Naulojen UTG Limppaus fullissa

• PopaS
      PopaS
      Bronze
      Oon tässä tehny erikoisen huomion BSS fullissa, ainakin isommilla (NL100+) tasoilla osa voittavista tag vakkareista utg limppaa naulat ja kunkut.

Tähän vois vähän pohtia teoriaa ja ideaa ton takana... Claret onko sulla esimerkiks kokemusta?

EDIT: liiat pohjustukset pois, että tulee keskustelua :)
  • 3 replies
    • NTV123
      NTV123
      Bronze
      Ite oon ihmetelly tätä. Uskon sen johtuvan siitä, että näin asia opetetaan pokerikirjoissa. Muistaakseni sklanskyissakin AA,KK on standard limppaus utg:sta.
    • typohh
      typohh
      Bronze
      Suosin sitä että päätät mitä teet jos lähdet open pelaan kättä, ennenkun edes tiedät korttejasi. Esimerkiks pusketko suoraan, limppaatko, korotatko jne jne. Tekijät jotka sit vaikuttaa siihen miten kädet lähdetään pelaan on sit positio, stäkki koot, imago, muiden pelityyli jne.

Olen sitä mieltä että UTGsta voi monessakin tilanteessa limpata, jolloin limpataan myös AA ja KK. Turnauksissa toi UTG AA limp on aika yleinen, koska siellä ei tarvii samalla tavalla balansoida rangeja, eli ei tarvi pelätä että paljastat sun "naulat" limppaamalla vaikka korottaisitkin muut kädet koska harvoin kukaan oppii tunteen ketään yhden turnauksen aikana tarpeeks hyvin huomatakseen ton eron (paitsi sen jälkeen kun oikeasti limppaat naulat). Käteispelissä taas UTG naulat limppauksen hyvä puoli on että pääset helpommin flopilla halvalla pienillä pareilla UTGstä koska regut ei uskalla tulla kylkeen niin light.
    • PopaS
      PopaS
      Bronze
      Musta on selvää että jos pöydässä on maniac joka korottelee joka käden, niin naulat voi hyvin limpata, kun limp rasen voi tehdä usein. Mutta joskus noi maniacit peräti 3bettaa usein itse niin tällöin korotus ite ois taas parempi. Ja taas tiukoissa pöydissä pystyy naulatkin limppaamalla sitten pelata pienempiä pareja myös UTGsta, kun vihut ei korottele niin herkästi. Yleensä menee kuitenkin lähes ikuisuus ennenkun nuo ton oppii.

Luulen että tuossa haetaan myös lääkettä siihen että isommilla tasoilla naulojen pelaamisessa on se ongelma että kun vihut ei mee katki/pelaa ees mitään isoa pottia millään kärkipari tyyppisellä kädellä niin tolla limp-rasella halutaan potti isoks ennen floppia, ettei tuu hävitään paljon voitetaan vähän tilateita, kun ylipari onkin 3betatuissa poteissa jo riittävän hyvä käsi.

Kyllä musta noita ranget voi olla aika polarisoidut, kestää ensinnäkin tosi kauan ennenkun vihut oppii. Ja jos esim korottaa AK,QQ,JJ,TT muttei KK / AA, AQ,AJ, 99-22 niin flopilla jokatapauksessa yleensä tosi vaikea sanoa miten floppi osu vaikka tietäs ranget tarkasti...

Toistaseks kyllä korottelen naulat, ainakin viikonloppusin sillä saa paisteila parhaiten rahat. Mutta ehkä jossain vaiheessa vois testata tommostakin, jos peliliimitit vähän nousis, kun microissa en usko että tossa on mitään järkeä.