tradimo.com - keskustelua treidaamisesta

• pucilpet
      pucilpet
      Bronze
      Itse olen nyt jonkin aikaa tutkinut useita eri teknisiä indikaattoreita forexiin ja tällä hetkellä tarkastelussa on

Ichimoku Kinko Hyo.

Lyhyesti oma strategia: tarkistan market sentimentin (siis suunnan) 30min, 1H ja 4H chartista. Vilkaisen myös daily charttia, mutta sieltä nappaan oikeastaan vain mahdollisia support ja resistance leveleitä - kiinnitän erityisesti huomiota Daily chartin "Kumo cloudiin", joka yleensä on todella vahva support/resistance level. Merkkailen myös muita support/resistance leveleitä muilta timeframeilta.

Jos 30min/1h/4h aikaväleillä on sama suunta, siirryn 5min chartille etsimään mahdollisia entryjä. Ensin odotan, että 5min chart on samassa sentimentissä kuin edellä mainitut aikavälit. Tämän jälkeen odotan "trading opportunitya" eli esim. Tenkan Sen ja Kijun Sen "crossia" sentimentin suuntaan tai "pull backia" (tätä varten vilkuilen fibonacci retracement indikaattoria).

Profit targettina käytän pivot pointteja tai muita vahvoja support/resistance leveleitä. Stop loss tulee yleensä Kumo cloudin vastakkaiselle puolelle tai muuhun S/R-levelille.

Stochastic oscillatoria käytän myös.

Lisätietoa Ichimokusta täältä: http://en.tradimo.com/forum/blogs/Ichimoku-based-trading_34461/

Lyhyesti market sentimentin selvittäminen Ichimokulla:

Market on downtrendissä, jos:

nykyinen hinta,
      Tenkan Sen,
      Kijun Sen ja
      Chikou Span

ovat Kumo cloudin alapuolella.

ja Chikou Span on hinnan alapuolella sekä Tenkan Sen on Kijun Senin alapuolella.

Market on uptrendissä, jos yllä mainitut ovat päinvastoin.

Market sentiment kannattaa "varmistaa" usealta eri timeframelta. Jos informaatio on poikkeavaa, voi olla järkevintä odottaa, että tilanne muuttuu.

--

Muutamia yleisiä seikkoja, jotka kannattaa pitää mielessä treidatessa, osa opittu "kantapään kautta":

* ota huomioon spread asettaessasi stop loss ja take profit rajoja.
      * jos treidaat lyhyellä aikavälillä, älä aseta take profittia liian kauaksi - yleensä seuraava support/resistance level on paras paikka
      * seuraa lyhyen aikavälin treidejä ja tee tarvittavat muutokset - jos lähdet tietokoneelta, käy helposti kylmät
      * aloittelijan kannattaa treidata ainoastaan "isoja" valuuttapareja kuten EURUSD ja USDJPY ja ainoastaan "London sessionin" (suomen aikaa noin klo 11-20) aikaan
      * huomioi "lounasaika" (14-16 suomen aikaa), jolloin kannattaa ehkä pysyä poissa markkinoilta
      * jos käytät strategiaa, joka perustuu trendin seuraamiseen (kuten tradimon beginner strategy), älä treidaa ranging marketissa
      * uutiset saattavat aiheuttaa isoja muutoksia hintoihin. Jos tiedät, että pian on tulossa tärkeä uutisjulkaisu (tradimosta löytyy useimmat tärkeät julkaisut heti aamulla ennen London sessionin alkua), kannattaa ehkä pysyä poissa markkinoilta kunnes julkaisu on tullut

Päivittelen tähän lisää, kun tulee mieleen...
  • 27 replies
    • raver81
      raver81
      Silver
      :f_thumbsup: kyllä strategyltä löytyy joka alan osaajia.
      hyvä että saa keskustelua aiheesta.vaikka hero kohtuu hyvin osaa englantia niin aika paljon menee ohi noista tradimon jutuista,kun ei oo treidaus slangi niin hyvin hallussa.
      ne testit nyt oli kohtuu helppoja kun näky testin päätteks oikeet vastaukset.ne kun kirjotteli vaan ylös ja seuraavalla kertaa kaikki aina 100% oikein. :f_love:
      pahimmillaan käytiin jossain 30-40 välissä kun toi ilmanen satku oli tullu mutta nyt n.110 ois saldo.
      johtuen ihan siitä että eilen sell/eurjypt osu kivasti kun kävi pieni romahdus ja napsahti n.48egee.

tulipa pieni kuva :f_cry:
    • raver81
      raver81
      Silver
      Alkuperäinen kirjoittaja raver81
      :f_thumbsup: kyllä strategyltä löytyy joka alan osaajia.
      hyvä että saa keskustelua aiheesta.vaikka hero kohtuu hyvin osaa englantia niin aika paljon menee ohi noista tradimon jutuista,kun ei oo treidaus slangi niin hyvin hallussa.
      ne testit nyt oli kohtuu helppoja kun näky testin päätteks oikeet vastaukset.ne kun kirjotteli vaan ylös ja seuraavalla kertaa kaikki aina 100% oikein. :f_love:
      pahimmillaan käytiin jossain 30-40 välissä kun toi ilmanen satku oli tullu mutta nyt n.110 ois saldo.
      johtuen ihan siitä että eilen sell/eurjypt osu kivasti kun kävi pieni romahdus ja napsahti n.48egee.

tulipa pieni kuva :f_cry:

ilmeisesti tradimolla ei ole "taf" mahkua?
    • duda5
      duda5
      Bronze
      Treidaaminen kiinnostaisi, mutta Suomen verolainsäädäntöön tutustuminen vie kyllä pikaisesti suuremmat treidaushalut.

Valuuttakaupan tappiothan eivät ole vähennyskelpoisia siten kuin esim. listattujen osakkeiden kaupassa syntyneet tappiot. Ääriesimerkki on tilanne, missä teet vuodessa kaksi treidiä. Ensimmäinen tuottaa 10000e ja toinen on saman verran tappiollinen. Reaalimaailmassa tuottoa ei ole tullut, mutta verottaja voikin ottaa sen kannan, että olet tienannut kymppitonnin, joten maksa siitä verot!

Olisi mielenkiintoista kuulla, miten te, jotka treidaatte valuuttoja, suhtaudutte tähän probleemaan?
    • MikkoMi
      MikkoMi
      Bronze
      ilmeisesti tradimolla ei ole "taf" mahkua?
      Ei vielä.
    • raver81
      raver81
      Silver
      jos oikein ymmärsin niin sen tradimon satkun saa joskus omaks.
      Minkä verran tarvii treidata että se vapautuu?
      Näkeekö jostain softasta sen paljon vielä tarvii tehdä kauppaa tai voiko tradimon pointseista sen päätellä?
    • masiina13
      masiina13
      Bronze
      jos käsitin oikein niin vaaditaan 800 tradimo pointsia pääoman vapautukseen.

8lots=800 tradimo points

To keep your €100, you need to:

Make at least 1 forex trade during the first 14 days
      Trade at least 10 micro lots during the first 60 days.
      Trade at least 8 lots within 2 years.
    • raver81
      raver81
      Silver
      eli aivan ilmasta rahaa 2 pv sillä leikkiny ja nyt 390pts kasassa...ainut vaan että softa jostain syystä jumissa. :f_cry:
      uudestaan asennukseen siis
    • raver81
      raver81
      Silver
      eipä toimi vieläkään vaikka asensin uudestaan kehuu että market is closed onko muilla samaa ongelmaa :f_confused:
    • Martsu
      Martsu
      Bronze
      eipä toimi vieläkään vaikka asensin uudestaan kehuu että market is closed onko muilla samaa ongelmaa :f_confused:
      Kyseessä ei ole mikään ongelma. Markkinat ovat aina kiinni viikonloppuisin. :D
    • raver81
      raver81
      Silver
      jep huomasin kanssa :D
    • pucilpet
      pucilpet
      Bronze
      Aloittelen muuten Tradimolla moderaattorina, joten jos tulee jotain kysyttävää suomeksi niin mulle saa laittaa viestiä ja mä sitten voin välittää eteenpäin tai vastailla itse jos osaan. :)
    • NutzAreOk
      NutzAreOk
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja pucilpet
      Aloittelen muuten Tradimolla moderaattorina, joten jos tulee jotain kysyttävää suomeksi niin mulle saa laittaa viestiä ja mä sitten voin välittää eteenpäin tai vastailla itse jos osaan. :)
      Hieno homma. :)
    • MikkoMi
      MikkoMi
      Bronze
      Jee. :) Onnittelut!
    • HuhtalaJ
      HuhtalaJ
      Bronze
      Onneksi olkoon! Hienoa :)
    • pucilpet
      pucilpet
      Bronze
      Grattista. :) Jos ette muuta keksi niin tulkaa edes keskustelemaan Nokian tulevaisuudesta. :s_cool:
    • 0O00O0
      0O00O0
      Bronze
      Kämmäsin tässä joku päivä ku en huomannut pistää Stop Lossia ja sitten ku seuraavaksi ku avasin ton softan niin oli tullu tappiota yli 30€. Suljin sen treidin sitten. Kyl se pikkasen vitutti, mutta ei voi mitään. Muuten olisin pikkasen plussalla... :D
    • Cash1sKing
      Cash1sKing
      Bronze
      Kysästäänpä täälä sellaista, että tykkäävätkö muut käyttää noita candlestick patterneja (mitenköhän ton suomentais kynttilänjalka kaavoja. :D ). Ite ainakin löytänyt hyödyllisiksi markkina suunnan löytämisessä.
      Laitetaan samaan nyt vielä toinen kysymys. Onko täällä joku, joka tekee kauppoja ihan noiden candlestick patternien perusteella, jos on niin miten laitat tilauksen sisään. Onko se niin, että ostat parhalla markkina hinnalla ja laitat tuotto tavoitteen seuraavalle resistance levelille.
    • Petomainen
      Petomainen
      Bronze
      Mitenkähän menee kulupuoli valuuttakaupassa nimenomaan Varengoldilla. Lähetin vinkin satasen ilmaisrahasta osakesijoitusta harrastavalle kaverille. Tämä oli kovasti sitä mieltä, että satasella ei tee mitään kaupankäyntikulujen takia. Itellä kielitaito tökkii niin pahasti, että en jaksanut ruveta selvittelemään, mutta jos joku tietäisi lonkalta niin vastaus otetaan kiitollisena vastaan.
    • Cash1sKing
      Cash1sKing
      Bronze
      Elikkä kun käyt forex kauppaa Varengoldilla veloitta ne sulta ton spreadin. Se on Varengoldilla melko korkea tollasta 1,5 pipin luokkaa. Tämä on kuitenkin melko pieni, kun normaali voitto on vähintään 100 pippiä. Kaverisi tarkoitti varmaan tavallista osakekauppa, jossa sadalla eurolla maksaa juuri ja juuri osakkeiden hoitomaksut. Joten forex kaupassa sata euroa on ihan siedettävä aloitus raha.

PS: Jos et ymmärtänyt / sinulla on tarkentavia kysymyksiä kysy ihmeessä.
    • 1
    • 2