Projekti: Shorttipöydät

• PopaS
      PopaS
      Bronze
      Vaihteeksi olen kyllästynyt SSS peliin, ja juuri nyt tuntuu etten pelaa enää ykköspeliäni. Voi olla tavallista varianssiakin, mutta tämä viikko +-0 peliä. Ei ole enää tälle kuulle klaarattavia bonuksiakaan....niin ajattelin että vaihtelu virkistäisi, ja mahdollisimman toisenlaista peliä, ei hirveää käsien odottelua ja vähän enempi bluffailuja...

Eli shorttipöytiä, ja täydellä stäkillä. Joskus muinoin olen kyllä kokeillut shorttia pienellä stäkillä, mutta varianssi siinä ei silloin miellyttänyt.

Pelikassa ei ole tällä hetkellä ongelma, mutta ajattelin kuitenkin aloittaa ihan minimistä, ja katsoa kuinka pitkälle päästään, noustaan tasolla ylöspäin aina kun kymmenen buyiniä on voitettu, kuinkahan pitkälle sitä päästään...? :)

Lähtötasona NL10 SH

Vinkkejä ja kommentteja kiitos!
  • 7 replies
    • PopaS
      PopaS
      Bronze
      Ensimmäinen osuus suoritettu

80% vihuista tuntuu olevan paisteja minulle, vaikka pelasinkin aika maniac peliä.

vähän harmittaa kun statsit eivät menneet ihan oikein, tuntuu että jos pöydässä ei ole tasan 6 ihmistä niin 6max pöytien statsit menee fulli pöytien statseihin, onko muilla samoja ongelmia? pelailin everesteillä.

yhteensä voittoja on nyt kasassa tuo 10buy-in eli 100$, mutta kirjotan tähän vain oikeaan osoitteeseen menneet statsit, noin puolet käsistä:

NL10 6max hands:500 HandsWon:27% sessionsWon:75%
      Won:43$ BB/100:43 $/h:10$
      VPIP:35 PFR:22 W$WSF:56 WTSD:28 W$SD:50 AF:4,5 3Bet:11

Eli aika maniac statsit, pelailin 4 pöytää yhtä aikaa, enkä paljon seurannut vastustajien peliä. Salainen ase oli isot riverbluffit, ja sopivassa tilanteessa niillä sai myös kaikki merkit keskelle, jos osui nutsit.

Muutamat pelaajat tuntuivat jo oppivan pelini, tällöin tietysti muutin pelini kyseistä vastustajaa vastaan. Lisäksi pelasin tahallisesti aivan typeriä käsiä shortstäkkejä vastaan. Gutarilla all in ja muuta vastaavaa. Hölmöt shortstäkit jäivät yleensä pöytään kunnes sain voitot takaisin.

Millä käsillä voidaan mennä all-in preflop 6max pöydissä. Tietysti riippuu vihusta mutta QQ+? tuli KK vs KK vs AA sekä QQ vs KK. Nuo tietysti hävisin, mutta kai siellä välillä on vastassa AK tai JJ...?

Sitten siirtyminen seuraavalle tasolle NL25, taidanpa vähän tsekata artikkeleita, mutta tuo pitäisi vielä selvittää aika maniaccinä.
    • PopaS
      PopaS
      Bronze
      Toinen osuus onkin sitten selvästi haastavampi.

NL25 muutama sata kättä takana ja jo 4 buy-iniä miinuksella.

Vihut pelaavat hivenen tiukempaa, mutta eivätkä kippaa riverillä läheskään niin helposti kun NL10 tasolla. Eli pitäisi odotolle että saa kaksiparia tai paremman käden ja sitten vasta lähteä leikkimään...

Mutta nyt kuitenkin projekti hetkeksi jäihin ja takaisin SSSn pariin.
    • PopaS
      PopaS
      Bronze
      Kaivetaanpas vanha ketju esiin kun alkaa taas SSS peli kyllästyttää. Siirtyminen siis tämän kuun ajaksi BSS peliin ja lähinnä shorttipöytiin

Tasona nyt aluksi vain NL25, nyt 15000 kättä hakattuna... Vähän meni multitabletukseksi kyllä, 16 pöytää ei jostain syystä BSS shorttina tahdo kulkea ihan optimaalisesti. Tahtoo se gameflow vähän hukkua välillä :D

No NL25 on onneksi sen verran paistikasta, että tämmösen multitablepaistinkin satimeen jää joitain kaloja joten tulosta keskimäärin 7bb/100. Tänään tosin otin itteä niskasta kiinni ja pelasin vaan noin 6 pöytää samaan aikaan, tulosta tuli sitten 20bb/100 joka taitaa olla jo aika erinomaista.

Statsit näyttää keskimäärin mulla aika tiukoilta, kun eihän tossa multitablettaessa paljon kerkeä LAGeilla. Lisäks yleensä ekan kierroksen pöydässä pelaan shortstäkkinä, joten sekin vähän vääristää näitä. vpip18% pfr13% 3bet4% ats20% af 2 WTSD 32% W$SD 60%.

Kommentteja kiitos :)

WTSD ainakin ihan liian iso. Liian usein maksan valuet vihujen täyttyneille vedoilla riverillä, vaikka lähes varma oonkin että siellä se väri/suora on. Joten river peli on vielä hivenen heikkoa.
      Tuntuu että saan kuitenkin aika hyvin pidettyä potit pieninä sillon kun en oo varmasti edellä ja taas sillon kun oon edellä niin tehtyä isoja potteja, niin toi korkea WTSD ei niin hirveästi haittaa. Lisäks yritän pelailla mahdollisimman paistikkaissa pöydissä. Jolloin huonommilla käsillä voi mennä riverille asti.

Nyt jo viikonlopun viettoon, jos jo ens viikolla uskaltautus NL50seen :)
    • PopaS
      PopaS
      Bronze
      NL25 SH alkas olla pikkuhiljaa biitattu, 30k kättä takana ja tuntus tulevan semmosta 10bb/100 suht helposti. Multitablettaessa pelailen yhä liian tiukasti preflop, enkä myöskään 3bettaa löysästi. Eipä sitten tuu hankalia päätöksiä postflop.

Mutta sitten tasolle NL50. Eli oon tässä toistanu pari pv samaa kuviota. Ensin multitablaan pari tuntia NL25 tasoa, kun oon joku 2-4 biniä voitolla. Alan availla NL50 pöytiä seuraks, ja viimestään parin tunnin päästä oon +-0 tilanteessa. Pelailen myös fullia ja siinä ihan ok tulosta tulee mutta 6max ei vaan ota onnistuakseen.

Ei ees mitään pahoja biittejäkään tullu, mutta johonkin ne dollarit vaan kuluu. Tuntuu et vihut ei oo niin paisteja että saisin tarpeeks valueta niille harvoille käsille mitä pelaan. Myöskin osa reissuista kuluu hukkaan vihujen 3betatessa. Eli pitäs varmaan avata peliä itekkin ja 3betata myös löysemmin. Sekä bluffia myös enempi. Taidan vähän harjotella tota löysää 3bettailua vielä tossa NL25ssa.
    • EoNiTe
      EoNiTe
      Global
      Alkuperäinen kirjoittaja PopaS
      NL25 SH alkas olla pikkuhiljaa biitattu, 30k kättä takana ja tuntus tulevan semmosta 10bb/100 suht helposti. Multitablettaessa pelailen yhä liian tiukasti preflop, enkä myöskään 3bettaa löysästi. Eipä sitten tuu hankalia päätöksiä postflop.

Mutta sitten tasolle NL50. Eli oon tässä toistanu pari pv samaa kuviota. Ensin multitablaan pari tuntia NL25 tasoa, kun oon joku 2-4 biniä voitolla. Alan availla NL50 pöytiä seuraks, ja viimestään parin tunnin päästä oon +-0 tilanteessa. Pelailen myös fullia ja siinä ihan ok tulosta tulee mutta 6max ei vaan ota onnistuakseen.

Ei ees mitään pahoja biittejäkään tullu, mutta johonkin ne dollarit vaan kuluu. Tuntuu et vihut ei oo niin paisteja että saisin tarpeeks valueta niille harvoille käsille mitä pelaan. Myöskin osa reissuista kuluu hukkaan vihujen 3betatessa. Eli pitäs varmaan avata peliä itekkin ja 3betata myös löysemmin. Sekä bluffia myös enempi. Taidan vähän harjotella tota löysää 3bettailua vielä tossa NL25ssa.
      NL 50

Kevyt 3 bet+ conttari ja rahaa tulvii sisään ikkunoista ja ovista :D Tietysti pitää katsoa, ketä vastaan sitä harrastaa.. Tärkeimpänä NL 50 varmaan et moni pelaaja jo tietää position merkityksen. Ja ryöstelee paljon enemmän.. Mut harvempi osaa vielä pelata kunnolla 3 bettiä vastaan...
    • degnic
      degnic
      Bronze
      10bb/100 on ihan ok winrate shortissa, etenkin jos saat tuon pidettyä myös NL50. NL100 sitten yleensä joutuu ottaa viimeistään uusia juttuja peliin, jotta tuon saa pidettyä. Statseista sen verran, että voisit varmaan yrittää hilata tuota pfr:ää lähemmäs vpip:tä, 5% ero on jo aika iso. 3bet rangea voisit myös laajentaa ja ats vaikuttaa mun silmään myös liian pieneltä (NL25-NL50 harva osaa adjustoida suureen ats %:iin, joten tuolla tasolla voi ihan hyvin avata CO/BU:lta 30-35% käsistä).

WTSD on kanssa suht iso, toisaalta en usko että tuon tason vihut osaavat sitä hyödyksi käyttää kovinkaan ankarasti, mutta joku 20-25% on aika optimaalinen mun mielestä. Yleensä tuo tasapainottuu tuohon tasoon itsestään kokemuksen ja virheiden kautta, joten ei kannata edes liiemmin kiinnittää siihen huomiota. Hyviä koppauksia silloin tällöin, mutta muuten marginaalisilla käsillä pois potista jos potin koko alkaa kasvaa paljon.

Eiköhän se noilla resepteillä se NL50:kin biittaannu.
    • PopaS
      PopaS
      Bronze
      Kiitti vinkeistä eon ja deggy! Luulisin että SH NL50:nkin ois mulla nyt biitattavissa pelillisesti, mutta ei vielä onnisunut kun tuli useampia badbeatteja, enkä viittiny niin hirveesti multitablaa että varianssi tasottus, koko kuukauden osalta jäin siinä muutaman binin miinukselle.

SH NL25:n voitto tahti tuntu pysyvän aika samana kun lisäilin noita 3bettejä, siirsin siis osan maksukäsistä aika usein 3bet käsiin sekä myös vastaryöstin spekulatiivisillä käsillä syvällä stäkillä aika usein. Samalla mun statiikat muuttu varmaankin enemmän deggyä miellyttäviks :)

Uskosin ton tosiaan olevan välttämätöntä isommilla tasoilla mutta NL25 tai pienemmillä ei mitenkään välttämätöntä kun suurimmalla osalla vihuista WTSD > 25, ja postflop taidot heikot, niin niitä osuneita käsiä on helpompi valuettaa, tai vaikka floutata vakkari ulos potista. 3betattaessa usein karistetaan kädet, joita olisi hyvin voinut valuettaa positiosta postflop. Toisaalta ei tarvi itkeä ohivetoja kun rahaa tulee jo ennen floppia. Tietysti kannattavinta ois harkita pitempään ketä vastaan toimii mitenkin mutta multablatessa sitä ev:tä aina vähän hukkuu.

Kuukaus kuitenkin kokonaisuutena shorttia pelaten plussalle, joten uusiin haasteisiin.

BSS peliä full/9max pöydissä, eli tehdään pienimuotoinen vertailu siitä onko SH vai full se mun juttu... :)