3xbetin maksu kädet. Entä 4xbet kädet.

• Fantasy99
      Fantasy99
      Bronze
      Minkä laisilla käsillä kannattaa tehdä 3xbet?

Full pöydissä teet 3xbetin AA, KK, QQ ja AK miten on shortti pöydässä.
      Vastustajan 3xbetin maksaminen ful pöydässä parit call 20 ja alle 10x 3bet maksat QQ, JJ, AK kun korotus on yli 10x niin korotat AA ja KK tehdäänkö shortti pöydässä tiukasti ful pöydän oppien mukaan.

Mites on 4xbetin tekeminen käykö tähän ainoastaan AA ja KK.
  • 6 replies
    • hibi83
      hibi83
      Bronze
      Vastaisin, että riippuu vihusta, stäkeistä, positiosta ja tasosta jolla pelataan. Osaavia vihuja vastaan pelkkien AA ja KK 4-bettaus antaa liikaa infoa sun kädestä. Samoin liian tiukka 3-bet range. Eli noihin rangeihin pitäisi ottaa lisäksi joitain "bluffi"-käsiä. En kauheasti ala neuvomaan, kun muut varmaan alempien tasojen solidin pelityylin paremmin osaavat. Mulla kun on tunnetusti fancy play -syndrooma. :)
    • Fantasy99
      Fantasy99
      Bronze
      Mitäs Tikkari tai degnic sanoo tähän?

Tasolla ei ole väliä yleisesti 3xbet tekeminen.
    • Fantasy99
      Fantasy99
      Bronze
      Mites 3xbet toimii tuntematonta vihua vastaan ja sitten vakio vihua vastaan.
    • hibi83
      hibi83
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja Fantasy99
      Tasolla ei ole väliä yleisesti 3xbet tekeminen.
      No jos lähdetään yleisesti puhumaan 3betistä, niin tällöin astuu mun mielestä enenmmän kuvaan vihutuntemus. Tässä mitä itsellä on aatoksia:

Periaatteessa haluat 3-betata käsillä, jotka pelaa hyvin vihun korotusrangea vastaan. Eli kivi, joka korottaa vaan KK,AA, niin periaatteessa 3bettaat vaan AA. Mun mielestä 3betin voi tehdä puolella vihun avauskorotusrangesta. Eli vihu korottaa keskipositiosta 30% käsistä -> mä uudelleenkorotan napilta 15% käsistä. Pääsääntöisesti jos käsi on mun mielestä tilanteessa pelattava, 3bettaan. Positio ja vihu merkkaa kuitenkin eniten. Tuntematonta vihua vastaan 3bettaan ehkä hieman normaalia tiukemmin, mutta 3betillähän se selviää, miten vihu 3bettiin reagoi ja millä rangella vihua voi siiis 3betata.

4betissä on samat periaatteet. Jos vihu 3bettaa 15% rangella sä haluat 4betata 7,5% rangella. Tätä on mun mielestä suht turha miettiä pienillä limiiteillä pelatessa, sillä vihujen 3bet-range on niin tiukka, että periaatteessa ainoat 4bet kädet on AA ja KK.
    • Tikkari
      Tikkari
      Bronze
      Hibi puhuu ihan asiaa noiden korotusrangejen kanssa.. Riippuu tietysti paljon vihusta, ja jos aina 3-bettaat vaan AAn ja KKn niin hyvän vihun on aika helppoa pelata sua vastaan. Löysää vihua vastaan 3-betataan enemmän, kun taas samat kädet olisi helppo kipata kiveä vastaan.

Itse tykkään 3-betata paljon käsiä shorttikäteisessä, siis mikäli stäkit ovat syvät. Oma range on varmaan 99+, AJ+ sekä myös jotain 75s tai 89s tyylistä myös mukaan pelin varioimiseksi. Toi range toki vaihtelee paljon juuri vihun ja position mukaan. Kannattaa myös ottaa huomioon, että mitä laajempi sun 3-bet range on, sitä enemmät joudut vaikeuksiin flopilla ja sitä isommat swingit tulee peliin.

Parilla voi käytännössä maksaa 3-betin aina kun oot itse reissannut, jos stäkeissä on tarpeeksi syvyyttä(joku 11x reissun määrä) ja positio.

http://fi.pokerstrategy.com/strategy/no-limit/1172/

Hyvä artikkeli aiheesta, tosin platina.
    • EoNiTe
      EoNiTe
      Global
      Itsekkin kyselin vastaavaa vähän aikaa sitten. Mutta ei kyllä ole tuohon paljon lisättävää. Sentti pöydässä jos joku 4 bettaa niin se on 95 % AA tai KK jos nyt ei ole ihan viimeisillä pennosillaan sikailemassa. Ja 3 bettaavat vihutkin usein on niitä tiukemmasta päästä. Tai sitten vaan muita hiukan parempia pelaajia. Eli tarkkana heidän kanssa ! Fisu ei kolme bettaa fisu maksaa sun korotuksen. Ja jos fisu jotain 3 betin tynkää yrittää esim min reissaa sun korotuksen niin oo silloin tarkkana. Voit vaan kelailla mielessäs miksi se niin tekee kun aina vaan maksaa !.. Itse tulee yleensä AA mieleen et haluaa vähän lisää rahaa pottiin mut ei karkottaa sua pois. Näin on muutaman kerran käynyt kun oon mukana tollasessa ollu..