Suomi-Saksa 3-3

• PokkAA
      PokkAA
      Silver
      Tuli tihrusteltua eilinen futiksen MM-karsintaottelu nettistriimin välityksellä lähes livenä (41 sekuntia jäljessä...). Lopputulos siis 3-3. Kolme maalia Saksan verkkoon on hurja saavutus, mutta pistejako tuntuu edelleen pettymykseltä.

Oletteko te tyytyväisiä Suomen peliin ja lopputulokseen? :)
  • 6 replies
    • SuhtPaska
      SuhtPaska
      Bronze
      kyllä perk... helv... ja muut pääsi, eli millään pysty olemaan tyytyväinen...

Jos jonain kauniina paratiisin päivänä saadaan Saksan verkkoon kolme maalia, niin silloin tasuri on suuri tappio...Tuo maalimäärä ei heti tule toistumaan.

Toistaiseksi nämä ottelut "hävitään" tuolla pään puolella, eli ei yksinkertaisesti osata voittaa. Johtoasemassa turahtaa housuun. Valitettava Klisee, mutta perhanan tosi. Talvisodasta lähtien ollaan oltu alakynnessä, joten niskanpäällä oleminen on aika vierasta...Mutta kunhan saadaan muutama sata voittoa alle, niin...

-SuhtPaska-
    • 96cigam
      96cigam
      Bronze
      No voittokaan ei ollut kaukana sen esityksen jälkeen, mutta ennakoissa kyllä saksan olisi pitänyt hakata suomi mennen tullen :) Eli tyytyväinen täytyy olla
    • BaboK
      BaboK
      Bronze
      Olin paikalla.

Suomi pelasi varamiehisellä joukkueella lähes 70 minuuttia aivan osaamisensa ylärajoilla. Sen jälkeen alkoi älyttömästi töitä tehneiltä avauksen miehiltä erityisesti keskikentällä juoksuvoima loppua, eikä vaihtopenkillä ollut ketään kelvollista kaveria pelaamaan palloa vastustajan aluelle. Näin Saksa sai keskikentän haltuun ja pääsi myllyttämään lopun. Monesta paikasta huolimatta Suomi puolusti todella antaumuksella ja päästi vain yhden maalin ja nappasi pisteen.

Koko pelissä Suomella noin 5 maalipaikkaa ja Saksalla noin 10. 3-3 oli erinomainen tulos ennakkoasetelmiin ja pelitapahtumiin nähden. Totta kai jossitella voi, kun kolmeen otteeseen johtaa peliä. Silti puheet pään kestämisestä ja voittamisen pelosta ovat tämän pelin osalta huuhaata.
    • Tikkari
      Tikkari
      Bronze
      No joo ainahan näitä tulee hieman sinivalkoisin silmin seurattua. Saksan maaleista kaksi tuli kyllä omista helpoista virheistä, eli sen vuoksi voi hieman jossitella. Olihan siinä toki oikeitakin paikkoja kuten Gomezin kohtuuhyvä yritys, josta vanha kehäraakkikin olisi ehkä maalin tuikannut.
    • SuhtPaska
      SuhtPaska
      Bronze
      Olen BaboKin kanssa samaa mieltä. Pelattiin todella antaumuksella ja (valitettavasti) myös osaamisen ylärajoilla. Vanhat alkaa olla liian vanhoja ja nuoret vielä liian nuoria. Lopussa tuli pahasti väsy ja maali oli jo tulostaululla...

Ottelutapahtumiin nähden ei siis tapahtunut vääryyttä ja ennen ottelua tasurikin olisi ollut tyydyttävä...MUTTA silti todella pettynyt!!! Kun haaveillaan, niin pitää haaveilla jättipotista, eli myös suuret maat pitää voittaa ja mieluiten isomaalisesti :) . Vieläkin on vallalla ajattelu muiden epäonnen varaan laskemisesta....

Itse inhoan tuota manailua, kun besserwisserit aina kommentoi: Tiesin, että Saksa tasoittaa, Suomi ei IKINÄ voita mitään Ja suomalaislla ei kestä pää. Ja sitten kun käy näin, niin paukutellaan henkseleitä: Mitäs mä sanoin.

Itse kyllä kannatan loppuun asti. Mutta näin jälkikäteen analysoituna nuo kaksi Saksan maalia tuli mielestäni henkisellä puolella. Johtoasemassa keskittyminen jotankin herpaantui ja KOSH. Näitä on kyllä nähty jo vuosikymmeniä fudiksessa. Tätä tarkoitin pään kestämisellä.

Mutta uskon, että vielä me opitaan voittamaan, kunhan vaan saadaan tarpeeksi voittoja alle. Samanlainen henkinen kasvu oli nähtävissä lätkän puolella. NIIIIIIIIIN monesti on johdosta käynyt kylmät, mutta nykyään pää kestää mielestäni samoin kuin muilla mailla ja materiaaliin nähden tulos on ollut yllättävänkin hyvä.

-SuhtPaska-
    • BaboK
      BaboK
      Bronze
      No joo. Saksan 2-2 tasoitus meni ehkä herpaantumisen piikkiin. Itsekin olin juuri istumassa alas johtomaalin juhlinnan jälkeen kun se tuli, enkä nähnyt kulmaan johtanutta tilannetta.

3-3 tasoitus meni kyllä itsensä puhkijuosseen keskikentän ja sitä myötä penkin kapeuden piikkiin. Viimeiset 15 minuuttia Suomi sai käytännössä purettua vain puoleen kenttään, josta taas tuli uusi yritys. Ja kun itseensä uskova ja kovatahtoinen huippujoukkue saa yrittää kerta toisensa jälkeen, johdon säilyminen on kuin muutaman outin vetäminen (otetaan nyt tällainen vertaus kun kerran pokeripalstalla ollaan). Toivoa saa ja pitää, mutta hataralla pohjalla ollaan.

Olen ollut katsomassa pelejä monet karsinnat ja kannatan joukkuetta ilman pessimististä besserwisser-asennetta aina. Olen vahvasti sitä mieltä, että tämä oli paras näkemäni karsinnan kotiavaus. Aivan eri luokan pettymys oli Skotlanti 1-2 tai Wales 0-2 avausten jälkeen, ja viime kerralla 1-1 peli vajaamiehistä Portugalia vastaan olisi tuntunut valjummalta jos alla ei olisi ollut huikea vierasvoitto Puolasta ja kasassa 4 pistettä kahden kovan pelin jälkeen.