Vinkkejä tason vaihtoon

• theminna
      theminna
      Bronze
      Olen nyt pari kuukautta jauhanut NL10 ja saanut triplattua $50 alkupääoman. Viime viikonloppuna tuli kiva turnausvoitto, joka kerrytti rollia mukavasti. Olin jo muutenkin alkanut ajatella tason nostoa lähitulevaisuudessa, mutta nyt varsinkin sen aika on lähellä. :sun:

Olisinkin kysellyt vähän vinkkejä ja tiedustellut, miten muilla on tasojen vaihtaminen sujunut? Minkälaisia kokemuksia on ollut? Oletteko jatkaneet samanlaista peliä ylemmällä tasolla vai muuntaneet jotenkin peliänne? Onko joku huomannut, että onko NL10 ja NL20 välillä iso ero tai lainkaan eroa?
  • 2 replies
    • giannni
      giannni
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja theminna
      Olen nyt pari kuukautta jauhanut NL10 ja saanut triplattua $50 alkupääoman. Viime viikonloppuna tuli kiva turnausvoitto, joka kerrytti rollia mukavasti. Olin jo muutenkin alkanut ajatella tason nostoa lähitulevaisuudessa, mutta nyt varsinkin sen aika on lähellä. :sun:

Olisinkin kysellyt vähän vinkkejä ja tiedustellut, miten muilla on tasojen vaihtaminen sujunut? Minkälaisia kokemuksia on ollut? Oletteko jatkaneet samanlaista peliä ylemmällä tasolla vai muuntaneet jotenkin peliänne? Onko joku huomannut, että onko NL10 ja NL20 välillä iso ero tai lainkaan eroa?
      Ite olen pelannut NL5-NL200. Oikeastaan NL10-20 ei oo suurempia eroja, NL10 saattaa olla jopa hieman kivisempää. Eli enemmän todella tiukkoja pelaajia. Tosin parhaat NL20 pelaajat ovat huomattavasti taitavampia kuin parhaat NL10 pelaajat. Shortissa pelaajien taitotason nousu näkyy ehkä enemmän. NL 50 ylöspäin taso on todella vaihtelevaa, sieltä löytyy ainakin FTP:llä sellaisia roiskijoita joita ei NL20 hirveästi näe. iPokerilla(oletan, että pelaat siellä) en ole tosin pelannut NL20 suurempaa. Mitä korkeammalle tasolle mennään sitä agressiivisempaa peli on. Enemmän bluffeja ja semibluffeja. Myös 3-bet tiheys preflopissa yleistyy (muutakin kuin AA, KK, AK)
    • srz
      srz
      Bronze
      Mulla ei oo antaa muuta vinkkiä kuin, että rohkeasti vaan kokeilemaan, kun on varaa hävitä vähän. Sillähän se selviää. Yleisfiilis on, että kylmästi pelitaitoa katsoessa tasojen eroja liioitellaan. Mikä ei tietenkään tarkoita, ettei siellä ylempää enemmän asiansa osaavia ole.

Henkisesti homma käy kuitenkin kai suurimmalle osalle hankalammaksi mitä ylemmäs edetään. Ohivedot tuntuu enemmän, ja bluffiherkkyyden kanssa voi olla ongelmia. Liipasimen jäykistyminen voi vaikuttaa aika lailla pelin laatuun.

Onnea peleihin, ja raportoi miten menee! Moni olisi varmaan kiinnostunut blogistasi...