Positive implied odds bluffille?

• typohh
      typohh
      Bronze
      Olen miettiny voisko flopilla (ja turnilla) valuebettaa heikointa kättä, ajatuksena viedä potti pois myöhemmin. Tyypillisesti tämä skenaario varmaan toteutus heikolla vetopelillä, missä osan ajasta oikeasti pääset ohi, mutta merkittävän osan ajasta saat myös bluffattua vastustajan ulos myöhemmillä streeteillä. Olen ite melkein aina ajatellut flopin lyöntiä kahdella tarkoituksella, joko bluffataan tilanteessa missä bluffi on välitön +$EV tai sit value lyöntinä missä kun maksu tulee on vihu vähintään 50% ajasta jäljessä. Tuntuu siltä että se mitä olen jättäny huomioimatta on se miten vihun mielikuva sun rangesta muuttuu betin myötä, ja parantaa tulevien streettien bettien (bluffien) uskottavuutta (suurimman osan ajasta, joskus sillä on tietenkin päinvastainen vaikutus, kuten esimerkiks pariutuneisiin pöytiin).

Toki olen käyttäny flopin bettiä välillä siihen tarkoitukseen että suunittelen flopilla valmiiks miten aion esittää (tyypillisesti vahvaa kättä), miten todennäköisesti pelaan turnin ja riverin kunhan tulee sopivat kortit, tarkoituksena luoda uskattava tarina ja tietenkin tämä tarina saattaa sisältää flopin betin. Ero on että tämä on valmiiks suuniteltu useamman streetin bluffi, siinä missä mitä haen on enemmänkin geneeristä "bluffi" arvoa tuleville streeteille. Tosi usein nämä multistreet bluffit mitä suunittelen ei tosin sisällä flopin bettiä, yksi esimerkki saattais olla floppi T22 rainbow, oon preflop maksanu BBstä jonkun late position korotuksen, check-callaan flopin ilmalla, check-check turni ja riverillä bluffaan, sillä ajatuksella että mulla olipakko olla jotain flopilla vihun näkökulmasta koska ei ollu vetoja.

Toinen mikä on ehkä jo lähempänä sitä mitä haen on joskus pieni flopin 2bet positiosta, mitä sovellan kuten limitissä, eli yritän sillä ostaa halvan river kortin.

Miten merkittävä tämä "bluffi arvo" sit pitäis olla? Onko se niin vähän arvoltaan ettei sitä tarvii huomioida? Tätä elementtiä vois kai kutsua myös momentumiks, ainakin osittain.
  • 1 reply
    • PopaS
      PopaS
      Bronze
      Onhan noita paljon floppeja katsovia vastustajia, jotka ei usko ekaa barrelia lähes ikinä. fold to flop bet < 50%, ja sit fold to turn bet > 50%. Tällöinhän tavallaan meiän bet roskalla on value kun saadaan toisella barrelilla potti kuitenkin riittävän usein kotiin. Tämmöset korotostuu etenkin ryöstöis ja blindien välisis kamppailuissa, sekä tietenkin huppikäteisessä. Aina kun on vähän vaikeempi laittaa vastustajaa millekkään kädelle, niin etenkin pienemmillä limiiteillä, jotkut pelaa ihan järjettömästi. Liian usein linjalla katotaan nyt eka lyönti, päästetään irti toiseen.