Wlan pätkii, what to do?

• Tikkari
      Tikkari
      Bronze
      Vika mun läppärissä, ei niinkään netissä koska muilla vempaimilla wlan tuntuis toimivan ihan hyvin.

Saattaa toimia monta tuntia hyvin, sit yhtäkkiä hävittää yhteyden pariks sekunniks, sit yhdistää takasin ja sit taas hävittää. Sitte koitan yhdistää uusiks niin on unohtanu wlanin passun ja joudun syöttää sen uusiks.

Ja sama uusiks taas kohta. Kohtuu nihkee kun pöydät auki.

Oon koittanu nyt päivittää ajurit ja jotain muitakin kriittisiä päivityksiä oli tekemättä, mut ei auta. Mitään muutoksia en oo tehny kun ongelmat alkoi paitsi päivittäny Javan uudempaan.

Onko näkemystä missä vika?
  • 9 replies
    • ruotsalainen
      ruotsalainen
      Bronze
      Pidätkö auki samaan aikaan Firefox selainta? Itselläni jokin Firefoxin liitännäinen alkoi jumittamaan palomuurissa datan siirtoa (luulisin, tutkin netistä ko. asiaa ja muillakin oli ollut vastaavaa)... Otin käyttöön Chrome selaimen... enkä vaihda enää ihan heti takaisin Firefoxiin. Tosin nyt kun päivitin viikko sitten Firefoxin v.11 -> 12, suurimmat ongelmat ilmeisesti katosivat... mutta silti pysyn nyt Chromessa.
    • Tikkari
      Tikkari
      Bronze
      Joo on Firefox, voisin koittaa Chromella vähän aikaa jos auttais.
    • ruotsalainen
      ruotsalainen
      Bronze
      Kun suljet Firefoxin, varmista että se todella on sulkeutunut:
      - paina Ctrl + Alt +Del yhtäaikaa
      - Win7:ssa valitse "Käynnistä tehtävien hallinta"
      - valitse Prosessit välilehti
      - varmista ettei listasta löydy Firefox alkuisia prosesseja... jos löytyy, valitse ko. prosessi ja paina "Lopeta prosessi" nappia
    • r0uta
      r0uta
      Bronze
      Ei satu olemaan Asus zenbook tuo läppärisi? Siinä ainakin ihan tunnetu bugi, että wlan pätkii. Ajuripäivityksillä on korjausta lupailtu.

Kuulostaisi kovasti juurikin ajurivialta (= buginen ajuri), joten säkällä valmistajalta tulee myöhemmin vian korjaava päivitys. Viallinen verkkokorttikin on myös ihan mahdollinen.

Vika ei liittyne palomuuriin, mikäli kone tosiaan putoaa verkosta kokonaan eli joutuu yhdistämään uudestaan verkkoon. Palomuuri vain estää (haitallista) tietoliikennettä, eikä sulje koko verkkoyhteyttä.

Mikä läppäri (merkki / malli) on kyseessä?
    • ruotsalainen
      ruotsalainen
      Bronze
      Joo, minulla ei kone pudonnut verkosta. Jumitti aina vain välillä.
    • Tikkari
      Tikkari
      Bronze
      Ei toiminu firefoksin sulku. Tää on Lenovon T500 thinkpad tai joku semmonen.
      Kolmisen vuotta toiminu ihan moitteettomasti, oon kyl vaihtamassa kaiken tästä toiselle koneelle mut en oo vielä saanu aikaseksi joten siks pelailen vielä tällä.
    • r0uta
      r0uta
      Bronze
      Ok, tuskinpa on sitten ajureissa häikkää. Itse lottoaisin, että koneessa on kosketushäiriötä verkkokortin kanssa tai sitten verkkokortti ei muuten vaan ole enää 100% kunnossa.

Voi toki olla joku mystinen softavikakin, mutta luultavasti aika vaikea paikantaa jos näin on.
    • LongAgo
      LongAgo
      Bronze
      Tarkista onko wlanin käyttämä taajuus ruuhkanen (muita lähialueen wlaneja samalla taajudella) ja jos löytyy vapaita niin vaihda. Ohjeita ja taajuusscannereita löytyy googlaamalla, muistaakseni myös tietokone-lehti teki artikkelin aiheesta.
    • Tikkari
      Tikkari
      Bronze
      No ei oo kyl hirveesti ruuhkaa noiden wlanien suhteen, yks toinen signaali lähimaastossa ainoastaan.