A 4 shorthanded???

• BustUout
      BustUout
      Bronze
      Full Tilt Poker, $0.05/$0.10 NL Hold'em Cash Game, 5 Players

BB: $3.25
      Hero (UTG): $2
      CO: $10.10
      BTN: $5
      SB: $3.10

Hero posts $0.10
      Pre-Flop: 4:diamond: A:spade: dealt to Hero (UTG)
      Hero checks, CO calls $0.10, BTN calls $0.10, SB calls $0.05, BB checks

Flop: ($0.50) 7:club: 8:heart: A:diamond: (5 Players)
      SB checks, BB checks, Hero bets $0.20, CO folds, BTN raises to $1, 3 folds

Results: $0.90 Pot ($0.05 Rake)
      BTN mucked and WON $0.85 (+$0.55 NET)

------------------
      HAND #2
      ------------------

LeggoPoker.com - Hand History Converter

SB: $3.15
      Hero (BB): $1.70
      UTG: $10
      CO: $5.55
      BTN: $3

Pre-Flop: J:club: 5:diamond: dealt to Hero (BB)
      2 folds, BTN calls $0.10, SB calls $0.05, Hero checks

Flop: ($0.30) A:spade: A:club: 8:heart: (3 Players)
      SB checks, Hero bets $0.15, BTN raises to $0.30, 2 folds

Results: $0.60 Pot ($0.05 Rake)
      BTN mucked and WON $0.55 (+$0.30 NET)

------------------
      HAND #3
      ------------------

LeggoPoker.com - Hand History Converter

BTN: $3.05
      Hero (SB): $1.45
      BB: $10
      UTG: $5.55
      CO: $3.30

Pre-Flop: T:club: A:diamond: dealt to Hero (SB)
      2 folds, BTN raises to $0.30, Hero calls $0.25, BB calls $0.20

Flop: ($0.90) J:spade: 3:spade: A:heart: (3 Players)
      Hero checks, BB checks, BTN bets $0.50, Hero raises to $1.15 and is All-In, BB folds, BTN calls $0.65

Turn: ($3.20) Q:heart: (2 Players - 1 is All-In)

River: ($3.20) 5:spade: (2 Players - 1 is All-In)

PELASINKO NÄMÄ MIELESTÄNNE OIKEIN?
  • 3 replies
    • ghaleon
      ghaleon
      Black
      Ensimmäisen käden A4 käytännössä täytyy foldata tuossa vaiheessa ellei ole erittäin hyviä riidejä vihun käyttäytymisestä. Lähdit kokeilemaan kepillä jäätä varsin kehnolla kädellä ottaen huomioon sen, että pelissä oli kolme vastustajaakin. Kärkipari tuollaisella kickerillä on käytännössä käsi, jolla voit mennä showdowniin, jos pääset erittäin halvalla. Eli tavoitteeksi asettaisin potin minimoinnin. Yleensäkin tuollaiset kädet ovat sellaisia, joilla ei yleensä halua pelata, koska osittainen osuma ei todellakaan ole mikään hyvä tilanne.

Toisessa kädessä olet heikolla kädellä, heikossa positiossa. Pöytään ässäpari, mikä ei todellakaan tue bluffiasi. Esimerkiksi, joku 448 olisi ollut bluffillesi huomattavasti suotuisampi. Tietysti vihu voi asettaa sinut AT- kädelle, mutta isommilla olisit varmaankin korottanut preflopissa. Vihullakaan ei välttämättä ole mitään kummempaa, mutta hyvin todennäköisesti olet jäljessä kuitenkin. Mieluummin olisin laittanut flopilla checkin ja jos vihu olisi checkannut niin turnilla mahdollinen 2/3 potti tai potin lyönti. Riippuen vastustajan tyylistä, oliko hidastellut osumilla? Jokatapauksessa uudelleenkorotuksen tullessa et voi kuin foldata.

Siinäpäs aloittelijan kommentteja, jotka joku voi lyödä täysin lyttyyn, jos niissä ei ole päätä eikä häntää ;)

PS: käsi kolme, et tietty korottanu vaan maksoit, silmiäki saa käyttää jne... Katoin ensin et olit aloitteen tekijä jolloin tilanne olisi ollut eri, degnic selitteliki näemmä alla käden.
    • degnic
      degnic
      Bronze
      Käsi1. Oon tässä samoilla linjoilla ghaleonin kanssa, sököttele vain floppi ja yritä päästä showdowniin mahdollisimman halvalla. Jos vihut sököttelee sulle taas turnilla, niin sitten voisit jo melkein lyödä. Flopilla kuitenkin sökötystä mun mielestä.

Käsi2. Aika turha bluffiyritys, yleensä vihut ei usko että sulla on ässä tässä vaiheessa. Sökötä vaan ja toivo jätkää turnille ja kippaa jos joku lyö jotain jos sulla ei oo kerta mitään kiinni.

Käsi3. SSS-strategian (oletan, että pelaat tällä strategialla koska sulla on tuommoinen stäkki - tosin sun ei pitäisi pelata 6-pelaajan pöytiä shortstäkillä) mukaan AToffari ois kippi korotukseen preflopissa. Jos button ryöstää paljon, niin mieluummin puskisin itse preflopissa kuin maksaisin. Kuitenkaan mun mielestä ATo ei oo tarpeeksi hyvä käsi "vastaryöstää" vaan heittäisin tämän menemään kiltisti. Päätät kumminkin maksaa, joka tarkoittaa että flopilla joudut ehdottomasti puskemaan jos flopin on korkein kortti T tai A.

Kärsivällisyyttä vain peliin ja turhat bluffit pois niin kyllä se siitä. Suosittelisin myös pelaamaan tuolla SSS-strategialla 10-pelaajan pöydissä :)
    • BustUout
      BustUout
      Bronze
      Oon kokeillu SSS-strategiaa fullissa, mutta oon jatkuvasti jäänyt häviölle. Nyt kun pelaan shorttia pienellä sisäänostolla, niin hyvää tulosta on tullut. Ehkä olen liian kärsimätön pelaamaan SSS-strategiaa :D