Kovat konstit käyttöön.

• Asslake
      Asslake
      Bronze
      Luin pokeri lehdestä jutun siitä kuinka pitäisi keskittyä suoritukseen eikä pelkästää tulokseen sillä itse olen huomannut että kun kassa menee tiettyyn suuntaan niin pelikin tahtoo muuttua sen mukana.

Lisäksi minulla on paha tapa joskus pelata vähän löysästi väärässä paikassa ja sitten jää keskinkertaisella kädellä jumiin ja totean lopuussa että turpaanhan tuli. Tyyliin maksan kylmänä kaksi betsi A9 ja pöytään tulee A niin vaikeahan siitä on luopua vaikka on vahva usko että toisella on parempi ässä käsi. Vitutushan tuosta tulee ja sitten kun on kunnon vitutus niin pelit menee ihan perseelleen.

Nyt on menossa testikausi jossa otin kovat konstit käyttöön eli kun rikon lähtökäsitaulukkoa niin minulla on kynä ja paperi sitten kirjaan ylös kaikki rikkomukset. Enkä tuijota pelikassaa vaan pyrin tekemään suorituksen oikea oppisesti.

Parin päivän tulokset eli ole rahallisesti (plussaa kuitenkin) ollut niin merkittäviä mutta henkiset voitot ollut sitäkin suurempia eli pystyy myöntämään itselleen milloin tekee virhee ja kirjaamaan ylös, kun ennen se meni ajatuksella "että olipa mulla huono tuuri kun K8 suittari ei osunut nytkään".

Eilen pelasin reilu 200 kättä ja mukana oli kolme virhettä eli EP:stä 99 korotus pari maksua ja passiviselta pelaajalta turpaan sen tasku QQ:lle, MP KJs kahden betsin kylmänä maksu (osui kurko ja hävisin AK:lle alkuperäiselle korottajalle), EP;stä limppaaminen TJo sisään ja sitten vielä korotuksen maksu, kippi turnilla. Noin maksoi noin reilu BB.

Osallistumisprosentti pöyrii noin 25-30% tietämillä eli ei pitäisi olla liiankaan tiukkaa.

Koitan katsoa peli nyt niin että pyrin hyvään suoritukseen enkä kassan kautta ja rahallinen tuotto tulkoon sitten itsestään.

Jos jotain kiinnostaa niin voin raportoida miten testi menee?
  • 5 replies
    • theminna
      theminna
      Bronze
      Kuulostaa oikein hyvältä kokeilulta! Tsemppiä! Olisi kiva kuulla, miten kokeilu etenee. ;)

Mä pelaan tällä hetkellä NL20 shorttia suht aloitustaulukon mukaisesti. Välillä kun ei tule kortteja, niin tuppaa ärsyttämään, kun ei oikein pääse peliin mukaan. Mut toisaalta peli on kyllä ollut voitollista. En vaan lähde millään kovin huonoilla käsillä säätämään, niin sitä varmaan jo tekee voittoa pelkästään sillä. :sun:
    • srz
      srz
      Bronze
      Raporttia vaan. Toi on lähelle sitä, mitä mä alan tekemään jos biittiä tulee. Oon luonnostellut vähän erilaisia aloituskäsivalikoimia eri löysyysasteita. Usein pelaan ihan fiilispohjaltakin, mutta välillä tulee edelleen pelattua noiden mukaisesti. Yksi kiinnostava testi on myös kattoa, kuinka tiukasti pystyt pelaamaan saavuttaen vielä noin +-0 tuloksen. Tuon kun olet selvittänyt, niin sulla on tukeva pohjataso, minkä päälle lisätä käsiä - välillä moninkertaistaen tuo käsimäärä.

Harringtonilla oli tossa sen uudessa käteispelikirjassa vinkki, jota mä oon joskus soveltanut myös. Jos tuntuu siltä, että pelaat liian innolla esim. vierekkäisiä suittareita, niin päätä vain, että nyt pelaat 45s-QJs 25% todennäköisyydellä. Näin säät sun strategian vaikeammaksi lukea, mutta halvemmalla kuin pelaamalla nuo kädet aina. Jos sulla on viisarikello, niin vilkaiset sitä aina kun saat tuollaisen käden: jos sekuntiviisari on ensimmäisen neljänneksen ulkopuolella, niin kippaat.

Samanlaisia testejä kannattaa musta tehdä postflop-pelinkin suhteen. Nettipokeri antaa hurjat mahdollisuudet kunhan niitä hyödyntää. Brunson on aikanaan joutunut näitä hommia miettimään ihan toisesta perspektiivistä kuin ahkera pelaaja nykyään.
    • Asslake
      Asslake
      Bronze
      Viikonloppu takana pelit aika vähissä kiireiden takia mutta katsoimpa pelejä taakse päin mitä saattui tapahtumaan PE-LA välisenä yönä. Tuttu kaava eli kavereiden kanssa hyvät pohjat ja baarin kautta himaan, tähän asti olen hyvin välttänyt kännissä pelaamiset mutta nyt sattui lipsahdus.

Eli promilleja vähintään kaksi ja hyvässä itsetunnon kuohussa kone auki ja koittamaan pokeritaitoja yön pimeydessä. Muistan vielä ajatuksen että nyt pelataan sitten tiukasti kun ollaan aloitettu. Tilastot kertoo hieman karumpaa kieltä. Muistan vielä kun toisessa kädessä vedin yksi outtisella kädellä riverillä ohi ja iso potti himaan. Siitähän itsetunto ei ainakaan laskenut. Loppu olikin sitten selvää kauraa eli 60 pelattu kättä (onneksi ei enempää), noissa oli reilu kymmenen sellaista kättä jolla en olisi suostunut maksamaan mistään mutta tuona yönä olin painanut eteenpäin kylmänäkin pari kertaa. Väliin oli mahtunut pari uskomatonta tuuria mutta lopputulos kuitenkin miinuksella joka ei varmaan kenellekkään yllätys. Onneksi pelaan fixua ja onneksi uni tuli aikaisin silmään mutta täytyy todeta että olen mahtava paisti kännissä. Saatan olla selvänäkin mutta valistusmainos "kännissä olet ääliö" tuntuu aika todelliselta.
    • Asslake
      Asslake
      Bronze
      Projekti jatkuu, eilen pelattuja käsi reilu 500 joissa ilmeni 6 "laitonta" peliä joista viisi päättyi turmiollisesti joten jälleen kerrran todettu että aloituskäsien kanssa kannattaa olla tiukkana. Muttei liian tiukkana sillä huomasin omasta pelistä että pelaan myöhäisissä positioissa aivan liian tiukasti silloin kun pääsee yhdellä betsillä sisään. Eilen otin kiinne kohdaksi etenkin loppupään löysentäminen sillä kun olen nyt viikon päivät pelannut Everestillä ja siellä kun ei ole kovin montaa fulli fixussa niin selvästi porukka alkoi välttämään mun korotuksia eli hekin tiukentivat minua vastaan. Sitten kun muutin myöhäisen position peliä niin että mukaan tuli mukaan pienillä suittarikonnilla kuten 67s (joilla joskus jopa korotin näyttääkseni vahvaa kättä) ja sitten kun floppi osui kohdalleen, niin muut ajattelivat että se meni puhtaasti ohi ja sen jälkeen sain vedettyjä hyviä pottia sisään.

Osallistumisprosentti nousi 30% päälle joten korttikin kävi aika hyvin.

Toinen osa-alue johon koitin kiinnittää huomiota oli vahvojen aloituskäsien luopumista eli kun kaveri korottaa ja toinen maksaa ja itsen korotan KK tai QQ noin pari kaveri lähtee mukaan. Sitten kun en itse saa apuja enkä vetoja ja pöydässä on ässä ja vihu alkaa kierroksen korattamalla niin silloin täytyy luopua kädestä vaikka kuinka pahaa tekee mutta kun ässä roskatkin on jo siinä vaiheessa edellä ja pakassa on kaksi outtia. Sydämmeen välillä sattui mutta minkäs teet kun KK ei edelleenkää ole minulle suotuinen.

Eilisen pelien loppu saldo oli reilu 20BB/100 kättä joten kun yhdisti hyvin käyvän kortin sekä mielestäni hyvän pelaamisen niin tuloskin oli sen mukainen.

Pöydän vaihto on parin kympin päässä. Mutta edelleen nöyrästi jatkan eteenpäin sillä kuoppiakin on tullut koettu.

Koitan kuitenkin jatkaa valitsemalla tiellä ja kehittyä edelleen fixun pelaamisessa.
    • Asslake
      Asslake
      Bronze
      Projekti jatkuu ja eilen sain kokea sen että vaikka miten tarkasti ja sääntöjen mukaan pelaa niin on ajan jaksoja kun ei vain osu. Pelasin eilen fulli-pöydässä jossa istui kolme raskalaista jotka katsoi ihan millä käsillä tahansa etenkin millä tahansa suittarilla. Vaikuttivat tosi hyviltä fisuilta mutta kun ei sitten vain omat kortit osuneet.

Pelasin ihan normipeli ja "rikkomuksia" ei tullut kuin muutama session aikana. Ihan kylmä ei ollut pakkakaan kun osallistumisprosentti floppii oli 25-30 välissä mutta sen jälkeen olikin vaikeaa. Pyrin tilanteeseen että en muuttanut peliä vaikka oli muutama bad beatti alla eli normali agressiivinen peli. Mutta aina tuntui joku vetävän ohi. kärkiparit ei pitäneet, päihin vedot eivät valmistuneet, värit hävisi täysikäsille tai nelosille jne. Käsiä reilu sata joista osallistuin noin 30 joista voitin 3 kappaletta. Kuoppasin 50BB siihen pöytää ja onneksi tajusin lähteä nukkumaan enkä jatkanut peliä. Pelasin mielestäni hyvää normaalia peliä mutta näin huonoa onnea ei kyllä aikaisemmin ole ollut.

Monesti olen hävinnyt enemmänkin mutta siinä on ollut ongelmana se että menen tilttiin ja pelaan miten saattuu mutta nyt sain pelini pidettyä kasassa mutta kortit eivät vain ollut suotuisia. Tason korjaus karkasi taas vähän käsistä mutta ei auta kuin jatkaa tahkoamista.