Statseista..

• Ridehard
      Ridehard
      Bronze
      Eli olen aika uusi pokerin pelaaja, noin puolisen vuotta vasta harrastanut..ja haluaisin jotain kommenttia omista statseistani. Tässä kai ne tärkeimmät vai tarvisko viel muitakin?Olen tainnut puolustaa bb:tä vähä turhan ahkerasti vai?

Käsiä 1$: 3184 Käsiä 0,5$: 11.821

-------- VP$IP - PFR -w$WSF - WTSD - W$SD - AF - BB/100- AtoSteal- FBBtS
      NL1$: 17.15 -8.42 - 39.41 - 27.45 - 60 - 1.85 - 2.55 - 23.82 - 61.8
      NL 0.5$:17.80 - 9 - 36.19 - 28.21 - 53.32 - 2.39 -2.05 - 23.66 - 72.46
  • 4 replies
    • degnic
      degnic
      Bronze
      Onko nämä fullring (10max) vai SH (6max) pöytien statseja?
    • Ridehard
      Ridehard
      Bronze
      Nykyään lähinnä shorttii pelannut, mutta taitaa olla aika tasan kummankin.
    • degnic
      degnic
      Bronze
      VPIP ja pfr voisivat olla pikkaisen lähempänä toisiaan, eli jos lähdet pottiin mukaan niin lähtee mieluummin korottamalla kuin limppaamalla. Full ringissä voi tosin jotain limppaillakin mukaan, mutta silti.

Sulla on aika korkea WTSD (went to showdown) arvo, varmaan roikut välillä liian pitkään marginaalisilla käsillä potissa mukana. Vähän vaikea sano minkälaisissa tilanteissa, mutta käsien postailu esimerkkikäsiosiolle voisi auttaa löytämään nämä aukot. Jos saisit tuota WTSD arvoa tippumaan pari prosenttia, niin yleensä sitten W$SD (won at showdown) arvo vastaavasti nousee muutamalla yksiköllä ja myös tulos (BB/100) arvo paranee. Ihanteellinen WTSD arvo mun mielestä on jotain 20-25% luokkaa ja W$SD 55+

AF sulla on hyvät, sen kummemmin niihin puuttumatta.

Ja tosiaan, noita blindeja ei tarvitsisi ihan noin löysästi puolustaa. Etenkin tuo, että NL100 tasolla et kippaa bigblindia ryöstöön 40% ajasta, on kyllä liian löysää. Jos jotain ihannearvoja noihin pitäis heittää, niin FBBts (Fold BB to steal) ehkä jotain luokkaa 80-85%. Attempt to steal arvot on ihan kohdillaan sulla, voisi olla muutama prosenttiyksikköä isompikin.

Toivottavasti oli jotain apua analyysistä, toi suurehko WTSD ja liian löysä BB:ltä peluu on näin nopeasti sanottuna semmoisia johon kannattaisi kiinnittää enemmän huomiota ja ovat varmaan niitä suurimpia "leakkeja" pelissäsi. En osaa tältä istumalta sanoa, minkälaisia tilanteita ylipelaat näiden osalta, mutta tosiaan, käsien postailu foorumiosastolle varmasti auttaisi.
    • Ridehard
      Ridehard
      Bronze
      Enää en ole limppaillut mut johtuu kyl siitä et olen oikeestaa pelannu shorttia. Noi limppaukset oli alku aikoina fullissa kaikki pikkuparit ja suittarikonnektorit ja konnektorit. Taisin myös alkuaikoina limppailla jollain ässäsuittiroskilla mut noi olen nyt korjannut pois pelistä. Viime aikasin huomio kiinnitty tohon BB:n turhan kovaan puolustamiseen. Aloin käyttää PT3 vasta noin viikko sitten, ja kyllä kannatti.
      Kiitoksia neuvoista!
      Edit: täytyy yrittää löytää jotain mielenkiintosia käsiä, mitkä vois postata foorumille.
      Edit2: Täytyy päivittää noita statseja joskus myöhemmin tänne niin katsotaan olenko oppinut mitää. Toi wtsd voi myös johtua et alkuaikoina tuli roikuttua liikaa mukana värin vedoilla. Mutta katsotaan mihin suuntaa noi tilastot seuraavien tuhansien käsien aikana menee :)