Yliparit flopilla.

• poupou
      poupou
      Bronze
      Tarkastelin pelaamiani käsiä kun olisi tarkoitus pikkuhiljaa siirtyä ylöspäin täältä 0.1/0.2$ :sun: ja huomasin mielenkiintosen seikan (ainakin mun osalta).
      Otanta on vaan semmosesta 17,5k kädestä, joten korjatkaa jos oon ihan hakoteillä täällä.

Eli kun otan kaikki kädet joissa on flopilla lyöty napit keskelle niin, että mulla on ollut ylipari, oon tehnyt hullua tappiota.
      Useemmin kun ei, niin on setti vastassa.

(Niitähän ei tähän otantaan mahtunut kun 13 niinkun näkee, ja älkää turhaan kritisoiko noita tyhmiä bet-raise-reraise-allin vetoja :D )

Kuitenkin heti kun otetaan mukaan kädet joissa mulla on ollut flopilla ylipari ja ollaan vaan
      panostettu maltillisesti kunnes se vihu kippaa tai makselee riverille (ellei nyt tietty ihan hirveä pöytä tule), on tehty yli 550BB / 100 voittoa.

Eli viimepeleissä kysyn kai sitä, että näillä pikkulimiteillä jos flopilla tulee äärentöntä vastarintaa
      niin pitäiskö se ylipari vaan heittää pakkaan tai mennä call-check-fold linjalle?

Jotenkin ennen kun tähän törmäsin niin uskoin/luulin/kuvittelin että sieltä helposti myös TPTK:t tai pienemmät yliparit makselisivat.
      Näyttää kuitenkin siltä että TPTK on vihuilla enemmän maksu, kun korotuskäsi.

Yhteenvetona siis: en osaa pelata ylipareja, tai ainakin voisin pelata paljon paremminkin. Kenelläkään ajatuksia?

--------------------

PS. Aivan varmasti ihan peruskauraa monelle teistä, mutta ehkä sieltä löytyy
      vielä joku pässikin kenelle tekee hyvää miettiä näitä asioita. (Jos ei niin sitten vaan mulle :heart:)
  • 2 replies
    • poupou
      poupou
      Bronze
      Lisätäänpä tähän vielä että kun katselin lisää niin kun mulla on tyyliin QQ+ ja floppi on pieni niin
      yliparilliset vastustajat 99+ tuntuvat menevän all-in / katki vasta turnilla tai riverillä.

Olisiko näihin sitten hyvä linja flopilla kun kaveri korottaa niin uudelleenkorottaa ja kipata puskuun.
      Vai maksaa vaan korotus ja katsoa että jatkaako lyömistä turnilla?
    • typohh
      typohh
      Bronze
      Deeppinä varovaisia vihuja vastaan, ylipari on kaukana nutseista, varsinkin marginaalinen ylipari (esimerkiks 99, 7 korkeeseen boardiin). Yleensä kannattaa korottaa kun yli 50% käsistä millä arvioit vihun maksavan (tai korottavan) on heikompia.