Pikaista ATK apua kaivataan, kiitos!

• Asslake
      Asslake
      Bronze
      Oon pelannut läppärillä jossa on yksi lisänäyttö. Nyt väännän pelkällä läppärillä mutta WH softa aukeaa "toiselle" näytölle. Eli lentää läppärin näytön ohi alapalkkiin ja kun otan sen ylös niin lentää ruudun sivusta pihalle. Millä saan raahattua sen läppärin näytölle.
  • 10 replies
    • Aarnimetsa
      Aarnimetsa
      Bronze
      Jos sulla on Windows 7, mene sen softan kohdalle käynnistä-palkissa, odota että se ponnahtaa pikkaisen ylös. Mene sitten sen ylös ponnahtaneen kohdalle, paina hiiren oikeaa painiketta ja valitse "Move" (kai "Siirrä") suomeksi. Sen jälkeen voit ohjata näppäimistön nuolinäppäimillä sen ikkunan takaisin ruutuun, kun tiedät missä suunnassa se on. Eli kun move on päällä, näppäimistön vasemmalle nuoli siirtää ikkunaa yhden kuvapisteen vasemmalle.

Jos taas on Vista tai XP, ei tarvitse odotella mitään ponnahduksia, menee ikkunan päälle käynnistä-palkkiin ja painaa hiiren oikeaa, valitsee siitä move ja liikuttaa samalla tavalla.
    • Asslake
      Asslake
      Bronze
      Nyt lakkasi lentämästä. Aikaisemmin poistui oikealta ohi mutta nyt ei näy enään. Voiko se lähteä myös alaspäin? Koitin nuolinäppäimillä saada sen takaisin mutta meni ojasta allikkoon.
    • 0O00O0
      0O00O0
      Bronze
      Tee kute Aarnimetsä neuvoi, mutta liikuta hiirellä. Eli valitse tuo "siirrä" ja sitten painat hiiren oikean puoleista nappia ja pidät pohjassa sitten vedät sen siihen kohtaan mihin haluat, vapauta nappi.
    • Asslake
      Asslake
      Bronze
      Silloin kun mä painan siirrä, pieni ikkuna katoaa. Jos painan oikean pohjaan niin sehän ei liiku. Miks mä oon näin aasi?
    • 0O00O0
      0O00O0
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja Asslake
      Silloin kun mä painan siirrä, pieni ikkuna katoaa. Jos painan oikean pohjaan niin sehän ei liiku. Miks mä oon näin aasi?
      Aarni olikin tossa jo sanonut win7 eri ohjeet, en tiedä, että toimiiko nuo mun ohjeet siinä. Oletin vaan. :D

Entä jos poistat sen softan ja asennat uudelleen.
    • Juolukka
      Juolukka
      Bronze
      Pikkuikkunan kuuluu kadota. Kokeile siirtää jotain toista ikkunaa jonka näet, niin huomaat toimiiko se ollenkaan.
    • Asslake
      Asslake
      Bronze
      Näkyvissä olevalle ikkuna ei ala liikkumaan hiiren mukana. Mutta kun kerran siirrän nuolella niin sen jälkeen se liimaantuu osoittimeen. Näin ei tapahdu kuitenkaan WH kanssa.
    • Aarnimetsa
      Aarnimetsa
      Bronze
      Pitäis kyllä tapahtua ja kun kärsivällisesti painaa yhteen suuntaan näppikseltä, sen pitäisi kyllä löytää tiensä oikealle ikkunalle.

Kun painat sitä siirrä-nappia, silloin sen pienen ponnahdusikkunan pitäisi kadota, mutta kursorin muuttua sellaiseksi jossa on 4 suuntaan nuolet. Koita tosiaan jollain työpöydällä näkyvällä ikkunalla miten se toimii. Jos yrität liikuttaa jotain olemassa olevaa ikkunaa, ota huomioon että sellainen ikkuna joka on suurennettu koko näyttöön ei ikinä liiku.

Riippuen miten huonosti se softa on koodattu, se voi kyllä löytää tiensä ihan mihin tahansa. Yleisesti ottaen en suosittele koittamaan liikuttaa sitä ylösalas, vaan ainoastaan oikeaan suuntaan sivullepäin. Fiksu softa tarkastaa käynnistyessään kuinka iso näyttöala on käytössä ja käynnistää itsensä aina näytön sisäpuolelle, esimerkiksi Starsin softa ei ikinä avaa lobbyä tai pöytiä näkyvän ruutualan ulkopuolelle.
    • ColorFlusher
      ColorFlusher
      Gold
      Asenna softa uudelleen. Jos pelaa sittareita niin en suosittele eri resoluutioisen näytön käyttöä, aika vaikee pelata jos pelit aukee ikkunan ulkopuolelle. Sama ongelma on myös monella muulla saiteilla eli vika ei ole yksistään niitten. Ikkunat avautuu huonosti myös silloin kun näyttö on kiinni.
    • Wlore
      Wlore
      Bronze
      Joo, kyllä se toimii noin kuin kerrottiin. Eli joskus noi ikkunat muistaa väärän ruudun ja menee sinne, mikä ei ole enää käytössä.

Tossa kohtaa kun painat ensin sitä "move"-valintaa niin hiiren kursori siirtynee sjohonkin kohtaa sitä reunaa missä puolella ikkuna on.

Paina kerran nuolinäppäintä johonkin suuntaan ja sen jälkeen vain siirrät ikkunan hiirellä takaisin näyttöön. Älä paina hiiren nappeja. Vasta kun ikkuna on paikallaan.