Uusi tietokone

• Jolluu
      Jolluu
      Platinum
      Hei! Tarvitsisin jeesiä uuden tietokoneen ostossa... Vanha kannettava sanoi itsensä irti viimeviikolla. Kone käynnistyy mutta kuvaa ei tule näyttöön.

Koneen käyttötarkoitus ois lähinnä se, että sais pyöritettyä hem kakkosta + tarvittavia pokerisoftia ja normiselailuun ilman ongelmia tai hitautta.

Oon miettinyt kannettavaa + ulkoista isompaa näyttöä tai sitten jopa pöytäkonetta, mutta en tiedä mihin hintaan saisi tarvittavat speksit täytettyä, kun kauheasti en ymmärrä koneiden päälle. Mahdollisimman halvalla toki, iso menoerä uuden koneen osto.

Vanha kone oli acer aspire 8530g 18'4" tuuman näytöllä ja siihen olin tosi tyytyväinen ja oisin mielelläni korjauttanu ton, mut epäilen et vika on isompi kun kuvaa ei saa edes ulkoiseen näyttöön vgapiuhalla. Olisko joku näytönohjain pimahtanu tms
  • 4 replies
    • Paisting
      Paisting
      Silver
      Pöytäkone on se ratkaisu ja suosittelen ostamaan komponentit itse ja kasaamaan myös. Näin saat hinta-/laatusuhteeltaan parhaat komponentit ja helposti päivitettävän koneen myös jatkossa.

Prossu, muisti ja näytönohjain on se pyhä kolminaisuus nopeutta ja sulavuutta tavoiteltaessa. Suosittelen prossupuolelta jotain 3+GHz myllyä, Intelin Coret on loistavaa kamaa. Muistia semmonen 8GB ja hyvistä näytönohjaimista löytyy netistä paljon tietoa. Kasaamisessa saat apua täältä monelta, esim. ite rakentelen koneita. Se on kuitenkin helppo homma, että siinä onnistuu itse kyllä jos vähänkin pysyy meisseli kädessä. Ruuvi siis :D
    • murrrsu
      murrrsu
      Bronze
      Tämä ketju kannattaa tsekata.
    • Jolluu
      Jolluu
      Platinum
      Alkuperäinen kirjoittaja murrrsu
      Tämä ketju kannattaa tsekata.

Kiitos. Tää ketju voi nyt hiljentyä, pistän seuraavat kyselyt tuonne :f_biggrin:
    • Aarnimetsa
      Aarnimetsa
      Bronze
      Jos mahdollisimman halvalla koneen tarvitsee, ostaa sen käytettynä. Oli se sitten läppäri tai pöytäkone.

Saman tehoinen kannettava on useimmiten noin puolitoista kertaa-tuplasti kalliimpi kuin saman tehoinen pöytäkone ja useampien näyttöjen kanssa voi tulla ongelmia (mielestäni 2 pöytäkoneen näyttöä vierekkäin on miellyttävämpi ergonomisesti kuin pöytäkoneen näyttö ja kannettavan näyttö).