Lag

• EoNiTe
      EoNiTe
      Global
      Pohdin tässä seuraavaa..

Pelit käteis pöytää Limitit 25 ja 50 NL

Pelailen melko tiukasti shortti taulukon mukaista peliä, mutta tykkään panostella CO, ja BU löysästi aina kun siihen on tilaisuus tiukkoja pelaajia vastaan.

Näin ollen tulikin kysymyksiä ja ajatuksia.

Jos korottaa CO : sta tai napilta esim 67 suittareilla T7s yms. Mutta lähes poikkeuksetta heitän kortit pois, jos joku 3 bettaa kylkeen.

Niin onko sitten ihan sama mitä siellä kädessä on. Eli jos mulle asti tulee cutoffiin tai napille ilman panostuksia niin voiko periaatteessa korottaa käsi kun käsi ? Koska postflop peli on useimmiten sama oli kädessä sitten monsteri tai roskaa.. Ja flopilla toiselle osuu se 1/3 kerroista joten suurimman osan ajasta vien joko blindit tai potin flopilla.. Tämä siis jos pelaajat vasemmalla ovat tiukkoja.

Kysymyksiä olettaen, että vasemmalla puolella pelaa perus tiukkoja ja hyviä pelaajia. (kykeneviä foldaamaan)

1.

Mitä mieltä olette COsta ja napilta korottaminen täysin peli kelvottomilla käsillä heitä vastaan esim 37 J2 yms yms.. siis periaatteessa kaikki kädet.

2.

Toiseksi.. kannattakoo suittari ( 1-2 gap ) konnektoreilla napata välillä 3 betti kiinni?

Välillä olen ottanut maksua suittari (gap) konnektoreilla tiukan vihun 3 bettiin...

Näissä tilanteissa tykkään flouttailla ns pienet flopit ja bluffailla turnilla jos vihun peli hyytyy ?? Onko tässä järkeä koska usein tiukan pelaajan 3 bet range on turhan ... No TIUKKA :D esim AA KK QQ AKs tyylin josta saan vain AKn foldaamaan jos turnilla ei eloa vihussa enää ole. Tietty joskus vedot osuu ja silloin saa hyvät valuet esim suoralle jos vihulla on KK AA kädessä, mutta onko tässä mieltä.. Vedot osuu liian harvoin ?? Onko tällainen vain rahan tuhlausta ?

Eli kannattaako toi 3 bettien MAKSAMINEN spekulatiivisilla käsillä jättää kokonaan pois huppi tilanteissa kun puhutaan NL 25- 50 tason peleistä ja tiukasta vastustajasta..
  • 1 reply
    • degnic
      degnic
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja EoNiTe

Jos korottaa CO : sta tai napilta esim 67 suittareilla T7s yms. Mutta lähes poikkeuksetta heitän kortit pois, jos joku 3 bettaa kylkeen.

Niin onko sitten ihan sama mitä siellä kädessä on. Eli jos mulle asti tulee cutoffiin tai napille ilman panostuksia niin voiko periaatteessa korottaa käsi kun käsi ?
      Periaatteessa kyllä. Mutta joku järki ryöstökäsilläkin olisi hyvä pitää. Suittarityylisillä käsillä voi jopa osuakin johonkin parempaan, kun taas esim J2:lla on vaikea osua postflopissa mihinkään parempaan jos blindeista tulee maksu. Lisäksi jos korottelet anytwo korteilla, niin monet kyllä alkaa nopeasti pelaamaan takasinpäin 3-bettaamalla tms. Etenkin NL100+ tasoilla tämän tulee huomaamaan.

Kun pitää jonkinlaisen järjen noiden käsien osalta millä yrität ryöstää (esim. A2s+, A7o+, 22+, 54s+, 67o+, K9s+, KTo+, QT+ - tämä vastaisi n. 30% käsijoukkoa) niin tällöin mopo ei pääse karkaamaan käsistä. Yleensä itse ryöstän session alussa erittäin laajalla käsiskaalalla niin pitkään, kunnes blindeissa olevat pelaajat alkavat tulla kylkeen, jonka jälkeen tiukennan ryöstelyä taas ja siitä taas vähitellen löysennän.

Alkuperäinen kirjoittaja EoNiTe
      Toiseksi.. kannattakoo suittari ( 1-2 gap ) konnektoreilla napata välillä 3 betti kiinni?

Välillä olen ottanut maksua suittari (gap) konnektoreilla tiukan vihun 3 bettiin...
      2 gapin konnektoreilla en maksa 3-bettiä juuri koskaan. 1 gapin suittareillakin erittäin harvoin (ehkä 10% kerroista maksan ja 90% kippaan suittarikonnektorit 3-bettiin). Jos molempien stäkit ovat syvät ja/tai 3betti on normaalia pienempi niin näissä tapauksissa 3bettejä voi maksaa hieman useammin konnektoreilla ja taskupareilla.