Kuinka sorttia pelataan?

• blinkt
      blinkt
      Bronze
      Nonnih, helppo kysymys.
      Oliskohan kenelläkään mitään hajua esim. jostain aloituskäsitaulukosta 6maxiin? Luulin jo hetken osaavani homman, kävin jo kokeilemassa NL100 tasollakin(pikkustäkkinä), ja rolli vaan kasvoi, nyt mulla on tippunut rolli puoleen vaikka tiputin tason takas NL50 heti kun alko näyttää et ei suju. Mimmoset statsit 6max pöydässä pitäis olla? Luulisin et ongelmani on se et lyön, Lyön, LYÖN, flopilla hyvin usein lyön rahaa pöytään jos kavereita ei kiinnosta, vaikkei sit mitään oliskaan. Pitäisköhän jatkossa esim. värinvedolla jättää lyömättä hillot pöytään ja katsoa josko sieltä tulis se väri? OESD on kans käytännössä tarkottanut puskua mulle, kärkipari kikkeristä välittämättä(vähän nyt kuitenkin sit vastustajan statseista riippuen)
  • 9 replies
    • PopaS
      PopaS
      Bronze
      Suoraa AKT:ta shorttiin ei strategia-artikkeleissa nykyään anneta koska korotukset ovat oikeastaan niin pelaaja sidoksisia. Samoin myös 3bettailu.

Kannattaa ensinnä lukea teoriaa shorttiin:
      http://fi.pokerstrategy.com/strategy/no-limit/1391/

Itse aluksi pelasin lähes fullipöydän aloituskäsitaulukon mukaan (utg positioita ei ole), poikkeuksena etten koskaan limpannut, pikkupareilla ja suittariconnectoreilla rohkeasti myös korotus. Co Bu ryöstellään lisäksi myös spekulatiivisilla käsillä.

Shortissa pitää huomioida että varianssi on suurempaa, ja postflop päätökset vaikeampia ja niiden pitäisi riippua vielä enempi vastustajista kuin fullissa. 50 buy-inin pelikassa olisi musta vähimmäis suositus noihin. Tsemppiä vaan!
    • blinkt
      blinkt
      Bronze
      Jos nyt ajatellaan et vihun pfr on 12%, ja se rereissaa blindiltä mun korotuksen, mimmosella käsijoukolla tohon kannattaisi tehdä mitäkin?
      Oon herkästi puskenut all-in vielä 77:llakin kun on ollut hiukankin sellainen olo et taskuparia ei kaverilla oo, siinä vaan aika usein tulee sitten kaverin AJ-AK:lle pöytään osuma...
      Entäs postflop, osut keskipariin esim, jos floppi on 692(rainbow)
      tai jos se on AT3

Ollaan OOP, ja pitäis päättää annetaanko kaverille, vai lyödäänkö?

Onko mitään järkeä lyödä minibetsiä? Hämmästyttävän usein kaverit kippaa isonkin potin minibetsiin(luuleeko sit et härnään kun AF huitelee taivaissa)
    • PopaS
      PopaS
      Bronze
      Löysääkin vastustajaa vastaan mun puskujoukko ois tossa vaan 99+, AQ+, ei mitään pieniä pareja kun et haluu olla 80-20 tappiolla All-Innissä. Pienemmillä tasoilla voi hyvin pelata paljon tiukempaakin ja päästää suosiolla irti jos ei saa settioddseja.

Ite en tykkää pelata keskiparia agressiivisesti. Ennemmin bluff catcherinä maksetaan vaan joku vihun korotus, jos vihu cbettaa liikaa pelkillä ylikorteilla. Sun pitää aina miettiä mitä parempia käsiä saat pakkaan/miltä huonommilta käsiltä saat maksun, jos lyöt. Jos osaavaa pelaaja vastassa, se maksaa kaikilla paremmilla käsillä ja kippaa kaikki huonommat. Sun käsi on kuitenkin niin huono ettei se tarvii pahemmin suojaakaan. Mulla on vaikeuksia saada kärkiparikin plussalle niin keskipari vielä enempi... Mieluummin löisin/donkkaisin ylikortit + gutari. Minibetsissä on järkeä vaan jos vihut ei osaa sopeutua siihen. Musta ei kannata opetella käyttämään muuvia joka on aika hyödytön sitten isommilla tasoilla.

No en mikään guru oo kuitenkaan shortissa, kandee kattella degnickin videot shortista, niistä saa paljon irti. Hopea tasoltakin löytyy jokunen, kulta+ tasoilta paljon lisää.
    • blinkt
      blinkt
      Bronze
      Täytyypä alkaa videoimaan, kumpikohan ois fiksumpaa, microttaa isolla stäkillä vai isommalla tasolla(NL50) short stäckinä? Tärkein tavoite ois pystyy pelaamaan ei-tappiollisesti, ja kerätä mahollisimman nopeesti 5000ipointsia et pääsen paskalta saitilta ulos, ja pääsen keräämää kultatasolle vaadittavia pisteitä, miten muuten noi ipokerin pojot mahtaa vertautua strategy pisteisiin?
    • PopaS
      PopaS
      Bronze
      SSS pelillä kertyy paremmin pisteitä, mutta varianssi on kovaa, ja tasasta pientä tuottoa kertyy vaan jos kurinalasuus pitää. Ainakin ipokerin NL50 on ihan kohtuu kova tasonen SSS pelin kannalta. 6max pelissä myös kertyy hivenen enempi pisteitä kun fullipöydissä samalla tasolla. En tiedä oikeen noiden tasosta ipokerilla. Pelaa sitä mikä tuntuu kulkevan parhaiten :)

Strategypojot kertyy rakesta mitä maksat, 1d rakea on muistaakseni sivustosta riippuen jotain 3-4 strategy pistettä. Ja samoin ipointsit varmaan rippuu rakesta mitä maksat. Joku enempi ipokerilla (titanilla? vai millä pelaat?) pelaava vois varmaan tarkan suhteen noista sanoa.
    • blinkt
      blinkt
      Bronze
      Hävisin aikanaan Titanilla alkurahat vajaas viikossa...
      Nyt on sit toinen skini, jolla ei oo soppareita PS:n kanssa, alkuraha 35$ nousi 450$, mut nyt on sit kolmes päiväs tultu alas 200$, jos seuraava sessio on vielä miinusmerkkinen niin sit tiputtaudun NL20 peleihin.
    • zamwise
      zamwise
      Silver
      Alkuperäinen kirjoittaja blinkt
      ...miten muuten noi ipokerin pojot mahtaa vertautua strategy pisteisiin?
      iPoker -pisteet eivät suoraan liity strategypisteisiin. iPoker -pisteitä jaetaan dealt -metodilla kaikille kyseisessä jaossa kortit vastaanottaneille rahankäytöstä riippumatta, kunhan potti on reikattu (eli nähdään floppi ja potti > 20c).

Strategypisteitä saat itse maksamastasi rakesta, jota iPokerilla käteispöydissä sulle ilmeisesti lasketaan vain voitetuista poteista (tämä tosin täytyy varmistaa vielä jossain vaiheessa).
    • TemeTee
      TemeTee
      Bronze
      Pokerikirjoista voisin suositella: Ryan Fees - 6max NL Guide. Löytyy netistä ilmaisen pdf:nä ja kattaa aika hyvin perus shortin. Edellyttää tietenkin että englanti taittuu edes auttavasti.
    • Paisting
      Paisting
      Silver
      Deggy on tehny just uuden videon perus shorttiin. Suosittelen, on meinaan erittäin hyvä video.