Minibetit

• 4 replies
    • hibi83
      hibi83
      Bronze
      Viisaammat kertoo varmaan tarkemmin, mutta niihin on mun mielestä kaks keinoa suhtautua. Joko vakavissaan tai sitten ei anna niille lainkaan kunnioitusta. Mä yleensä vihusta riippuen joko pidän minibetsiä heikkouden/tyhmyyden merkkinä tai sit "korotuskutsuna", tosin fulltiltillä monet käyttää sitä blokkerinakin jolloin on oikeesti korotuksen paikka. Ja jotkut on tietty niin laiskoja, ettei jaksa summia muutella (menee hermot jos vihut käy nolimitissä pikkubetsi kerrallaan korottaa toisiaan). Mutta mulla on periaatteessa kaks linjaa, joko kippi tai korotus, maksa en oikeestaan muita ku minikorotuksia preflop, mikään ei oo kivempaa ku kräkätä ässät isosta sokeesta roskalla toisen tehdessä minireissun. :tongue:
    • Blancco7
      Blancco7
      Bronze
      Mini bet on täysin turha. Yhtä hyvin voi sököttää ja saa kuitenkin tasan samat infot vastustajasta. Pitkässä juoksussa minibetsin tekijän korottamisesta jää plussalle, sillä ne yleensä kippaavat reissuun. Mini betsit ovat äärettömän heikkoa peliä, enkä anna niille mitään respectiä! Tietysti johonkin korottamattomaan pottiin jossa ovat vain blindit vastakkain voi mini bet olla jo potin koon takia ainoa oikea betsi. ;) Muuten -> sökö tai kunnon betsi, jolla paineet vastustajalle ja paremmat infot itselle.

Joskus, jos vastustaja on taipuvainen korottamaan ja itsellä on todella kova käsi/nutsit, saatan pistää mini betin, jonka jälkeen vastustaja reissaa ja itse re-reissaan ja parhaimmassa tapauksessa menee kalkut keskelle. :P
    • srz
      srz
      Bronze
      Floppia edeltävä minibet ja minibet pienessä potissa flopilla on eri asia kuin minibetit isompiin potteihin.

Daniel Negreanu suositteli vähän aikaa sitten minibettiä buttonille prefloppiin no limitin heads-uppiin. Minibet laittaa vastustajalle hankalan valinnan: kuinka huono käsi pitää olla, että viitsii kipata. Isompiin lyönteihin voi positiohaitan vuoksi kipata paljon käsiä. Sitä näkee käytettävän aika paljon shortin preflopilla myös.

Isompiin potteihin tehtyyn minibettiin voi suhtautua kuten vastustaja olisi sököttänyt. Jos suunnittelit lyöväsi, niin korota - jos suunnittelit sököttäväsi, niin maksa. Kipillä saattaa tehdä ison virheen. Maksan yleensä, vaikka mulla olisi aika huono käsi ja tietäisin vastustajan yleensä lyövän seuraavalla kadulla potin. Saatan sitten joskus ansoittaa / bluffata / semibluffata. Jos käsi on kelvoton, niin mieluummin korotan tai maksan bluffilla kuin kippaan. Onhan niihin välillä vastaan tosin kipattava. Jo siksikin, ettei vastustajan ole liian helppoa ansoittaa.

Jos huomaan jonkun pelaajan kippailevan usein minibetteihin, niin alan laittamaan niitä bluffilla/semibluffilla. Normaalisti en niitä tee. Toinen syy tehdä minibettejä on ansoittaa niitä mielellään korottavia hyvällä kädellä / semibluffilla.

Teoriassa minibet on samanlainen kuin muutkin lyönnit: siihen suhtautuminen riippuu vastustajan antamasta pottikertoimesta.
    • hibi83
      hibi83
      Bronze
      Tässä vähän lisää miettineenä niin tulee itseasiassa joskus bluffattua tolla minibetillä flopilla. Jos on kauan aikaa pelannut samassa pöydässä samoja ajattelevia vihuja vastaan ja peruslinjana on ollut esim 3/4 pottia conttarina, niin aika herkästi tuntuu jotkut kippaavan kun lyönkin vain minibetsin. Pitää painaa nuo srz:n vinkit mieleen, saa vähän lisää vaihteita peliin.