Suomi-Azerit 1-0

• PokkAA
      PokkAA
      Bronze
      Tihrustin tänään matsin netin livestriimistä joltain venäjänkieliseltä tv-kanavalta. Eipä selostajat olleet ainakaan meikäläisten puolella - vaikken mitään niiden puheesta ymmärtänytkään... :)

Pakkovoitto kotiin ja kyllähän se oli ansaittukin. Tästä on hyvä jatkaa keskiviikkona Venäjän vieraana. Sieltä yllätysvoittokotiin ja ollaan todellakin taistossa mukana! Venäjä hävisi Saksalle tänään 1-2 vieraskentällä, vaikka nousi 0-2 puoliaikatilanteesta maalin päähän ja painoi ottelun lopun - Tikkarin sanoin - pää märkänä.

Oliko joku sattumalta livenä matsissa paikan päällä? Jos oli, niin kertokaa hieman fiiliksestä.
  • 4 replies
    • McGrecor
      McGrecor
      Bronze
      Kyllä siellä tuli oltua. Tunnelma oli oikein mukava, SMJK:n (suomen maajoukkueen kannattajat) ovat kyllä kehittyneet ja niiden toimintaa on oikein mukava seurata. Paikanpäällä reilut 22 k. katsojaa. Suomessa on muutenkin mennyt tuo futiskulttuuri viimevuosina mukavasti eteenpäin. Enää ei tulla katsomaan vierasjoukkueen maailmantähtiä vaan tullaan katsomaan omia joukkueita.

Itse peli oli kyllä hankala. Nuo Azerit kyllä osaa pelata ja niiden puolustus on toimiva. Todennäköisesti tuo joukkue niistää joltakin kärkimaalta pisteitä vielä näissä karsinnoissa. Eli siis Azereita kannattaa pelata jos haluaa hakea vähän isompia kertoimia.
    • BaboK
      BaboK
      Bronze
      Samoin, olin paikalla. Suomella oli hyvät saumat ottaa johto ekan vartin aikana, mutta ei onnistunut. Parhaassa paikassa Väyrynen latasi avopaikasta azeriveskaria otsaan. Niiden tilanteiden jälkeen alkoi totuttu tuskaisuus. Onneksi ratkaisu tuli kohtuullisen ajoissa hyvän toisen puoliajan alun jälkeen.

Usein tunnelma on jopa parempi silloin kun vastustajana on nobody-jengi. Nimekkäät vastustajat houkuttelevat yleisöön paljon sellaisia turistikatsojia, joiden lajituntemus ja sitoutuminen joukkueeseen on heikko. Itse viihdyn peleissä paremmin kun se porukka pysyy kotona.
    • PokkAA
      PokkAA
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja BaboK
      Usein tunnelma on jopa parempi silloin kun vastustajana on nobody-jengi. Nimekkäät vastustajat houkuttelevat yleisöön paljon sellaisia turistikatsojia, joiden lajituntemus ja sitoutuminen joukkueeseen on heikko. Itse viihdyn peleissä paremmin kun se porukka pysyy kotona.
      Pahin oma kokemukseni tästä suomalaisten "fanittamisesta" oli muutamia vuosia takaperin, kun Haka pelasi Mestarien liigan karsinnassa Liverpoolia vastaan. Britit saivat todellisen kotiottelun, kun suomalaistollot tulivat Stadionille Liverpool-huiveissaan - sen sijaan että OMALLE kotimaiselle joukkueelle olisi annettu kannatusta. Ei tämä vaan toimi näin juntisti muualla kuin Suomessa.

Ei Haka mun suosikkijoukkue ole, mutta eurocupeissa jokainen suomalaisjengi menee kyllä ulkomaalaisten edelle. No, löytyyhän meiltä niitäkin, jotka toivovat Englannin voittoa silloinkin, kun Suomi on vastassa. Taitaa olla pojilta identiteetti kateissa pahemman kerran...
    • BaboK
      BaboK
      Bronze
      Kyllä, olin paikalla myös siinä kamalassa tapahtumassa. Myös ihqun Christiano Ronaldon stadikalle pari vuotta sitten houkuttelemat kirkuvat teinitytöt voisi mainita esimerkkinä.

Ei siinä mitään, kyllä minäkin mielelläni näen ulkomaan staroja -sillä ehdolla että suomalaiset nöyryyttävät heitä :D . Vaikkei kotivoittoa tulisikaan, jonkun ison tähden pitäminen pimennossa koko pelin riittää näin aluksi.