Todennäköisyyksiä ja kassanhallintaa

• hi3
      hi3
      Bronze
      Huomenta!

Pari kysymystä kaipaisi vastauksia. Eilen tuli musta hetki NL25 pöydässä. Ristiakka-ja kurko käteen myöhäisestä vaiheesta, reiluhko korotus ja BB maksoi. Floppi esille ja siinä kolme ristiä! Korotus, vihu korotti päälle ja menin all in. Vihulla Ristiässä+toinen risti...turn ja river ei tuoneet lisää ristejä. Mikä oli homman todennäköisyys ja olisiko minun oikeasti pitänyt foldata nuo kortit, niin kuin tämä vihu väitti? Hän sanoi ettei se ollut tuurista kiinni vaan mun ois pitänyt foldata heti tuollaiset kortit. Minä sanon ettei tuollaista tapahdu kuin kerran kymmenestä tuhannesta kädestä....

Toinen kysymys liittyy kassanhallintaan. Saan aina hetkittäin kassan nousemaan ylöspäin mukavasti, mutta sitten se suurempi kassa luo ongelman. . . .alan pelata löysästi koska enemmän rahaa X( Eli en saa keräiltyä kassaa aina vain suuremmaksi vaan tulee jokin helkutin tyhmä itseluottamus ja alan räiskiä.
      Olisiko syytä siirrellä ihan näin kymmenien dollarienkin tasolla aina välillä moneybookersiin, jotta raha ei heiluisi silmien edessä? Vai millä saisin tämän tyhmän ongelman pois mielestäni. Haluaisin pelata hyvää peliä koko ajan, mutta hyvä upswing pilaa aina kaiken.
  • 8 replies
    • Sexicano
      Sexicano
      Bronze
      Jos molemmat floppasivat värin niin kyseessähän oli selvä setuppi etkä voinut asialle mitään. Kuka tahansa menisi K korkealla, flopatulla värillä mielellään ALL-IN. Kättä ei olisi voinut mitenkään foldata.

Sinulla oli vain huonoa tuuria, että tuommoinen setuppi sattui.
    • EoNiTe
      EoNiTe
      Global
      Alkuperäinen kirjoittaja hi3
      Huomenta!

Pari kysymystä kaipaisi vastauksia. Eilen tuli musta hetki NL25 pöydässä. Ristiakka-ja kurko käteen myöhäisestä vaiheesta, reiluhko korotus ja BB maksoi. Floppi esille ja siinä kolme ristiä! Korotus, vihu korotti päälle ja menin all in. Vihulla Ristiässä+toinen risti...turn ja river ei tuoneet lisää ristejä. Mikä oli homman todennäköisyys ja olisiko minun oikeasti pitänyt foldata nuo kortit, niin kuin tämä vihu väitti? Hän sanoi ettei se ollut tuurista kiinni vaan mun ois pitänyt foldata heti tuollaiset kortit. Minä sanon ettei tuollaista tapahdu kuin kerran kymmenestä tuhannesta kädestä....

Ei :D

Alkuperäinen kirjoittaja hi3

Toinen kysymys liittyy kassanhallintaan. Saan aina hetkittäin kassan nousemaan ylöspäin mukavasti, mutta sitten se suurempi kassa luo ongelman. . . .alan pelata löysästi koska enemmän rahaa X( Eli en saa keräiltyä kassaa aina vain suuremmaksi vaan tulee jokin helkutin tyhmä itseluottamus ja alan räiskiä.
      Olisiko syytä siirrellä ihan näin kymmenien dollarienkin tasolla aina välillä moneybookersiin, jotta raha ei heiluisi silmien edessä? Vai millä saisin tämän tyhmän ongelman pois mielestäni. Haluaisin pelata hyvää peliä koko ajan, mutta hyvä upswing pilaa aina kaiken.

Ei..

Tyydyttikö vastaukseni........ EIiii :D

Eka kyssäri.

Jos floppat K high värin niin sun pitäs tuulettaa joka kerta ! End of story =)

Toinen kyssäri..

Vastasit tuohon oikeastaan itse. Eli muutat jostain syystä voittavaa pelityyliäsi kun kassa suurenee ? ÄLÄ TEE SITÄ =) Hassua et up swing on jollekin ongelma =)
    • Kapiss
      Kapiss
      Bronze
      Tuohon kassanhallintaan liittyen muutama sananen.

Ymmärsin siis että sun toi rahan arvo vähän heittelee ku oot voittanu. Ajattelet ehkä jossai tilantees et voit vaan maksaa ilman oddsejakin jonkun korotuksen koska oot kumminki nii pal voitol. Mul on ainakin ollu jotain tommosta kans joskus. Pääsin siitä aika helposti kuitenki eroon ku rupes miettimään vaa sitä rahan oikeeta arvoo ja liitti sen johonkin konkreettiseen.

Tä nyt on vähän hassu vertaus, mut en ikinä ainakaa löis kopasta kaljaa vetoa jos oon pahasti underdog. :D Oli se sit mitä tahansa muuta konkreettista ni ei sitä viittis lähtee riskeeraamaa jos on pieni todennäköisyys voitolle.

Jos toi ei nyt auta ni ei kai muuta ku yrität vaan olla miettimät sitä rahaa ja voitettuu määrää ja pelaat vaan solidisti. Mieti vaiks mielummin sillee et oot häviöl, mut et liikaa, jotta et tilttaa! :tongue:
    • typohh
      typohh
      Bronze
      Yks ehkä sopiva keino "kassanhallinalle" vaikka se ehkäpikkasen väärä termi tähän tilanteeseen onkin, on että et ajattele että yritä tienata pokerilla rahaa vaan pikemminkin pelata paremmin kun vastustajasi. Se kumminkin johtaa ajan myötä siihen että tienaat myös rahaa.
    • BaboK
      BaboK
      Bronze
      Olen huomannut itselläni samaa ongelmaa.

Jos pelit ei kulje ja downswing painaa, menetän pelihaluni nopeasti ja on helppo olla avaamatta clienttiä vähään aikaan. Tauon jälkeen keskittyminen on kunnossa, perusprinsiipit ovat kirkkaina mielessä ja kolhiintuneen rollin paikkaus onnistuu usein vaivatta.

Mutta jos pelit kulkevat ja voittoa tulee, melko pian huomaa pelaavansa "vapautuneesti" eli aivan liian paljon käsiä, maksavansa "varmasti vihulla setti" puskuja turnilla kärkiparilla, preflop alleja 99:llä tai AJo:lla ja tippuvansa sittareista ekan 10 käden aikana. Näin hyvällä tekemisellä saadut nousut tulee nollattua nopeasti ja rolli polkee paikallaan.

Varmasti osittain tämä johtuu asenneongelmasta. Taidot riittävät mikrolimiteille, mutta siellä pyörii niin pienet rahat että hyvin menneen jakson jälkeen iskee helposti leikkirahamoodi päälle. Isommille tasoille päästäkseen pitäisi taitojakin parantaa, joten kyllä sinne pitäisi päästä pelaamalla eikä depoamalla.
    • Fantasy99
      Fantasy99
      Bronze
      Pelaa parasta peliä vaikka pelikassa nouseekin äläkä lähde pelaan Ö peliä.
      Kassanhallinnasta ota sisäänostossa 5% max peliin äläkä ylitä tätä
      koskaan näin vältyt isommilta tappioilta ja onhan se mukavampi pienempi
      summa nostaa takaisin tappioilta tulee vielä nopeesti eikä päätä vaivaa
      tappiot yhtään kun tietää mitä tekee eikä rupee hölmöileen...!
    • Fantasy99
      Fantasy99
      Bronze
      Joo toi oli tuttua mulla kans väri flopilla ja All-In vihu näytää A värin joskus siellä on isompi väri ja toisinaan vihulta löytyy Ax ilman värin vetoa.
      Toi vaan on huonoa tuuria, mutta toisinaan vihut taas lahjoitta puskemalla All-In merkkejä Heron suuntaan.
    • tuomasta
      tuomasta
      Bronze
      karkeasti arvioiden 5% kerroista sillä toisellakin pelaajalla voi olla se väri. Eli aina vaan napit keskelle. Ite huomannu että paljon enemmän tulee tilanteita missä maksetaan/korotetaan kahella parilla tai setillä.

Tuo kassanhallinta on itellä kans vähän ongelmallinen. Pelaan tosi löysästi voitolla ollessani. Itse opetellut lopettamaan pelin nopesti kun olen tyytyväinen. Esim eräs pelisessio oli ehkä vain 5 kättä... ja sain 4 kertastettua stäkin. tämä riitti minulle ja riitti siltä päivältä...

Eilen en taas osannut lopettaa... päivä 2 biniä plussalla ja en malttanu lopettaa... lopputilanne sitten meni +-0:aan ja rupes vaan tympäseen että turhaa pelasin... :(

Tärkeää on että tiedostaa itse ongelman ja hakee siihe pikkuhiljaa korjausta.