Pöytävalinta ja pöytien määrä.

• NTV123
      NTV123
      Bronze
      Pöytävalintaan on tullut viimeaikoina kiinnitettyä todella suurta huomiota. Ainakin multitablatessa se on lähes pakollista, koska mitään suuria muuveja ei ehdi tekemään ja ABC peli puree parhaiten maanikkoja ja fisuja vastaan.

Nyt olen kumminkin tehnyt kokeiluja ja tiputtanut pöytämäärän välillä kahteen pöytään ja pelannut todella exploittaavaa peliä. Winrate nousee todella paljon, vaikka pelaisikin nittipöydässä. Esim. äsken sesssio 2 pöydässä tuotti tunnissa saman, mitä eilinen 12h sessio neljällä pöydässä abc-pokeria. Toki ei tuosta voi vielä mitään tarkkoja johtopäätöksiä vetää, mutta mutta ainakin non showdown winningsit nousivat roimasti ja VPIP:n ja aggression noustessa ainakin tuplaksi neljään pöytään verrattuna.

Mitä mieltä strategyläiset? Kummasta saa paremman tuoton, hemmetisti pöytiä vai vain muutama ja hyvin exploittaavaa peliä?
  • 2 replies
    • PopaS
      PopaS
      Bronze
      Mitä isompiin limiitteihin menee niin sitä vähemmän pöytiä luonnollisesti, Tikkari ja typohh ovat ainakin yhen / parin pöydän vankkoja kannattajia. Tikkari muuvailee ja typohh koppaa muiden muuvit :D

Optimi määrä mielestäni on sellainen että pystyt / kerkeät seurata jokaisen pöydän jokaisen käden, Ehkä sillon jos sulla on oma pelikäsi niin voi huomio vähän karata muista. Tällanen määrä on mulla 3-6 pöytää. Siinä vaan ainakin mulla tilttailu ja turhat muuvit on herkempiä.

Itellä oma peli pysyy parhaiten kasassa, kun pelaan hivenen liian montaa pöytää eli 9-12, ei jää kuitenkaan hirveesti tilanteita hyödyntämättä noilta fisuja ja maanikkoja vastaan, eikä tuu pelattua turhia käsiä tageja tai muita vastaan.

Tuotoksi arvioisin NL25 ja NL50 fullissa:

9-12 pöytää yleensä tasasta 5-15bb/100, vaihtelen pöytiä vähän väliä paistikkaampiin.
      3-6 pöytää 15+bb/100, hirveesti hankalampi sanoa, kun otokset pieniä ja varianssi tuntus olevan isompaa, johtuen ainakin joskus omista tilteistä.

Tietysti kun tuosta nousee vielä ylemmäs niin NL100n jälkeen viimestään alkaa ne paistit vähentyä, eikä 9 kpl paistikkaita pöytiä löydy millään.
    • NTV123
      NTV123
      Bronze
      Ite syötin nyt hold´em manageriin kädet, niin leipäpelini NL50 shortti on 4-6(yleensä 4) pöydällä 22.43bb/100 kättä.

Itse vaihtelen kanssa nykyään melko aktiivisesti aina uuteen, jos keskipotti on alle 6-7 taalaa ja prelfop prosentit tipahtaa alle 20:n.

Varmaan nyt kun opin hyödyntämään Managerin statseja paremmin, niin pitäydyn samassa tai vähennän noita pöytiä, jotta pystyy paremmin exploittaamaan vihujen peliä. Isommilla tasoilla kun tuo tuotto ei enää vissiin tule ihan pelkästä nutsien pelaamisesta.