Uutta työtuolia

• Tempoilija
      Tempoilija
      Bronze
      No niin nörtit ja teräsperseet! Pistetääs kyselyy millasilla pehmusteilla teidän takalistonne lepää ja mitä suosittelette? Tulee aika pitkiä aikoja istuttua ja olisikin suositeltavaa että tuoli olisi erittäin hyvä.
      Jossain valmennuksessahan mä jo vähän avasin keskustelua uudesta tuolista ja sieltä tuli mm. tämmöistä ehdotusta. Tuoli Ebay

Tällähetkellä perse kituu TÄLLÄSESSÄ tuolissa. :s_frown:

Minkälaisia tuoleja te käytätte ja saako edes halvalla hyvää tuolia?
  • 18 replies
    • ruotsalainen
      ruotsalainen
      Bronze
      Töissä minulla on tällainen tuoli käsinojilla (eli 5224 malli tästä):
      http://www.kinnarps.com/fi/fi/ProductsInspiration/Office-products/Tyotuolit/Product/?prodid=137845

Tuolissa on kaikki mahdolliset säädöt.

Kotona ei ihan noin hyvä.
    • poupou
      poupou
      Bronze
      Mä oon kans varmaan hakemassa Kinnarpsin. Tosin mun budjetilla joutuu ottaa käytetyn (toki kunnostettu/putsattu jos tarvetta on). Tampereella niitä onneks saa suht kivuttomasti :) http://www.exposin.fi/products.php?cat_id=71

Ja Tempo, kyllähän tuo tuoli passaa, mut ei se kauaa tule kestään. Ja mitä nyt oon kokemuksia lukenut ja kuullut niin ei se erityisen hyväkään ole :D Mut ei kyllä oo hintakaan paha. :f_grin:

Kinnarps/martela on kova sana jos hyvän työtuolin haluaa (eikä oo valmis maksaa yli kiloa, jollon kantsii hommata joku hyvä valvomotuoli)
    • poupou
      poupou
      Bronze
      Asioita mihin kantsii kiinnittää huomiota tuolii hommatessa on ainakin se, ettei käsinojat oo kiinni sekä penkissä, että selkänojassa ja se, ettei ole liikaa muoviosia (esim jalat).

Säätömahdollisuudet sit oman mukavuuden (budjetin) mukaan ja toki varaosatkin on kova sana. Esim Kinnarpseihin saa kivasti kaasujousia, ettei tarvi koko kallista tuolia uusia kun se siitä ajan mittaan väsyy.
    • smaster
      smaster
      Bronze
      Ostin vuosi sitte tälläisen työtuolin eikä ole ollut mitään valittamista. Jämäkkä perustyötuoli. Käsinojat sädettävissä korkeus- sekä sivusuunnassa ja selkänojassa korkeusäätö. Jämäkkää tekoa yleisesti, vaikka pieni tuoli niin painaa kuin synti. Herolla pituutta 193cm niin äkkiä selkä huomaa, jos ei ole alaselälle tarpeeksi tukea selkänojassa.
    • HuhtalaJ
      HuhtalaJ
      Bronze
      Voi kyllä meillä oli intissä ihanat tuolit, kaikki mahollinen oli säädettävissä ja enemmänkin. Sai siitä ihan näppärän sängynkin halutessaan. Maksoivat varmaan miljuunan.

Itelläni on Ikeasta ostettu MOSES työtuoli, jota ei oo hinnalla pilattu ja ainakin näin lyhyelle olennolle (170cm) ihan passeli. Testailin liikkeessä vaikka mitä ja tää oli mun mielestä jopa mukavampi ku moni pykälää kalliimpi. Tässä ei hirveenä oo säätöjä ja käsinojat on kiinni sekä penkissä että selkänojassa, mut oon tykänny tosi paljon. Ostin tän syyskuussa, eli en voi vielä oikein sanoa kuinka kestää tai miten kauan tuo tekonahka pysyy hyvänä.
    • HitThe1Out
      HitThe1Out
      Bronze
      Itekkin oon harkinnu uuden tuolin ostamista, nykyinen on laadullisesti ihan hyvä, mutta korkea selkänoja olisi enemmän heron mieleen.

Jos jollakulla tietoa hyvän hinta-laadun korkeaselkänojisista tuoleista niin linkatkaa :)
    • Ville666
      Ville666
      Bronze
      Itselläni on tällainen:

http://www.ikea.com/fi/fi/catalog/products/50178859/

Suht mukava, tykkään varsinkin tuosta niskatuesta. Selkä ei hikoile, kun selkänoja on tuollaista verkkoa. Laadukkaaksi tätä ei voi kehua.
    • HitThe1Out
      HitThe1Out
      Bronze
      Onko muuten missään siedettävän hintaluokan tuoleissa säädettävissä istuimen kaltevuutta? Joskus jollakin kaverilla koittanut sellaista tuolia missä istuin säädetty hieman taaksepäin kaltevaksi ja tuntu aika hyvältä ainakin pienimuotosella testauksella.
    • woodenleg1
      woodenleg1
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja Ville666
      Itselläni on tällainen:

http://www.ikea.com/fi/fi/catalog/products/50178859/

Suht mukava, tykkään varsinkin tuosta niskatuesta. Selkä ei hikoile, kun selkänoja on tuollaista verkkoa. Laadukkaaksi tätä ei voi kehua.
      Koska äänestän Väyrystä, niin voi olla et tilaan tälläisen. ;)

http://www.ikea.com/fi/fi/catalog/products/50178859/#/30185974
    • HuhtalaJ
      HuhtalaJ
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja HitThe1Out
      Onko muuten missään siedettävän hintaluokan tuoleissa säädettävissä istuimen kaltevuutta? Joskus jollakin kaverilla koittanut sellaista tuolia missä istuin säädetty hieman taaksepäin kaltevaksi ja tuntu aika hyvältä ainakin pienimuotosella testauksella.
      Mulla on tähän halpis ratkasu. Useimmissa tuoleissa on se keinusysteemi, jonka jäykkyyttä voi säätä. Ite oon jättäny sen niin löysälle, että jalat pöydällä istuin kallistuu just hyvin :D
    • poupou
      poupou
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja HuhtalaJ
      Tässä ei hirveenä oo säätöjä ja käsinojat on kiinni sekä penkissä että selkänojassa, mut oon tykänny tosi paljon.
      Et selkeesti osaa rasittaa tuolias ;D

Mulla on tämmönen "johtajatuoli" mikä on kans pirun mukava ja jotakuinkin 9v vanha, mut kumpikin käsinoja on murtunut tosta tuoliosasta just ton takia. Nyt alkaa nää omat ruuviviritelmät väsyttää ja aika hankkia taloon kunnon tuoleja :f_cool:

edit: siis pointti se, et koko selkänoja on noiden käsinojien varassa. Jos ne ei oo kii penkissä, ni tää on enemmän kun keinutuoli...
    • Ville666
      Ville666
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja woodenleg1
      Koska äänestän Väyrystä, niin voi olla et tilaan tälläisen. ;)

http://www.ikea.com/fi/fi/catalog/products/50178859/#/30185974
      Joo kyllähän tuolin täytyy olla puolueen väreissä. :D

Itselläni on musta, mutta ei taida enää nykyään löytyä...?
    • Tempoilija
      Tempoilija
      Bronze
      Tässä ei ole käsinojat selkänojassa kiinni ja niitäkin pystyy näköjään säätämään oikeelle korkeudelle. Plussaa myös ettei ole nahkaa.

Martelan työtuolit ois kyl varmasti hyviä mutta taitaa noilla olla hintaakin. Ehkä vois jostain käytettynä löytää jonku laatutuolin. :s_evil:
    • kalahullu
      kalahullu
      Bronze
      Kyllähän noita työtuoleja löytyy vähän joka lähtöön: osa arvostaa "johtaja"-tuoleja joissa pääpointtina tuntuu olevan muhkeus ja nahka, näiden säätömahdollisuudet etenkin pidemmillä miehillä on rajoitetut.

Kaikkein varmimmat vaihtoehdot löytynevät tarkalleen samoista tuoteryhmistä kuin mitä toimistokalusteena käytetään: suomessa toimistotyöläisten ergonomiaa kontrolloidaan kohtalaisen hyvin ja sieltä löytyvät myös ne parhaat yksilöt pitkiin sessioihin.

Itsellä kokemusta kahdesta eri työpaikasta, molemmissa Martelan Logic-400-sarjan tuolit ja nyt on menossa 13 vuosi kun kulutan näillä persettäni.

Turnauspelaajana taukojen pitäminen on harvinaista herkkua joten omalta tuolilta vaadin vähintään samoja ominaisuuksia.

Noita Martelan tuoleja saa aika-ajoin erittäin kohtuulliseen hintaan kun pienemmät firmat tekevät poistojaan vanhojen kalusteiden osalta (isommilla firmoilla lienee sopparit noiden "hävittämisestä").

Ja vähän OT: surullisin (hauskin) kokemus TVstä nähtynä: Itäsuomalainen yrittäjä oli kerännyt lastin turhaa tavaraa Karjalaan lähetettäväksi: lahjoittajia oli tietysti monenlaista mutta hemmon itsensä lahjoittamana lähti n. 20kpl Martelan 400:ia :D käytettynäkin noilla siis hintaa väh. 300€/pala...

EDIT: Martela-outletin ajankohtaista-sivun alta löytyy muuten Logic-400 hintaa 450€ ja toi alkaa oleen jo kohtuu-hintanen...
    • Paisting
      Paisting
      Silver
      Heitelkääs suosituksia laadukkaasta jakkarasta tietokoneen eteen. Nykyisessä ei sinällänsä mitään vikaa ole, mutta nyt kun on tullu grindattua 8 tuntia päivässä minimi, ni sanonta "perse ruvella" on saanu ihan uuden merkityksen.
    • MikkoMi
      MikkoMi
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja Paisting
      Heitelkääs suosituksia laadukkaasta jakkarasta tietokoneen eteen. Nykyisessä ei sinällänsä mitään vikaa ole, mutta nyt kun on tullu grindattua 8 tuntia päivässä minimi, ni sanonta "perse ruvella" on saanu ihan uuden merkityksen.
      Viimeisintä huutoa ovat kuulema nämä Kauris Designin kaunottaret.
    • kauris84
      kauris84
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja MikkoMi
      Alkuperäinen kirjoittaja Paisting
      Viimeisintä huutoa ovat kuulema nämä Kauris Designin kaunottaret.
      HÖH!!!! :D Juu tämä on ihan copyfree tuoli,siitä vaan kyhäämään :D

Vieläkin paremman saa jos on vanha tuoli jossa ehjät pyörät,vaihtaa vain istuimen.Joutuu hieman kikkailemaan mutta persuksen puutumiseen voipi auttaa :D
    • Aarnimetsa
      Aarnimetsa
      Bronze
      Olen itse useampaan kertaan suositellut pääkaupunkiseudulla asuville Tavara Tradingia, josta Murrrsulle löydettiin työtuoli. Firma erikoistuu käytettyihin laadukkaampiin toimistokalusteisiin ja paikan päällä on melkoinen pino koeistuttavia malleja. Murrrsulla kun on ollut selän kanssa ongelmia, niin on kiitellyt tuota Steelcasen Pleasea jossa on hieman erikoisempi selkätuki.

Ehdottomasti itsekin suosittelen kyllä toimistotuolia johtajatuolien sijaan. Johtajatuoleilla usein saa alaselkänsä kipeäksi ja persiin hikiseksi - etenkin näin kesällä.