Suorat kolmivärisellä pöydällä - osa II

• srz
      srz
      Bronze
      Alkuperäinen viesti: Wamaroa

Suorat kolmivärisellä pöydällä
      Osa II: korotettu potti

Viime viikolla katsoimme muutaman käden suoran pelaamisesta kolmivärisellä pöydällä. Silloin Hero sai freeplayt BBltä. Tällä viikolla katsomme, miten pelata korotettuja potteja.

Käsi 1:

Titan No-Limit Hold'em, $0.10/$0.20BB (Titan HH Converter by Kreatief)

Button ($27.47) (Hero)
      SB ($24.05)
      BB ($16.40)
      MP2 ($20.32)
      MP3 ($21.19)
      CO ($4.20)

Preflop: Hero is Button with 9:diamond: , T:diamond:
      MP2 raises to 0.8, MP3 calls $0.80, CO calls $0.80, Hero calls $0.80, SB calls $0.70, BB calls $0.60,

Maksamme buttonilta vetokädellä, koska kaksi pelaajaa on jo maksanut. Meillä on siis hyvä positio, hyvät kertoimet ja potit olivat pöydässä melko isoja.

Floppi: 7:heart: , 8:heart: , J:heart: ( $4.0 )

A good flop for us, we hit our nut straight. The board is 3-suited though.

SB checks, MP2 bets $4.00, MP3 calls $4.00, 1 folds, Hero raises to 26.67

Herolla on kaksi vaihtoehtoa: pusku tai kippi. MP2 ei yleensä lyö noin isosti väriään, vaan ajattelisin hänellä olevan setti tai värin veto lisäouteilla. MP3lla voi olla monenlaisia käsiä, mutta pieni väri luultavasti korottaisi suojatakseen kättään. Mielestäni tämä on puskun paikka. Maksu ei ole hyvä ratkaisu, sillä vastustajilla on luultavasti paljon outteja Heron kättä vastaan.

Käsi 2:

Titan No-Limit Hold'em, $0.10/$0.20BB (Titan HH Converter by Kreatief)

SB ($27.47) (Hero)
      BB ($24.05)
      MP2 ($16.40)
      MP3 ($20.32)
      CO ($21.19)
      Button ($4.20)

Preflop: Hero is SB with 6:spade: , 7:spade:
      MP2 raises to 0.8, MP3 calls $0.80, CO calls $0.80, 1 folds, Hero calls $0.70, BB calls $0.60,

Kaksi pelaajaa on jo maksanut, joten päätämme maksaa SBltä hyvällä vedollamme epäsuorien pottikertoimien vuoksi.

Flop: 8:diamond: , 9:diamond: , T:diamond: ( $4 )

Osumme suoraan kolmivärisellä pöydällä. Saimme vain suoran alapään. Kysymys kuuluu nyt: donkki vai sökökorotus? Päätämme sökökorottaa, sillä tässä pöydässä yleensä aina joku löi useamman pelaajan poteissa.

Flop: 8:diamond: , 9:diamond: , T:diamond: ( $4 )
      Hero checks, BB bets $4.00, MP3 raises to 15.0, CO raises to 21.19, Hero ?

Ei ole mukavaa nähdä, että kaksi vastustajaa on valmiita pelaamaan koko stäkistään tuolla pöydällä. Meillä ei ole edes nut-suoraa. Kippi on mielestäni perusteltu ja oikea ratkaisu.
  • 2 replies
    • degnic
      degnic
      Bronze
      Hmm.. Itse olen monesti miettinyt kannattaako suittarikonnektorit maksaa korotettuun multiway pottiin ja monen huonon kokemuksen kautta olen nykyään aika usein foldaillut jo preflopissa.

Aika harvoin tulee flopattua kahta paria, tripsejä, valmista väriä / suoraa. Ja jos hyvin käy ja floppaa suoran tai värinvedon niin useasti niistä saa jo flopilla maksaa paljon ja voi olla, että jollain toisella on sun suoran/värinveto dominoituna, mikä ei ehkä 9T:llä ole niin yleistä mutta esim. jollain 56-suittarilla ei ole kiva pelata, kun pöytä on esim. 78A multiway korotetussa ja maksetussa potissa.

Itse tykkään maksaa suittareilla multiway limpattuun pottiin tai korotettuun pottiin jos itsellä on positio ja edellä on max. 1 maksaja. Joskus saatan 3betata suittarikonnektorit jos en ole 3betannut pitkään aikaan ja joskus ihan kiltisti foldaan jo preflopissa löysiä & passiivisia vihuja vastaan. Mitä mieltä tästä?

Niin ja itse käteen ja kysymykseen. Floppiin BB lyö suoraan potin, MP3 korottaa ja CO puskee.. Musta tuossa vaiheessa on aika selvä, että ainakin yhdeltä se väri sieltä löytyy ja mulle olisi ainakin helppo kippi. Etenkin kun kädessä on se ns. sucker end-straight, eikä mitään outteja parantaa.
    • srz
      srz
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja degnic
      Hmm.. Itse olen monesti miettinyt kannattaako suittarikonnektorit maksaa korotettuun multiway pottiin ja monen huonon kokemuksen kautta olen nykyään aika usein foldaillut jo preflopissa.

Aika harvoin tulee flopattua kahta paria, tripsejä, valmista väriä / suoraa. Ja jos hyvin käy ja floppaa suoran tai värinvedon niin useasti niistä saa jo flopilla maksaa paljon ja voi olla, että jollain toisella on sun suoran/värinveto dominoituna, mikä ei ehkä 9T:llä ole niin yleistä mutta esim. jollain 56-suittarilla ei ole kiva pelata, kun pöytä on esim. 78A multiway korotetussa ja maksetussa potissa.
      Samaa mieltä. Blindeilta vetäminen on aika toivotonta puuhaa. Kyllä mä sitä teen välillä ihan kiusallani, mutta yritän kippailla blindeilta usein.

Itse tykkään maksaa suittareilla multiway limpattuun pottiin tai korotettuun pottiin jos itsellä on positio ja edellä on max. 1 maksaja. Joskus saatan 3betata suittarikonnektorit jos en ole 3betannut pitkään aikaan ja joskus ihan kiltisti foldaan jo preflopissa löysiä & passiivisia vihuja vastaan. Mitä mieltä tästä?
      Edelleen samoilla linjoilla. BU ja CO on mulle ne penkit, joilta tykkään vetää jos vedän. Moni osaa kiusata makselijoita LPstä, joten MPstä vetämällä oikein pyytää viemään rahat. Sama pätee joissain pöydissä LPn maksuihinkin korotetuissa poteissa, kun joillekin ei näytä olevan mikään ongelma 3-betata blindeilta semihyvillä käsillä maksujen jälkeen.

Mä oon sen verran harvoin ennen floppia korotetussa potissa värin vedolla, että semibluffikorotan ison osan mun värin osumista. Siinähän sitten pähkäilevät, oonko vedolla vai setillä, vai osuiko vain kärki saatuani päähäni lähteä vetämään KJ-suittarilla.