Hiihtogurun spekulointiketju

• 49 replies
    • Mikko
      Mikko
      Bronze
      Kävin pitkästä aikaa Hevosmiesten Tietotoimistossa ja sain seuraavia ns. varmoja tietoja:

- Sami Jauhojärven reidet jäätyvät Tour de Skin kolmannella etapilla: "Kaikkeni yritin, mutta ei irronnut."
      - Aikku Saarinen katkaisee sauvansa norjalaisen huoltajan kohdalla, mutta norski katselee muualle: "Jos jaksaisin, niin söisin tollaset huoltajat aamupalaksi!"
      - Janne Ahonen on odotusten vastaisesti jälleen kerran paras suomalainen mäkiviikolla - muitten suomalaisten tuulirako on kisan huonoin.
      - Janne Ryynänen hyytyy hiihtoladulla hyvän mäkiosuuden jälkeen ja heittää maalissa ryynit vihun hiihtopuvulle.

Näillä mennään.
    • Tikkari
      Tikkari
      Bronze
      Itse panostan hiihtoon ja mäkihyppyyn, yhdistetty mennään sitten c-luokan miehillä. Pitäiskö hiihdossa ottaa ennemmin kova sprintteri vai pidemmän matkan veturi?
    • Tikkari
      Tikkari
      Bronze
      Vielä ehtii mukaan, onko viime hetken poisjääntejä? Sivubetsejä anyone? (anyone=PokkAA) :s_grin:
    • Tikkari
      Tikkari
      Bronze
      Bjöögreeni ei hiihdä, pöh. Meni tämäkin uusiksi vielä viime metreillä.
    • Biibel
      Biibel
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja Tikkari
      Itse panostan hiihtoon ja mäkihyppyyn, yhdistetty mennään sitten c-luokan miehillä. Pitäiskö hiihdossa ottaa ennemmin kova sprintteri vai pidemmän matkan veturi?
      Tein tismalleen samoin. Ei mitään ideaa koko yhdistetystä, joten otin ulkomuistista näitä vuosikymmen sitten pärjänneitä. :s_biggrin:

Björgen oli myös itselläni mukana, mutta hänet oli kyllä helppo korvata. Mäkihyppyyn saa helposti a ja b-luokista kovan nipun.
    • Biibel
      Biibel
      Bronze
      Mitä joukkueita katselin, niin suurimmalla osalla oli onneksi se Larinto siellä Hautamäen sijaan. Eli ihan mukava startti Ammann- Hautamäki kaksikolla itselleni, tosin oli siellä ainakin yksi Morgi- Hautamäki kaksikko myös jollakin.
    • Tikkari
      Tikkari
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja Biibel
      Eli ihan mukava startti Ammann- Hautamäki kaksikolla itselleni, tosin oli siellä ainakin yksi Morgi- Hautamäki kaksikko myös jollakin.
      Bingo! Morgi-Hautamäki löytyy toki allekirjoittaneelta. Eli Tikkarilla tasot nousee.. Olisi jo pihvi käytännön tienattu jos PokkAA olisi uskaltautunut ottamaan sivubetsiä. Mutta eihän sitä nyt parempiaan kannata haastaa. :f_grin:
    • SuhtPaska
      SuhtPaska
      Bronze
      Katselin, että valitettavasti puolella on silti tuo Björgen rivissä...

Itsellä on valitettavasti tuo Larinto rivissä. Ei taida pää kestää, kun syytteli mäkeä, tuomareita, kuun asentoa ja vaikka mitä. Mäkikumpukin tais olla asetettu väärään paikkaan, kun se piti käydä kokemassa...
    • Tikkari
      Tikkari
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja SuhtPaska
      Katselin, että valitettavasti puolella on silti tuo Björgen rivissä...
      Mitä tästä opimme, foorumeita lukemalla ja opiskelemalla pärjää paremmin. :f_love:
    • Biibel
      Biibel
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja SuhtPaska
      Itsellä on valitettavasti tuo Larinto rivissä. Ei taida pää kestää, kun syytteli mäkeä, tuomareita, kuun asentoa ja vaikka mitä. Mäkikumpukin tais olla asetettu väärään paikkaan, kun se piti käydä kokemassa...
      Sen verran pitää sanoa, että kisan aikana oli kovin vahvaa myötäistä ja Larinto ei ole koskaan näihin osannut hypätä.

Seuraavassa Morgi voisi vaikka kaatua, että saisin Tikkaria ja co.ta kiinni.

On muutenkin häiritsevää tuo asenne mikäli varsinkin selostuspuolella on lajista riippumatta, että "kaatumista/ulosajoa jne" ei toivota kenellekään. Kyllä minä ainakin toivon jos siitä jotenkin hyödyn, en toki mitään loukkaantumisia mutta muuten kaikki käy doping-narahduksesta kuperkeikkoihin.

:D
    • Tikkari
      Tikkari
      Bronze
      Jylhä on mun kanssa samaa mieltä:

http://yle.fi/urheilu/kolumnit/reijo_jylha/2010/12/jylha_kowalczykilla_ei_haastajaa_tourilla_2250316.html

Toki nuo pisteet näyttäisivät menevän niin, joka hiihtokisasta saa erikseen pinnoja. Olisi siis varmaan silti kannattanut valita joku joka pärjää sekä sprintissä että pidemmällä matkalla.. Ainakin miehissä mun veturi ei saa pistettäkään sprintistä.
    • Jonezki
      Jonezki
      Bronze

Toki nuo pisteet näyttäisivät menevän niin, joka hiihtokisasta saa erikseen pinnoja. Olisi siis varmaan silti kannattanut valita joku joka pärjää sekä sprintissä että pidemmällä matkalla.. Ainakin miehissä mun veturi ei saa pistettäkään sprintistä.
      Kyl mä uskon et Legkov on B-kategoriasta paras valinta miesten puolella, ku se kuitenki pärjää sekä perinteisellä, että vapaalla. Ja kyl mä antaisin sille pienen yllätysmomentin vapaan sprintteihinki.

Ite tein virheen joukkueen valinnassa, ku en kattonu mitä kisoja tän jakson aikana on. Ajattelin et siel on kaikil lajeilla aika tasaseti kilpailuja, mut nyt ku katoin kisakalenterii, ni eihä siel oo yhdistetyssä ku yks kilpailu koko jakson aikana. Et ois voinnu kyl yhdistetystä ottaa vaa c-kategorian jamppoja.

Nyt täytyy vaa toivoo et Larinto skarppaa loppuihin mäki kilpailuihin ja yhdistetyn miehet ottaa sit jackpotin siit yhest kilpailusta, ni silloin kaikki on viel ihan hyvin "omissa käsissä" :f_biggrin:
    • lasturi89
      lasturi89
      Bronze

ton nyt ties kaikki(siis minä ainakin) jo ennen ku kausi edes alko vai olenko ainut joka täällä katsoo hiihtoa vaikka ei tällästä kisää olisikaan?!:D
    • lasturi89
      lasturi89
      Bronze
      Ja sen larinnon villen epaonnistuminen olis pitäny kaikkien tietää jos yhtään seuraa kisoja näinhän siis kävi myös viime vuonna tosin jo ennen mäkiviikkoa no ehkä ensi kaudella.
    • lasturi89
      lasturi89
      Bronze
      itse en siis kisaan osallistunut enkä tiedä sen enempää mihin kategoriaan kukin urheilia kuuluu mutta itse olisin lähtenyt about tämmösellä joukkueella: Hiihto Legkov, Nousiainen(saa nauraa tolle jälkimmäiselle mutta semmonen kutina vaan on)
      Yhdistetty:lamy chappuis, petter tande.
      Mäkihyppy: Hautamäki, malyz
      toki olis viel morgi ja cologna mut ei taida saada vain huippuja mut jos joukkueita saa muuttaa niin ja jtn kiinnostaa ni tos on vihjeitä.
    • Tikkari
      Tikkari
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja lasturi89
      itse en siis kisaan osallistunut enkä tiedä sen enempää mihin kategoriaan kukin urheilia kuuluu mutta itse olisin lähtenyt about tämmösellä joukkueella: Hiihto Legkov, Nousiainen(saa nauraa tolle jälkimmäiselle mutta semmonen kutina vaan on)
      Yhdistetty:lamy chappuis, petter tande.
      Mäkihyppy: Hautamäki, malyz
      toki olis viel morgi ja cologna mut ei taida saada vain huippuja mut jos joukkueita saa muuttaa niin ja jtn kiinnostaa ni tos on vihjeitä.
      Joo saa ottaa ainoastaan tietyn määrän urheilijoita eri kategorioista ja kaksi per laji. Seuraavaan jaksoon ehdit sitten hyvin mukaan ottamaan muista mittaa. Vaan parin viikon rykäisyjä kuitenkin.
    • Tikkari
      Tikkari
      Bronze
      Button7 ja PerusJamppa oli näköjään pisteitä jo ennestään. Voitteko laittaa pistemäärän mikä oli ennen kolmatta jaksoa, vai pystyykö noita jaksokohtaisia pisteitä seuraamaan jotenkin tuossa haastesarjassa? Tällä hetkellä haastesarjan pisteissä näkyy vaan kokonaistilanne.
    • Biibel
      Biibel
      Bronze
      3. sija tällä hetkellä haarukassa, Morgi on Tikkarilla ja Kofler Ryydillä (Ryytillä?) joten mäkihyppelyn kannalta Ammann tuohon vielä mukaan omalta listalta niin tietää kenen lauluja laulaa.

Hiihdossa Ryyti putoaa kyydistä Murasiensa kanssa, Justyna tulee hallitsemaan. Joten oma Hattestad vastaan Tikkarin Legkov jää ratkaisemaan, toivotaan jälkimmäiselle flunssaa.
      Yhdistettyyn lähdin nimekkäällä kaksikolla, mutta pisteitä ei varmasti montaa Ackerman, Haseney tule keräämään. Yhdistetty on muutenkin vähän turha laji.
    • PerusJamppa
      PerusJamppa
      Bronze
      Button7 ja PerusJamppa oli näköjään pisteitä jo ennestään. Voitteko laittaa pistemäärän mikä oli ennen kolmatta jaksoa, vai pystyykö noita jaksokohtaisia pisteitä seuraamaan jotenkin tuossa haastesarjassa? Tällä hetkellä haastesarjan pisteissä näkyy vaan kokonaistilanne.
      Haastesarjassa ei ilmeisesti pysty muiden osanottajien pisteitä tarkistamaan jaksokohtaisesti, tai sitten en vain osaa.

Itelläni oli 158 pistettä pohjilla.