Fullista shorttiin - vinkkejä

• theminna
      theminna
      Bronze
      Mä oon nyt pelannu useamman kuukauden fullia ja ajatellut, että voisin seuraavaksi kokeilla shorttia. Sanovat, että se on opettavaisempaa kuin fulli. :sun: Aiheesta löytyi ok artikkeli täältä sivuilta, mutta kuulisin mieluusti myös muiden käyttäjien kokemuksia. Miten siirtymä on teiltä sujunut? Mikä on ollut vaikeinta fullista shorttiin siirtymisessä? Mihin kannattaa erityisesti kiinnittää huomiota?
  • 4 replies
    • degnic
      degnic
      Bronze
      Eipä siinä niin hirveästi uusia juttuja tule. Postflop peliä ei juurikaan tarvitse muuttaa, kuin sitten ryöstämään aina silloin tällöin potteja vaikket olisi osunutkaan ja aloite ei ollut sinulla. Preflop peli on löysempää ja moni käsi minkä heitit pakkaan full ringissä vihun korotukseen (kuten AQ) niin shorthandedis kannattaa yleensä 3-betata eli uudelleenkorottaa preflop. Tärkeätä shorthandedis on myös tunnistaa pöydän huonoimmat pelaajat ja pyrkiä pelaamaan isoja potteja näitä vastaan jo TPTK tyylisillä käsillä ja pöydän hyvät pelaajat on myös hyvä tunnistaa ja näitä vastaan kannattaa pelata suht hillitysti ja pelata isoja potteja vain vahvoilla käsillä.

Positiossa olo on erityisen tärkeää shortissa. Positiosta on helpompi kontrolloida peliä ja potin kokoa, sekä ryöstellä potteja vihun/vihujen osoittaessa heikkoutta. Itselleni oli aluksi vaikea säätää peliäni sillain, että preflop peli oli löysempää, mutta postflop peli olisi pysynyt tiukkana: myös postflop peli tuntui löysentyvän paljon ja alkuaikoina tuli pelattua isojakin potteja todella marginaalisilla käsillä mikä oli iso virhe. Kokemuksen ja käsien postailuiden tuloksena peli tuli kuitenkin enemmän rutiininomaiseksi ja sitä kautta alkoi syntymään hyvää tulosta.

Onnea vaan shortin aloittamiseen, kun sen kerran oppii niin yleensä et enää kaipaa takaisin full ring pöytiin :)
    • srz
      srz
      Bronze
      En tiedä onko itse peleissä kovin paljon eroa, mutta shorttipöydissä tuntuu istuvan vähän rempseämpää pelaajaa. Siellä on enemmän pelaajia jotka haluavat testata sua. Toisaalta shorttipöydässä sun on helpompi keskittyä seuraamaan muiden pelaajien pelitapoja.

Jos seuraat PokerStrategyn ohjeita, niin tulet yllättymään siitä, miten helposti siirtymä käy. Etkä luultavasti kaipaa enää takaisin fullipöytiin. Shortissa olet useammin LPssä ja useammin toiminnassa. Raportoi foorumilla, miten menee! Voisithan perustaa vaikka fullista shorttiin -blogin... :)
    • theminna
      theminna
      Bronze
      Kiitos vinkeistä! Oikeassa olitte, shortti on tosi paljon hauskempaa ja kiinnostavampaa kuin fulli! Taitaa olla mun laji! Oon nyt pari viikkoa tahkonnut sitä tosissaan Mansionilla ja itse oon tosi tyytyväinen. Ilman träkkeriä pelaan (en ole saanut sitä vielä asennettua kannettavaan, jolla enimmäkseen pelaan) ja yhtä pöytää kerrallaan. Rolli on toistaiseksi kasvanut vakaammin, kuin fullissa. Vajaassa parissa viikossa oon kasvattanu rollia NL10:ä hieromalla yli sata dollaria, mikä on omasta mielestä mulle tosi hyvä tulos. Täytynee jossain vaiheessa uskaltautua shorttiakin pelaamaan vähän isompaan pöytään. :P

Mä yritän löytää sellaiset pöydät, joissa on mielellään makselevia pelaajia. Niitä tuntuukin Mansionilla riittävän. Niitä vastaan on tullut tuplattua helpolla, kun tuuttaavat mitä ihmeellisimmillä käsillä. Jos pöytä tuntuu nihkeältä, niin vaihdan aika nopeasti. Musta tuntuu, että mun edge tuolla tulee siitä, että kärsivällisenä ihmisenä en vaan tuuttaile koko ajan. :D

Ja eikun jatkamaan harjotuksia... :sun:
    • Edisonny
      Edisonny
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja srz
      En tiedä onko itse peleissä kovin paljon eroa, mutta shorttipöydissä tuntuu istuvan vähän rempseämpää pelaajaa. Siellä on enemmän pelaajia jotka haluavat testata sua. Toisaalta shorttipöydässä sun on helpompi keskittyä seuraamaan muiden pelaajien pelitapoja.

Jos seuraat PokerStrategyn ohjeita, niin tulet yllättymään siitä, miten helposti siirtymä käy. Etkä luultavasti kaipaa enää takaisin fullipöytiin. Shortissa olet useammin LPssä ja useammin toiminnassa. Raportoi foorumilla, miten menee! Voisithan perustaa vaikka fullista shorttiin -blogin... :)
      Juu tuo on totta. Itsekin olen kohdannut tässä parin viikon pelailujen aikana yllättävänkin huonoja pelaajia juuri shortti pöydissä Titan pokerilla. Fullia en kyllä ole koskaan paljoa pelannutkaan, mutta kuitenkin sen verran, että siellä ei ainakaan niin paljon riehuta. "Maniatic Madness" -tyypin pelaajia, jotka puskaa A-* käsillä pre flop shortstackinä tulee vastaan enemmän shortis ja muutenkin hulluja over raisereita. Tietenkin niitä hyviäkin joutuu kohtaamaan, mutta se ei ole ongelma jos pitää vähänkin pelin koossa.