NL10/BSS AK Preflop allin?

• ghaleon
      ghaleon
      Black
      Tuli tuossa mieleen, että kuinkahan moni on valmis laittamaan BBS stäckillä kaikki pöytään AK kädellä varsinkin tuntemattomia pelaajia vastaan? Jos esim. omaan korotukseen isketään uudelleenkorotus/allin. Löysähköiksi havaittuja vastaan itse ainakin laittaisin, mutta entäpä jos ei ole riidejä korottajan tyylistä? Paria vastaanhan ollaan kuitenkin aina käytännössä jäljessä, mutta strategiaoppaan raise kehote ilmeisesti perustuu sille olettamukselle, että moni tai ainakin jotkut ovat valmiita korottelemaan AJ+ käsillä tai joskus huonommillakin?

PS: Tarkemman tutkiskelun jälkeen reiluun uudelleenkorotukseen näemmä suositeltiinkin tuolla oppaassa korttien pois heittämistä. Hatara muisti niin eihän tuota enää muistanut vaikka lukenut olenkin :rolleyes: Noh löysäksi havaittuja preflop pelaajia vastaan maksaisin ehkä kuitenkin.
  • 2 replies
    • degnic
      degnic
      Bronze
      Riippuu pitkälti kyllä tilanteesta, jos esim. tiukka pelaaja UTGstä bettaa, 3bettaat AKlla ja vastaan tulee UTG:n 4bet, niin näissä tilanteissa AK lentää kyllä pakkaan. Blinditaistelut ovat eri lukunsa ja niissä menee tarvittaessa merkit keskelle, mutta ei kuitenkaan aina.

Riidit ja erilaiset tiedot vastustajasta ovat tietenkin aina plussaa ja vaikuttaa myös paljon tilanteeseen. Myös tietenkin se, onko kyseessä full ring vai shorthanded, fullissa en muista menneeni kertaakaan preflopissa all-in AK:lla tosin ei hirveästi kokemusta ja käsiä fullista ole kertynytkään.
    • srz
      srz
      Bronze
      Mä pelaan AKn vähän keskiarvopelaajaa löysemmin 100BBllä. Yleensä kun pelitilanteita tarkastelee jälkikäteen, niin EV on mun mielestä all-in -korotuksen/maksun puolella NL200 shortissa. AK = melkein nuts. Siihen on useampi syy:
      1. Shorttipelit ovat taipuvaisia olemaan hyvin aggressiivisia.

2. Etenkin Ongamella tuntuu olevan tapa, että ennenkuin vastustaja on ehtinyt otta riidit, sitä yritetään kyykyttää.

3. Potissa oleva raha vaikuttaa paljon asiaan.

4. Liittyen myös edelliseen: 100BBkin on loppujen lopuksi aika vähän.

5. Vastustajan AA ja KK ovat epätodennäköisempiä, kun omassa kädessä on AK. Monen varovaisuus AKn kanssa johtuu varmaan siitä, kun on pari kertaa joutunut AK vs. AA tilanteeseen. Harvoin niitä tulee, ellei downswingeissä vedä.

6. Mä en ole kiinnostunut varianssin rajoittamisesta. Itseasiassa 50-50 tilanteessa otan mieluummin ison varianssin. Se on yleensä ikävämpi vastustajalle.

7. Käsijoukot ovat paremmassa kunnossa kun menee oletusarvoisesti all-in muillakin kuin ässillä ja kuninkailla. Myös imagoetua.
      Fullissa AKn kanssa joutuu olemaan varovaisempi ilman riidejä. Mutta onhan sielläkin paljon power pokerin vetäjiä. Kyllä mä shortissakin joskus kippaan AKn, mutta pahalta se aina tuntuu :D