikasta nopeasti suomen stand-upin kehdon josta on moni suomalainen stand-up koomikko ottanut esikasteen alkavalle uralle.
    • NemoKala
      NemoKala
      Bronze
    • IPoker4k1I
      IPoker4k1I
      Silver
      Alkuperäinen kirjoittaja Asslake
      Mä oon stand-uppin suurkuluttaja ja tutustunut genreen lähemminkin. Ja edellä mainittuihin täytyy ehdottomasti lisätä.

Pekka Jalava, tämä pohjoisen poika joka osaa tehdä ironiaa niin itsestään kuin kotiseudusta.

Ilari Johonsson, jos hieman härskimmät jutut lähtevät hyvin niin tässä on oiva koomikko siihen.

Niko Kivelä, tämä äänimaailman hallitsija ja muutenkin hyvin pätevä koomikko.

Marko Kämäräinen tämä jyväskylän lahja lapsille (opettajan muodossa) pystyy vääntämään uskomattoman paljon huuromia omasta elämästä ja olemuksesta.

Sitten vielä yllätys nimi mun listalla

Andrei Wickström, en olisi pari vuotta sitten uskonut millään nostavan tätä miestä (oli mun inhokki, (pieni asenne ongelman ruostinsuomalaista kohtaan)) mun listalle mutta nähtyäni useamman keikan jossa hän on päässyt vauhtiin niin äijän sijoitus on kohisten mun listalla.

Tokihan mun listalta löytyy Leikola, Hedberg, Vesterinen.

Teemu Vesterisen osaan suomen stand upissa on vaikea ymmärtää mutta hän on jyväskylän seisomapaikan perustaja ja seisomapaikka on suomen stand-upin synnyin paikkoja. Tokihan suomessa oli tehty stand-uppi Markku Toikan ja kumppaneiden avuilla mutta Leikola, Vesterinen ja Kämäräinen nosti Jyväskylän seisomapaikasta nopeasti suomen stand-upin kehdon josta on moni suomalainen stand-up koomikko ottanut esikasteen alkavalle uralle.
      Erinomasia koomikoita kaikki, Pekka Jalavaa vaan ei ole hetkeen näkynyt. Ärrävikainen koomikko loistavilla jutuillaan Lappi-Helsinki akselilta, parempaa ei voi löytää.

Marko Kämäräinen on toki loistokoomikko, mutta juttujen olisi syytä uudistua. Kaksi keikkaa, sama setti. Toinen maistui jo osittain puulta. Positiivista kaverissa on se, että hän ei kiroile.

Wickströmiä en enää tuonne nosta, jotenkin jutut eivät enää uppoa samalla tavalla kuin muutamia vuosia sitten, tiedä sitten mikä tähän on syynä.

Nämä uuskoomikot kuten Vesterinen ovat kyllä pioneerityöltään mittaamattoman arvokkaita vielä pitkään suomalaisen stand-upin historiankirjoissa. :f_love:
    • OlentO
      OlentO
      Bronze
      Suosittelen tutustumaan Bill Hicksiin, jos stand-upista diggaa.
    • inekarma
      inekarma
      Bronze
      tutustukaas tän kaverin setteihin: http://www.jonikoivuniemi.fi/

Vähän UG kaveri, mutta varsinkin tämä:

On jotain aivan uskomattoman hauskaa! :D
    • kravdude
      kravdude
      Bronze
      Toi on kyllä tosi hyvä, mut loput kaverin tuotannosta on mun mielestä aika paljon samaa ja väkisin tehtyä. En jaksa nauraa samoille vitseille.

Mut pilluralli pro on kyllä legenda :D
    • inekarma
      inekarma
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja kravdude
      Toi on kyllä tosi hyvä, mut loput kaverin tuotannosta on mun mielestä aika paljon samaa ja väkisin tehtyä. En jaksa nauraa samoille vitseille.

Mut pilluralli pro on kyllä legenda :D
      Mun mielestä varsinkin teippaaja-pro on kyllä myös loistava. Tosin muuta -pro hommat ei niinkään, mutta jonikoivuniemi.fi sivuilta löytyy joku vanha sketsihomma, ja siinä oli kyllä pari aika loistavaa pätkää! :D

Mieluusti näkisin joskus livenä kyseisen jampan.
    • murrrsu
      murrrsu
      Bronze
      Tiedoksi jyväskyläläisille: lauantaina 13.11. on taas Seisomapaikkaklubin vuoro!

Paikalla Harri Lagström, Ilari Johansson, Krisse Salminen, Jyrki Valto ja Sami Toivanen.

Ite en taida valitettavasti päästä paikalle, Aarnimetsalla on silloin muutama erikoisturnaus, joita on jännä reilata.
    • ruotsalainen
      ruotsalainen
      Bronze
      R.I.P. Pekka Jalava:
      http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012012615127878_uu.shtml