miten pelaisit

• GaMbLeRi
      GaMbLeRi
      Bronze
      Game #6382548244: Hold'em NL (£0.03/£0.06) - 2007/11/22 - 17:25:13 (UK)
      Table "Gwain" Seat 5 is the button.
      Seat 1: vihu1(£6.35 in chips)
      Seat 2: vihu2 (£6.60 in chips)
      Seat 3: hero (£7.21 in chips)
      Seat 4: vihu3 (£2.44 in chips)
      Seat 5: vihu4 (£12.22 in chips)
      Seat 6: vihu5 (£6.68 in chips)
      Pokerkid1: posts small blind £0.03
      theojoke: posts big blind £0.06
      ----- HOLE CARDS -----
      dealt to hero [Qd Qh]
      vihu2: folds
      hero: raises to £0.24
      vihu3: folds
      vihu4: calls £0.24
      vihu5: folds
      vihu1: calls £0.18
      ----- FLOP ----- [Kh Kc Qs]
      vihu1: checks
      hero: checks
      vihu4 checks
      ----- TURN ----- [Kh Kc Qs][8d]
      vihu1: bets £0.24
      hero: calls £0.24
      vihu4: folds
      ----- RIVER ----- [Kh Kc Qs 8d][Jh]
      vihu1 bets £0.78
      hero: raises to £3.90
      vihu1: raises to £5.87 and is all-in
      hero: calls £1.97
      ----- SHOW DOWN -----
      vihu1 shows [Jc Ks] (A Full House, Kings full of Jacks)
      hero: shows [Qd Qh] (A Full House, Queens full of Kings)
      vihu1 collected £12.33 from Main pot

Miten olisit pelannut?? En halunnut korottaa floppilla koska ajattelin saada molemmat vihut
      mukaan koska vihu4 oli näyttänyt aika agressiivista peliä. Joka tapauksessa uskoisin että jos olisin korottanut olisi vihu1 vetänyt kylkeen olisi varmaan mennyt alleihin flopilta tällä tasolla? JA olisin saannut kirjoittaa tän vaan tuonne badbet osastolle:D . Kumminkin enemmän tuosta riveristä potti oli 2£ eli
      mun river korotus oli aika overbetti. Tein kyl sen tarkoituksella kun vihu1 näytti
      agressiivisuuden merkkejä ja olen hyvin yleensä saannut rahaa kun vihujen on pakko katsoa jollain aivan ihme korteilla. Esim jos olen saannut nutsvärin ja lyönnyt 1£ tai sama tilanne lyön allit siis silloin kun on nutsit niin aina niitten on pakko maksaa kärkiparilla(nyt kyl kävi mulle huonosti). Mut oli vähän tietoo et tää vihu1 on aika tiukka(tällä tasolla) eli river korotuksesta päättelin mitä käsiä
      sillä olisi eli en uskonut KK olis korottanut preflop enkä K8 aika epätodenäköinen KQ en vaan voinnut uskoa :D mut AK ja AT oli mielessä toisin toi rive J anto sille apuja koska korotus tuli nopeasti eli olis voinnut olla ehkä JJ koska ehkä luuli mun saaneen suoran täyteen tai slowanut AK??
      mutta tää mun overbet takas sen kyl kun se veti allit et saisin loputkin loput merkit kehiin.
  • 17 replies
    • Jim9137
      Jim9137
      Bronze
      Olisin pistänyt perus panostuksen flopissa löytääkseni nuo K:t tai Q:t, tai vähintääkin pakottanut vihun menemään allin turnissa. Nyt annoit liian halvalla menemään sinun heikot nutsit (K kädet ei tarvitse kuin yhden parin lisää niin sinua viedään kuin sika nautaa), ja vihu epäonneksesi, sai paremman käden. Mutta teit kuitenkin voittoa koska vihun outit jäi turnissa 4:ään, että sinällään pelasit oikein turnin - riverissä en olisi tunnettua kiveä vastaan noin aggressiivesti panostanut vastaan.

Slowaaminen ei todellakaan kannata tuossa tilanteessa - kunhan aggression jälkeen harkitsee foldaamista jos vihu rupee tykittämään olan takaa tulta ja savinappuloita.
    • degnic
      degnic
      Bronze
      Itsekin lähtisin kasvattamaan pottia jo flopilla, flopattu täyskäsi on kuitenkin semmoinen käsi että haluat rahasi keskelle ja tämä ei monesti onnistu jos slouvailet. Saat kumminkin maksun monilta käsiltä (Kx, Qx, taskupareilta, JT, ehkä jopa AT tyylisiltä gutshot käsiltä) ja jos vihut foldaavat panostukseesi, niin tuskinpa olisit saanut niiltä rahaa missään vaiheessa anyway.

Kyllä itsekin pyrkisin tuolla kädellä all-in tilanteeseen missä vaiheessa tahansa, jos siel on parempi täyskäsi niin ei mahda mitään.
    • srz
      srz
      Bronze
      Mä löisin yleensä flopilla. Haluaisin saada kaikki merkit (120BB) keskelle. Aina joskus sökötänkin, mutta sitä ei kannata ottaa tavaksi. Hyvää peruspokeria (=lyödään kun ollaan luultavasti johdossa, maksetaan jos on veto riittävillä kertoimilla ja kipataan muuten) ei kannata aliarvioida.

Tollasessa(kin) tilanteessa kannattaa mun mielestä miettiä, kuinka usein ja millaisen lyönnin tekisit muilla käsillä, mitä korotat MPstä. Kuinka usein Hero c-bettaa kolmen pelaajan pariutuneisiin, korkeisiin floppeihin? No, noihin ei varmasti ole helppo vastata :D .

Turnilla on sitten viimeistään kaupanteon aika. Millä summalla käden saisi myytyä vastustajalle? Turnilla nykäisisin usein lähelle potin. Jos vastustaja on myös slouvauspuuhissa, niin ehdit vielä jyrkästi korottelemalla saada hyvin merkkejä sisään. Lisäksi esim. Q antaa luultavasti yhden ison lyönnin, joskus enemmänkin.

Riverillä vihu donkkaa vajaan 65% potista (yli 3x sun turnilyönti). Jotain sillä melkein aina on, mutta mitä? Parempia käsiä: KK, KQ, K8, KJ. Huonompia mahdollisia käsiä: AT, Kx, AA (joo, kyllä ne tätä tekee), JJ, 88, T9. Eli paljon on käsiä, mitä olet edellä. Equilator antaa tolla mahdollisten käsien joukolla sun osuudeksi potista n. 85%. Pelin kulun perusteella yms. sun tilanne ei nyt ihan noin hyvä ole, mutta mukavahan se silti on riverillä täyskädellä olla.

Laittaisin jotain tyyliin 2,5-3. Sun korotuksen jälkeen vastustaja tuuppaa sitten kaikki sisään. Se on huono merkki, mutta ei tosta tietenkään irtikään pääse. Potti on jo niin iso - saat maksulle varmasti oikeat kertoimet. Hyvä donkki vastustajalta, valitettavasti.
    • Fantasy99
      Fantasy99
      Bronze
      Texas Hopldem NL $0.01/0.02

Seat 1: vihu1 ($1.55)
      Seat 2: vihu2 ($1.67)
      Seat 3: vihu3 ($4.98)
      Seat 4: vihu4 ($1.37)
      Seat 5: vihu5 ($4.81)
      Seat 7: vihu7 ($1.35)
      Seat 8: vihu8 ($5.16)
      Seat 9: hero ($0.90)

posts small blind $0.01
      posts big blind 0.02
      HOLE CARDS
      Dealing Cards Hero Jc Jd
      vihu5: raises $0.04
      vihu7: calls $0.04
      vihu8: folds
      hero: raises $0.12
      vihu1: folds
      vihu2: folds
      vihu5: calls $0.08
      vihu7: folds

FLOP 5s Qc kh

vihu5: checks
      hero: bets $0.20
      vihu: raises $0.86
      hero: folds
      Winner is
      vihu5: $1.32

Sain JJ napilta SSS mukaisesti korotin 3 kertaa vastustajan korotuksen johon vihu lähti mukaan.
      Floppi oli kannaltani synkkä kaksi ylikorttia ehkä tuossa mielestäni olisi pitänyt vain sökötää ja kippi jos vihu korottaa.
      Laitoin vihulle purtavaa jos vihu korotta niin kippaan ja kun tulee
      maksu niin turnilla ei tule parannuksia niin kippaan.
      Ainakin ylikorttit pöydässä ajattelin vihulla olevan jotakin kiinni tai hyvä suoran veto.
      Vihu meni itse korottaan mutta oliko oikea kippi.
      Mun mielestä flopin korotus oli turha kun pöydässä oli ylikortit pelkkä sökötys ja kippi kun vihu korottaa.
    • srz
      srz
      Bronze
      Flopilla potti on siis n. 0,65. Flopilla on vain kaksi pelaajaa (heads-up) ja sulla on positio ja aloite.

SSSn luokittelun mukaan floppaat roskakäden.
      >> Luokittelu

SSS suosittaa sua lyömään kahden hengen poteissa roskakädelläkin. Todennäköisyys on melko suuri, että vastustaja kippaa. Lisäksi pidät lyömällä vastustajan varuillaan.
      >> Suositus

Lyönnin kooksi pitäisi SSSn mukaisesti valita 2/3 pottia. Jos stäkkisi on potin kokoa tai alle, niin roskakädelläkin kannattaa mennä all-in. Koska sulla on yli potti stäkissä, on hyvä korotus n. 0,45. Kannattaa varoa liian pienten bluffien tekemistä. Maksu on matemaattisesti ja psykologisesti sitä helpompi, mitä pienemmin lyöt.
      >> Lyönnin koko

Jos vastustaja on äärimmäisen huono maksuautomaatti, voi sökötyksenkin perustella. Yleensä kuitenkin kannattaa noudattaa SSSn sääntöä huppipottien lyömisestä. Yllättävän monet pelaajat pelaavat niin, että käyvät katsomassa flopin ja kippaavat ellei floppi osu.

Pokeria pelatessa pitäisi yrittää aina välillä bluffatakin, ja nuo huppipottien jatkolyönnit ovat yksi "edullinen" tapa harrastaa bluffaamista. Aloitteleva vastustaja ei näe eroa flopin jatkolyöntien ja sun muiden lyöntien välillä. Kun jäät kerran jatkolyöntibluffista kiinni, saatat saada helposti maksun ässillesi seuraavalla kerralla.

Sun flopin kippi vastustajan sökö-korotukseen on meidän short stack -strategian mukainen ja mun mielestä hyvä. Jäit bluffista kiinni, joten mitäpä siinä sitten enää voi kuin kipata.

EDIT: Hups, huomasin, että sulla olikin tossa kädessä n. 45BB. Oletin, että pelaat short stack -strategyllä. SSS-pelaajalla pitäisi olla stäkissään enintään 25BB. Eipä sillä, toi mitä kirjoitin pätee myös sun tilanteeseen.
    • Fantasy99
      Fantasy99
      Bronze
      Texas Holdem NL $0.01/0.02

Seat 1: vihu1 ($1.87)
      Seat 2: vihu2 ($1.46)
      Seat 3: vihu3 ($3.36)
      Seat 4: vihu4 ($3.87)
      Seat 5: vihu5 ($1.15)
      Seat 6: hero ($1)
      Seat 7: vihu7 ($5.64)
      Seat 8: vihu8 ($2.87)
      Seat 9: vihu9 ($3.04)
      Seat 10: vihu10 ($4.23)

posts small blind $0.01
      posts big blind 0.02
      Hero posts big blind 0.02
      HOLE CARDS
      Dealing Cards Hero 2d 3d
      vihu10vihu folds
      vihu1: folds
      vihu2: calls $0.02
      vihu5: folds
      Hero: checks
      vihu7: folds
      vihu8: folds
      vihu9: checks

FLOP Ts Td Ad

vihu2: checks

TURN Qc

vihu2: checks

RIVER 8d

vihu9: bets $0.02
      vihu2: calls $0.02
      Hero: calls $0.02

vihu2: shows 8c 7d
      vihu9: shows 6d 7s
      Winner is Hero $0.12

Otin pöydän ja lähdin pelaan sain katsoa flopin kun ei korotettu.
      Floppi toi kaksi ruutua pöytään eikä kukaan taaskaan korottanut.
      Mulla oli värin veto mutta kun joku panostaa isosti värin täytyttyä niin
      kippaan kortit kun ei ole saletti väri.

Turnin kortti ei tainnut antaa apuja molemmille ehkä!

River pahin mitä pelkäsin väri täyttyi mutta mitä se teki vihu vaan maksoi ison BB eikä korottanut isosti piti vähä raksuttaa tietokonetta sekä tulin tulokseen sehä taitaa bluffata mua tai sit ei mä maksa kun on toi väri.

Olisko pitänyt maksaa kun tulee isompi korotus.
      Isoa korotusta en olis maksanut vihulla on toi isompi väri kuitenkin.
      Värit on vaikeita kun pöydässä on A ei tiedä kenellä on se isoin kortti jollei itsellä ole. Mitä SSS sanoo tästä.
      Ok sehä pitäis kipata vetoja ei blindiltä vedetä mut nyt oltiin riverillä asti ja väri oli valmis. Vihu korotti BB verran en viittinyt pelkää bluffia vastaan kipata valmista väriä ja olihan se pelkkä bluffi.
    • srz
      srz
      Bronze
      Herolla on stäkissä 50BB ja pääsee ilmaiseksi sisään postattuaan nostajan paikalta. Hero floppaa värin vedon ja sököttää sen. Se on musta hyvä päätös. Olet ilmaiseksi kolmen hengen potissa ja saat nähdä ilmaiseksi turnikortinkin.

Turni antaa rouvan ja kaikki sököttää taas. Mikäs siinä. Riverillä hero nappaa loistavan käden, värin. Se on kuitenkin kaukana nutseista: pieni ja pöytä antaa täyskäsiäkin. Ei siitä silti yhdellä lyönnillä oikein voi irrottaa.

Potti on riverillä 0,06. Eka vastustaja lyö siihen kolmanneksen potista, ja toinen menee sen maksamaan. Vähän ärsyttävä tilanne. Tekisi mieli korottaa vähän, mutta toisaalta ei noi molemmat vastustajat voi ihan kuralla olla. Maksu on mun mielestä hyvä päätös.

Vaikka vastustaja vetäisi siihen potin verran, 0,06, niin mä maksaisin sen silti. Kyllähän siinä monesti takana ollaan, mutta väri on väri. Alemmilla tasoilla et voi vielä pahemmin luottaa siihen, että vastustajat osaavat pelata varovaisesti kun pöytä antaa täyskäsiä tai värejä. Jos toinen pelaajista nykäisisi suoran all-in, niin sitten kippaisin. Eli ellei lyönti mene pahasti yli potin, niin kyllä mä sen maksaisin.

Jos sulla olisi stäkissä se 25BB (katso edellinen viesti, laitoin EDIT-huomautuksen sinne), niin voisit vetää short stack strategyllä tuota. Peli olisi mennyt SSSn mukaisesti samalla tavalla riverille, missä olisit tuupannut all-in. Juju on, että 25BB on sen verran vähän, että sulla on "varaa" pelata valmiit kädet hyvin agressiivisesti. Vaikka vastustaja joskus on edellä, et häviä kuin max 25BB. 50BBn kanssa pitää olla jo varovaisempi, puhumattakaan täyden 100BBn buy-inistä.
      >> SSS: freeplay BBltä
    • Fantasy99
      Fantasy99
      Bronze
      Titan Poker Cirsium 0.05/0.10, hand converted by the iPoker Converter at Talking-Poker

saw flop | saw showdown

Button ($5.07)
      SB ($2.59)
      BB ($9.30)
      UTG ($27.50)
      UTG+1 ($1.94)
      MP MP ($5.59)
      MP ($2.20)
      MP ($9.85)
      CO-1 Hero ($1.60)
      CO CO ($2.96)

Preflop: Hero is in the CO-1 with A:heart: J:heart:
      2 folds, MP raises to 0.30, 2 folds, Hero raises to 0.90, CO calls 0.90, 3 folds, MP raises to 1.20, Hero moves all-in for 0.70, CO calls 0.70, MP calls 0.10.

Flop (4.95) K:spade: 2:diamond: 6:spade:
      MP bets 0.30, 1 fold.

Turn (5.25) A:club:

River (5.25) Q:club:

Hero shows A:heart: J:heart:
      MP shows T:heart: K:diamond:

Hero wins 5.25 with One pair, Ace

Piti kokeilla miten tää konvertteri toimii.
      Sain Ah Jh samaa maata saletin värin mahdollisuus.
      Vihu korotti 0.30$ no nyt olen tasoa ylempänä ja 0,05/0,10 ja mulla on se 25 BB eli tässä voi käyttä sitä SSS joka sanoo korota 3 kertaa vastustajan korotus.
      Toinen vihu vaan maksoi mun korotuksen ja tää vihu pistää käytännössä mut all-in jonka myös tein sekä perässä makseltiin taas.
      Pöytään tuli Ks ja myös on pata värin mahdollisuus jota pelkäsin mut eniten harmitti toi K tulo taasko mua viedään kolikonheitossa eikä mulle jää näistä mitään käteen oon tähän asti kaikissa isoissa poteissa hävinnyt.
      Vihu pisti tommoset 0.30$ kotuksen aikansa se mietti ja sit kippas pöytä tais pelotta kun siellä oli toi K tiedä sitä sitten.
      Turnilla tuli se kaipaamani A vaikka mul oli toi pellkä pari niin epäilin sillä olevan K kolmoset tai pata värin veto.
      Ei tullut sitä pataa tosta Q en viittinyt murehtia enempää.
      Tää on vaan sattuman varianssia.
      Ok nyt voitin ensimmäisen ison potin.
      Kävi tämmönen mielessä kun löysi netistä.
      Yleisimmät voittavat kädet.
      Käden voittoprosentti

Pokerikäsi

2 Paria 31%
      3 Kolmoset 27%
      Suora 12%
      Väri 9%
      Täyskäsi 9%
      Hai suurin kortti 2%
      4 Neloset 1%
      Värisuora 1%
      Kuningasvärisuora 1%

Onko näin että 2 parilla voittaa ylesimmin.
      Ainaski mun tilastoja katellessa ei näillä pienillä käsimäärillä ole näin.
      Ehkä kun tulee lisää käsi niin tilastot muuttuu.
    • degnic
      degnic
      Bronze
      SSS mukaan sun tulis heittää AJ pois vihun korotukseen. jos vihu vaan limppais niin sitten voisit korottaa, mut reissuun kannattaa kipata tuo AJ, omista SSS-kokemuksista yleensä joudut vain ongelmiin tuon käden kanssa ;)
    • Fantasy99
      Fantasy99
      Bronze
      Ups!

No niinhän tuo sanoo kun tarkistin mut oli mulla hyvä positio.
      Kiitos vinkistä pitää pistää mieleen.
    • Fantasy99
      Fantasy99
      Bronze
      Titan Poker Burnettsville 0.05/0.10, hand converted by the iPoker Converter at Talking-Poker

saw flop | saw showdown

Button ($11.36)
      SB ($1.90)
      BB ($2)
      UTG ($7.56)
      UTG+1 ($1.80)
      MP ($1.70)
      MP ($8.25)
      CO-1 Hero ($1.60)
      CO CO ($16.91)

Preflop: Hero is in the CO-1 with K:diamond: Q:heart:
      4 folds, Hero raises to 0.60, CO calls 0.60, 3 folds.

Flop (1.35) 6:club: J:heart: 5:heart:
      Hero moves all-in for 1, CO calls 1.

Turn (3.35) J:diamond:

River (3.35) 8:club:

Hero shows K:diamond: Q:heart:
      CO shows A:heart: 9:heart:

CO wins 3.35 with One pair, Jack

Tässä hiukan hätäinen all-in mutta matkalla sattuu lipsahduksiakin.
      Korotan 0.60$ mikä ihme sai mut laskee 0.20$ lisää taitaa olla virus tietokoneessa siis mussa on joku pikku flunssa no ei siitä sen enempää.
      Vihu maksoi nappi ja blindit kippas.
      Floppi on mun kannalta roskaa eli ollaan Heads-Upissa ja SSS mukaan pitäis lyödä. Mulla vaan on Kd Qh ja pöydässä on kaksi herttaa näin jälkeenpäin ei pitäis omasta mielestä pöytään lyödä vaan sököttää.
      No tuli tehtyä all-in sehä tietysti makso kun sillä oli värin veto.
      Jäi tyhjät käteen poistun paikalta siis eipä kauvaa hatuttanut kun vedin
      uutta matoa koukkuun hyvällä prosentilla.

Titan Poker Padborg 0.05/0.10, hand converted by the iPoker Converter at Talking-Poker

saw flop | saw showdown

Button ($1.84)
      SB Hero ($1.75)
      BB ($1)
      UTG ($3.46)
      UTG+1 ($5.57)
      MP ($0.75)
      MP ($10.70)
      CO-1 CO-1 ($1.59)
      CO ($3.45)

Preflop: Hero is in the SB with Q:club: K:club:
      3 folds, MP calls 0.10, CO-1 calls 0.10, 2 folds, Hero raises to 0.60, 2 folds, CO-1 calls 0.55.

Flop (1.50) A:club: A:diamond: 9:diamond:
      Hero bets 0.45, CO-1 moves all-in for 0.94, Hero calls 0.49.

Turn (3.38) 8:club:

River (3.38) 9:spade:

CO-1 shows 3:club: Q:heart:
      Hero shows Q:club: K:club:

Hero wins 3.38 with Two pair, Ace's and Nine's with a King for a kicker

Nyt mää oli SB ja korotin niin kuin pitää ja vihu maksoi.
      Mitä mä näin flopilla 2 ässää kaksi herttaa kun mulla oli ristiä kädes.
      mietin mitä laitan korotukseksi kun takana voi tulla all-in tietysti ehkä itte vetästä all-in, mut vetäsin tommoset 0,65$ ja vihu pamautti all-in.
      mitäpä tohon voi sanoa piti se maksaa en halunnut tulla bluffatuksi.
      Turni ei tuonut apuja.
      River toi 2 parit pöytään.
      Vihun kortit nähtyä kaikella roskalla jotkut vetää yrittäen varastaa pottia.
      Tosin huono bluffi tässä kohtaa. Sentään mulle jäi jotain etten ihan tipahtanut pallilta takasin tuli paalua millä pelaa.
    • Fantasy99
      Fantasy99
      Bronze
      Full Tilt No-Limit Hold'em, $0.10 BB (9 handed) Full-Tilt Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

SB ($5)
      BB ($1.90)
      UTG ($2.20)
      UTG+1 ($16.80)
      MP1 ($10.10)
      MP2 ($2.35)
      MP3 ($1.75)
      Hero ($1.85)
      Button ($2.70)

Preflop: Hero is CO with T, T.
      UTG calls $0.10, UTG+1 calls $0.10, MP1 calls $0.10, 1 fold, MP3 calls $0.10, Hero raises to $0.8, 3 folds, UTG calls $0.70, UTG+1 folds, MP1 raises to $10.2 (All-In), MP3 folds, Hero calls $1.05 (All-In), UTG calls $1.40 (All-In).

Flop: ($6.60) 6, 9, 3 (3 players, 3 all-in)

Turn: ($6.60) 4 (3 players, 3 all-in)

River: ($6.60) 7 (3 players, 3 all-in)

Final Pot: $6.60

Tätä toista konvettia piti Full tiltille kokeilla.

Neljä lähti limppaamaan ja laskin niiden panokset korotukseen 0,80$.
      Vihu maksoi korotukseni ja sit toi toinen vetäs all-in mietin että nyt mua viedään ja kovaa kun sillä on ässät kädessä.
      Kaikki oli all-in aika epätavallista vihulta jolla on eniten pelimerkkejä eikä tarvis riskeerata enempää kuin sen kenellä on eniten pelimerkkejä, mutta saahan se loput takas.

Floppi näyttää vihulle jolla on Ac 2s suoraa. TT kestää vielä.

Turnin nelonen pelotti joko se saa suoran täyteen.

Riverillä pöytään tuli 7c merkityksetön kortti ei apuja kenellekkään.
      Mun TT pari kesti vihu jolla oli JhQh yritti väriä varmaankin.

Mitä sanotte vihun kädestä oliko hyvä all-in (JhQh) käsi ainaski SSS kuulumaton käsi ja prosetteja katellessa aika tasoissa ennen floppia TT 37%, JhQh 37% ja Ac2s 26%. Flopilla olin johdossa TT 57%, JhQh 29% ja Ac2s 14%.

Turn vaikka vihulla oli se suoran mahdollisuus olin selvässä johdossa TT 69%, JhQh 14% ja Ac2s 17%.
      Prosentteja katellessa olin siis suosikki mutta Riverin kortti voi tuoda mitä vaan ja johtoni on mennyttä.
      Kysyisin että kuinka tavallista on johdon menettäminen juuri riverillä vaikka on suosikki voittamaan jaon. Meneekö se tuohon sattuman varianssiin.
    • degnic
      degnic
      Bronze
      Yksi sellainen kikka tuohon sun viimeiseksi postaamaasi käteen, mitä itse ainakin käyttäisin TT/JJ/AQ/AK käsillä (ehkä myös QQ,KK,AA) tuossa tilanteessa on puskea suoraan preflopissa all-in. Edelläsi on 4limppaajaa ja en haluaisi missään nimessä, että kaikki maksaisivat preflop korotukseni ja floppiin tulisi yksi tai useampi kortti yli kympin. Jos pusket preflopissa suoraan all-in niin vältyt vaikealta floppipäätökseltä jos sinne floppiin sattuu tulemaan yksi tai useampi yli kympin kortti. Myös se etu suoraan all-in preflop menemisellä on, että se karsii korotuksesi maksajia huomattavasti ja jos joku maksaa niin olet yleensä kuitenkin suosikki voittamaan potin. Ja jos kukaan ei maksa puskuasi, niin saitpa kuitenkin hyvän potin ilman minkäänlaista riskiä.
    • srz
      srz
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja Fantasy99
      Sain Ah Jh samaa maata saletin värin mahdollisuus.
      Suittarikädet on mukava apuväline esimerkiksi löysästi ja agressiivisesti pelaavalle (LAG) ison stäkin (100BB) pelaajalle. Se siksi, että väripotentiaalista on hyötyä flopin jälkeisessä pelissä. Pienellä stäkillä pelatessa värin vedot ei ole ihan niin hyödyllisiä. Etenkin jos rahat laitetaan sisään jo ennen floppia.

Verrataan vaikka käsiä AJo ja AJs. Seuraavat luvut kertovat sen prosentin, minkä nuo kädet keskimäärin saavat kahden hengen potista, kun rahat laitetaan sisään ennen floppia.

AJo vs. "paras" 25% aloituskäsistä: 57% - 43%
      AJs vs. "paras" 25% aloituskäsistä: 59% - 41%

AJo vs. kuvakorttikädet: 53% - 47%
      AJs vs. kuvakorttikädet: 55% - 45%

AJo vs. TT+, AK, AQs: 27% - 73%
      AJs vs. TT+, AK, AQs: 31% - 69%

Jos haluat kokeilla tuollaisia simulaatioita, niin voit ladata PokerStrategyltä Equilatorin.

Kannattaa noudattaa tuossakin kohdin SSSä ja kipata AJs.

Onko näin että 2 parilla voittaa ylesimmin.
      Ainaski mun tilastoja katellessa ei näillä pienillä käsimäärillä ole näin.
      Ehkä kun tulee lisää käsi niin tilastot muuttuu.
      Mä muistan kuulleeni tuon saman tarinan myös. En tiedä, onko tuo otettu käytännön peleistä vai simuloimalla preflop-all-inejä. Toi ois kiva triviatieto, mutta käytännön pelin kannalta se on merkityksetön.
    • srz
      srz
      Bronze

Preflop: Hero is in the SB with Q:club: K:club:
      3 folds, MP calls 0.10, CO-1 calls 0.10, 2 folds, Hero raises to 0.60, 2 folds, CO-1 calls 0.55.

Flop (1.50) A:club: A:diamond: 9:diamond:
      Hero bets 0.45, CO-1 moves all-in for 0.94, Hero calls 0.49.
      Short stack -strategian suositus on, että tuuttaat flopilla all-in. Se on parasta niin. Sulla on vain kuraa kädessä ja haluat vastustajan kippaavan tai maksavan värin vedostaan kalliisti.

>> SSS: Roskakäden floppaaminen
    • srz
      srz
      Bronze
      SB ($5)
      BB ($1.90)
      UTG ($2.20)
      UTG+1 ($16.80)
      MP1 ($10.10)
      MP2 ($2.35)
      MP3 ($1.75)
      Hero ($1.85)
      Button ($2.70)

Preflop: Hero is CO with T, T.
      UTG calls $0.10, UTG+1 calls $0.10, MP1 calls $0.10, 1 fold, MP3 calls $0.10, Hero raises to $0.8, 3 folds, UTG calls $0.70, UTG+1 folds, MP1 raises to $10.2 (All-In), MP3 folds, Hero calls $1.05 (All-In), UTG calls $1.40 (All-In).
      Mun mielestä teit hyvän maksun. Sulla on jo melkein puolet stäkistä sisällä, joten mitäs siinä nyt enää perääntymään. Arvontakone käyntiin vaan. Tää on just SSSn hyviä puolia: valinnat on aika helppoja.

>> SSS: Jälkeesi tulevat korotukset
    • srz
      srz
      Bronze
      Kaikille lukijoille: Avatkaa vaan rohkeasti jokaista kättä kohden uusi viestiketju tuolla "uusi ketju"-painikkeella. Foorumi pysyy parhaiten järjestyksessä sillä tavalla, eikä ihmiset missaa viestiänne.