Bluff outs

• EoNiTe
      EoNiTe
      Global
      Törmäsin videoon jossa negreanu puhuu bluffi outeista. En muista suoraan mikä käsi esimerkissä oli mutta...

Esim

Tagi UTG.sta korottaa

Maksan positiosta 56 suitilla

Floppiin

37Kvärin vedolla

Outit tässä vaiheessa Gutshot + Väri

Maksan

turn 8

Vihu lyö toisen barrelin

Nyt funtsin mulla on normisti ajatellen 13 outtia ja niihin osuessa olen useasti edellä ja loppu on helppo pelata

Mutta tiukkaa vihua vastaan jolla on pieni WTS arvo myös riverin 6 ja 9 näyttää vihusta pahalle.

Näin tiukkoja vihuja vastaan voi laskea noi ns bluffi outit mukaan joiden tullessa potti on mahdollista viedä vielä bluffilla himaan !!

Ja ainakin omalla kohdalla osaavat vihut, jotka tykkää viedä käden riverille on niitä vittumaisimpia vastustajia.. Ja tän videon nähdessäni huomasin et mua on varmasti vedätetty useita kertoja tällä tavalla =)
  • 7 replies
    • typohh
      typohh
      Bronze
      Mun uusimman turnaus videon ekassa kädessä käyn läpi bluffi outteja. Ja hyödynnän ne.

Tämä on yks syy miks gutari on parempi käsi kun oddsit antais ymmärtää. Tosi usein kun hero suu gutariin saa paremmat implareit, minkä lisäks boardeihin missä on mahdollinen gutari on yleensä myös mahdollinen oesd mitä hero voi esittää.
    • EoNiTe
      EoNiTe
      Global
      Joo katsoin kyseisen tilanteen.. Hassu överi betsi.. Vaikka perusteletkin sen. normi 2/3 tai potti on tossa ehdottomasti riittävä. Löisin aina saman verran bluffina tai sitten reali kädellä. Lyötkö itse tuohon värillä överit jos osut ? Jos sun olis nähty tekevän niin aikaisemmin osumalla niin by all means, mut tossa ei oo kenelläkään vielä riidejä susta.. jos vihulla on se ässä ei se pysty pienempääkään lyöntiä maksaa jos se edes vähän kelailee mitä tapahtuu. Jos taas se on hällä väliä niin koppaa ton överinkin joka tapauksessa !!

Ajatuksia.. ??
    • NTV123
      NTV123
      Bronze
      Jos käsi menee ohi bluffataan. Jos käsi osuu haetaan valueta.

Itse ajattelen joka kädessä. "Miten voitan potin?"

Usein vihulla ei ole settiä tai rattaita. Muista suurinosa osaa päästää irti, pitää vain lyödä tarpeeksi kovaa. Eli käytännössä jokaisen potin voi voittaa.

Katselin juuri NL200 pöydässä kaveria, jonka stäkki kohosi juuri ilman showdowneja nopeasti 2000$(10 buy in) tietämille erittäin aggressiivisen pelin ansiosta.

Ehkä vähän sivuraiteille meni toi teksti, mutta pointti on se, että scare cardeihin lyödään, vaikkei itse osuta. Varsinkin kun ei itsellä ole showdown arvoa.
    • typohh
      typohh
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja EoNiTe
      Joo katsoin kyseisen tilanteen.. Hassu överi betsi.. Vaikka perusteletkin sen. normi 2/3 tai potti on tossa ehdottomasti riittävä. Löisin aina saman verran bluffina tai sitten reali kädellä. Lyötkö itse tuohon värillä överit jos osut ?
      Lyön välillä overbetsejä valuena kyllä. Jos osun hyvin, vastssa vihu kenellä on tarpeeks vahva käsi että se ei osaa päästää siitä irti, vaikka uskonkin että se ei uskalla bettaa sitä ite. Näissä tilanteissa lyön overbetsin, sit riippuen miten hyvä vihu käsi on että paljon se overbetsi on. Muistuu mieleen yks käsi missä riverillä löin joku 7 potillista, kun tiesin että vihulla on tripsit, eikä se osaa foldata niitä vaikka varmasti pelkää kikkerinsä puolesta.

Jos toi logiikka että vihu maksaa oddseista riippumatta, silloinhan kannattas aina bluffaa todella pienillä lyönneillä tuntemattomia vastaan. Eikä se ole edes huono moovi koska ei tarvii onnistua usein, mutta tosiasia on että oddsit vaikuttaa todella paljon siihen maksaako vihu.

On aika yleinen peli että kun osutaan vetoon lyödään pikkasen yli potillinen valuena, joten teen sen myös bluffina, varsinkin kun kuvittelen että vihun käsi on tarpeeks vahva jotta sillä on kiuaus kattoa jos se kokee että se on tarpeeks halpaa.
    • EoNiTe
      EoNiTe
      Global
      Omalla kohdalla en näe eroa siinä lyötkö potillisen vai yli bluffina. vaikea se on kopata tuossa..

Edelleen 2/3 potillista näyttää sekin ihan yhtä pahalle. Vihun silmissä

Puolikas alkaa olla aika siinä ja siinä varsinkin turnauksessa jos sillä on iso stäkki niin luultavasti Ässä maksaa aika usein..

Siitä alle on edes turha keskustella..

Mut mä nään tossa vaan chippien haaskausta (edelleen ilman riidejä ollaan liikenteessä)

Mut turhaan toistan itseäni.

Itse en vaihtele betti kokoa hyviä vihuja vastaan.

Joskus tulee tilanteita esim kun "tietää" et vihu vetää väriä ja itse saa paatin täyteen tulee räikeesti betattua överit koska vihu harvoin pääsee väristään irti jos saa sen riverille.. Nuo on niitä poikkeuksia..

Mutta sanot että se on tavallista niin ehkä niin.. harvemmin olen kuintenkaan törmännyt siihen.

Tai ehkä silloin olen vain tullut bluffatuksi ?! Hmm =)
    • EoNiTe
      EoNiTe
      Global
      Alkuperäinen kirjoittaja NTV123
      Jos käsi menee ohi bluffataan. Jos käsi osuu haetaan valueta.

Itse ajattelen joka kädessä. "Miten voitan potin?"

Usein vihulla ei ole settiä tai rattaita. Muista suurinosa osaa päästää irti, pitää vain lyödä tarpeeksi kovaa. Eli käytännössä jokaisen potin voi voittaa.

Katselin juuri NL200 pöydässä kaveria, jonka stäkki kohosi juuri ilman showdowneja nopeasti 2000$(10 buy in) tietämille erittäin aggressiivisen pelin ansiosta.

Ehkä vähän sivuraiteille meni toi teksti, mutta pointti on se, että scare cardeihin lyödään, vaikkei itse osuta. Varsinkin kun ei itsellä ole showdown arvoa.
      Nimen omaan, mutta kysymys olikin lyönnin koosta.
    • NTV123
      NTV123
      Bronze
      Pistin ton viestin samalla kun sun toinen viesti tuli, eli oli vastaus tohon alkup. postiin.