Muistiinpanojen ottaminen

• Jim9137
      Jim9137
      Bronze
      Tämä laji on itseltäni jäänyt vähän vajaaksi, kun olen ilkeä mies ja yleensä tiirailen jotain muuta kuin pöytää jos ei ole käsi menossa. Paha tapa, olen siitä irrottautumassa. Kuitenkin, nämä muistiinpanot vastustajista - minkälaista notaatiota käytätte? Mihin kiinnitätte huomiota? Merkkaatteko kaikki omituiset kädet ylös, vai pyrittekö vain määrittämään onko hän LAG vai TAG?

Kertokaapas.
  • 2 replies
    • objekti
      objekti
      Bronze
      Jonkin verran koitan ottaa informaatiota ylös vastustajista. Toisaalta itsellä on kanssa paha tapa välillä seurata pöytiä vain 75% tarkkuudella, kun sen pitäisi olla lähemmäs 100.

Jonkin aikaa istuttuani pöydässä kyllä erotan melko hyvin TAGit ja LAGit. Lisäksi lähes aina merkkaan ylös pöydän pahimmat paistit. Yksittäiset huonot maksut eivät välttämättä tee pelaajasta fisua, mutta kyllä jonkin aikaa pöydässä istuttuani tajuan, kuka sitä rahaa eniten lahjoittaa huonolla pelillään. Pelaan myös melko paljon turnauksia, ja eteenkin re-buy-turnauksissa hyökkään kovilla käsillä agressiivisemmin kunnon paisteja vastaan ensimmäisen tunnin aikana.

Mitä tulee live-peleihin, pelaan hieman varovaisemmin uusia naamoja vastaan. Live-peleissä koitan melko aktiivisesti katsoa millä korteilla vihu pelailee missäkin tilanteessa ja näin rakentaa jonkinlaisen käsirangen kaikille pöydässä istuville. Livenä olen huomannut erittäin hyödylliseksi lukea peliä, vaikka en olekkan kädessä mukana. Usein arvaukset pelaajien seuraavista liikkeistä osuvat oikeiksi, ja näinollen voi etsiä tellejä pelaajista vaikkei käsi olekkaan mennyt vielä showdowniin asti. Tätä tietysti kannattaisi harjoitta netissä pelatessakin, mutta se on hieman vaikeampaa pelatessa useampaa pöytää yhtäaikaa tuntemattomia pelaajia vastaan.
    • srz
      srz
      Bronze
      Mä luotan aika paljon PokerOfficeen, mutta joitain merkintöjä teen myös.

Jos sivusto sallii värikoodit, niin laitan aina aluksi jokaiselle löysästi pelaavalle vihreän täpän ja punaisen tiukoille. Vihreä merkki tarkoittaa, että pelaajalta on helppo voittaa rahaa. Myöhemmin korjailen noita, jos tarve vaatii. Oon huomannut, että livepeleissäkin tulee nykyään ajateltua pelaajia eri värisinä :D .

Noteseihin kirjaan mm. kärkiparinsa liian kovaa pelaavat, mua preflopissa tai mun c-bettejä epäilyttävän usein korottelevat, isojen semibluffien tekijät, riverillä paljon bluffaavat, turnin sököttelijät jne., mitä nyt mieleen tulee. Oon välillä vähän laiska notesien kanssa. Merkinnät osoittautuu yleensä arvokkaiksi.