Kehitettävää pelissänne

• duunari
      duunari
      Bronze
      Mitkä on vaikeita alueita pelissänne? Kuinka kehittää ongelma kohtia?
      Itselläni on seuraavat kohdat joihin toivoisi suurta parannusta, jos on hyviä vinkkejä nin otetaan vastaan.

1. Kärkiparista irti pääseminen
      -Tuntuu niin vaikealta päästää irti siitä kärkiparista hyvällä kikkerillä kun on pitkään kyttäillyt pelattavaa kättä. Flopin jälkeen kun joudut re-reissatuksi ja kädessä on kärkipari ja kärkikikkeri, pitäisikö kylmästi heittää pakkaan?

2. Taskuparin pelaaminen
      - Alle TT parit jos ei osu flopilla ja tulee vastustusta, niin kylmästi pakkaan, yhdelläkin ylikortilla flopissa? TT+ parit pelata agressiivisesti ja taas donkkauksiin heittää pois jos ei osu?

3. Valuen saaminen isoilla käsillä. Kuinka pajon kannattaa viritellä näitä ansoja? Vai pelata vaan selkeää linjaa ja olla tyytyväinen siihen mitä niillä saa?

Tässäpä näitä. Kiva olis lukea minkälaiset tilanteet muut tuntevat hankalaksi pelata.
  • 3 replies
    • srz
      srz
      Bronze
      Onko nämä shortti vai fullipöydästä? Tässä jotain mun mietteitä.

1. Jos tiukka pelaaja reissuttaa sua kuivalla flopilla kun sulla on kärkipari - vaikka olisi minireissukin -, niin kippi on varmasti hyvä vaihtoehto. Tietyn tyypin pelaajia vastaan ei shortissa toisaalta voi kärkipariin luottaa liikaa... Näihin on todella vaikeaa antaa mitään yleistä ohjetta. Jos tuntuu, et meet liian usein kärkiparilla poikki, niin koitat vain alkaa kippailemaan silloin tällöin maksun sijaan.

2. Sama kuin edellä. Jos aikoo kipata, niin periaatteena on, että kannattaa yrittää kipata jo flopilla. Mitään hirveän tiukkaa ohjetta kippailuun en halua tässäkään antaa, sillä näissä molemmissa tapauksissa voi helposti pelata liian tiukasti (weak-tight). Mutta: jos vastustaja ei osaa käyttää hyväksi tiukkaa kippailua, niin tiukka kippailu tuottaa hyvin! Ts. jos vastustaja ei osaa bluffata ovelasti, niin ei ole mitään syytä hävitä sille rahaa marginaalisissa tilanteissa.

3. Ilman hyvää syytä kannattaa vetää suoraviivaista pokeria. Lyödään jos ollaan edellä, maksetaan jos saadaan kertoimet vetää ohi ja kipataan muuten. Ansoja pitää viritellä jos vastustaja käy päälle, mutta passiivisia pelaajia vastaan se on vain rahan haaskausta. Pöydästä on yleensä helppo tunnistaa pelaaja, jota vastaan kannattaa slouvata. Se on se tyyppi, joka lyö heads-upissa aina, kun sille sökötetään. Tällaisia kavereita vastaan voi tietysti slouvata kärkiparinkin.
    • DeepStack
      DeepStack
      Bronze
      Ma luulen et mun suurimmat ongelmat kateispelista puhuttaessa on itseasiassa henkisella puolella (vaikka toki peliteknisellakin puolella on paljon parantamisen varaa joka osa-alueella).

Oon nimittain huomannut, et kun chipeilla on ihan todellinen rahallinen arvo, jonka voisi mina hetkena hyvansa nostaa poydasta ja menna kayttamaan rahana johonkin muuhun asiaan , on naiden pottien haviaminen henkisesti raskaampaa kuin turnauschippien.

Tahan toki voi vaikuttaa kassan kokoon vaaran kokoisten pelien pelaaminen, silla toisaalta panosten pitaa olla riittavan pienia jotta kassa ja hermot kestaa kaikki tulevat swingit, mutta toisaalta panosten pitaa myos olla riittavan isoja jotta voitoilla on ylipaansa mitaan merkitysta. Ja itse en edes pida varsinaista pelikassaa vaan harrastan pokeria sellaisella tasolla ja asenteella, etta jos tama pelin opiskelu pelaamalla maksaa, niin hintaan nahden se on silti hyva sijoitus ja on varaa tehda uusia depojakin tarvittaessa.

Ja itseasiassa tohon asenne-puoleen muuten vaikuttaa mulla paljon sekin, kun oon pelannu enemman live- kuin nettipokeria. Ja yhden tayden ringin kateispoydan pelaaminen livena on niin tylsaa touhua, et kun lopulta saa pelattavan kaden ja potti menee kuitenkin vastustajalle, on se vaikeampi ohittaa normaalina osana pelia kuin netissa esim. 4 shortti-poytaa pelatessa jossa pelattavia kasia, samoin kuin voitettuja ja havittyja potteja tulee moninkertaisia maaria.

Jos ois ollu turnauspokerialueella taa threadi, oisin hopottanyt pelkastaan pelillisiin ratkaisuihin liittyvia juttuja. Mut nyt kun meni mun jutut tanne ei-pelilliselle puolelle, niin jos vaan kokeneemmilla pelaajilla on ajatuksia tai vinkkeja tahan asennepuolen kehittamiseen, niin kylla mua kiinnostais kovasti kuulla niitakin.

Oon itseasiassa paraikaa lukemassa "Poker Mindset" opusta naiden henkisten ominaisuuksien kehittamiseksi, ja toistaiseksi oon tykanny kirjasta todella paljon. Kirjoittelen siita vahan lisaa tuolla blogin puolella kunhan ehdin loppuun asti lukea.
    • srz
      srz
      Bronze
      Laitoin oman vastaukseni ketjun aiheeseen blogiini: kas tässä.