6-max teoriaa ja huomioita.

• typohh
      typohh
      Bronze
      Pelannu hiljattain NL200 cap 6-max niin ajattelin että voisin kirjottaa siitä jotain. Lupaan olla postaamatta badbeattejä tänne :s_o:

6-max capissä blindsteali on hirveesti isommassa osassa kun normi 6-max, mistä johtuen seuraaan vähän eri statseja pelaajista kun ehkä normaalisti. sen sijaan että mulla on VPIP ja PFR mulla on..

- preflop open raise
      - late position open raise

näistä kahdesta nään millä rangella vihu on yleensä liikenteessä mistäkin positiosta ja ymmärtääkö se position arvon. valitettavasti toi ei ota huomioon limppejä joten pitää valita joku toinen statsi missä on limit mukana. onneks vihut jotka open limppaa on yleensä niin huonoja että toi toi tieto ei ole kovin tärkeä.

- fold
      - AF

eli miten usein vihu foldaa silloin kun se kohtaa betin, ja vanha kunnon agression factor, nämä on ainot postflop avut mitä käytän. postflop on pitkälti notejen varassa.

- call open raise
      - 3bet

käytännössä ynnäämällä noi kaks yhteen tiedän miten usein vihu lähtee pelaan jos se on mun takana. iso 3bet pakottaa mua tiukentaan mun rangea paljon ja iso call open raise pakottaa jonkin verran tiukentaan. jälkimmäisessä lähinnä vaikuttaa se miten hyvä vihu on postflop ja onko sillä positio vai ei.

- fold to 3bet

kannattaako vihua 3bet bluffata vai mennäänkö pelkällä 3bet value linjalla.
  • 5 replies
    • typohh
      typohh
      Bronze
      Jos olettais että pelitaso on kova, pitäis vihujen statsit olla hyvin samankaltaisia koska on kumminkin joku "optimaalinen" tapa pelata. Range statseissa mikä on "kohtuu" optimaalia on ehkä laaja, mutta ei niin laaja kun mitä vihuista näkee.

Hauskin vihu, kuka on mun suosikki vastustaja on seuraavanlainen..

open raise 10%
      open raise late 19%
      call 3%
      3bet 3%

vielä hauskempaa on että ton vihun call range sisältää TT-AA, ja 3bet range sisältää AQ-AK. kesti hetken huomata tämä jonka jälkeen oon koppaillu iloiseen pienillä pareilla vihun puskuja ja jos vihu maksaa ja floppiin tulee A sen voi lyödä ulos.

mut tosiaan, noi open statsit on kaikinpuolin hyväksyttävät, mutta noi call ja 3bet statsit on vaan naurettavat.

sit toisen vihun statsit, mikä ei ollu edes pahimmasta päästä fisuja oli..

open raise 13%
      late position open raise 0%
      call 38%
      3bet 0%

kyseinen vihu siis limppas ehkä 50% käsistä ja makso positiosta riippumatta ton 38% käsistä. hauska vihu kaiken kaikkiaan. tavallaan tän vihun takia mun piti jonkin verran hillitä käsiä mitä pelasin, tyyliin open raise mulla tippu ehkä 30% kohdalle tai jotain.

yleisiä virheitä mitä vihuilta näkee..

- ne ei tajua että SBstä ei kannata pelata BBtä vastaan kun kohtuu tiukalla rangella.
      - ne foldaa BBn SB korotukseen yhtä herkästi kun buttonin korotukseen.
      - ne ei osaa 3betata aktiivisempia pelaajia (kuten mua)
      - ne ei osaa one barrel bluffata, vaan jos bluffaan lähteään ne änkee koko stäkin keskelle.
      - vihut ei tajua että mun 3bet range on tiukka, vaikka pelaankin 50% käsistä (kun pöytä sen sallii)
      - vihut ei osaa laskea implareita kun on vaan 30bb stäkit.
    • typohh
      typohh
      Bronze
      Mun statsit..

open raise 67% (kun vasemalle tulee hyvä pelaaja tää on ehkä 25%)
      on 3bet fold 65%
      squeeze 5% (pitäis ehkä tehdä tätä pikkasen löysemmin)
      3bet 12% (joitain vastaan tämä on 6%, toisia 20%)
      2bet after limper 36% (melkein aina positiosta, yleensä tosi pieniä lyöntejä, haluan vaan blindit ulos ja HU potin)
    • typohh
      typohh
      Bronze
      mut tosiaan, jos takana ei ole ketään kenen 3bet+call olis yli 15% avaan 100% käsistä.

jos takana on vihuja kenellä on korkea 3bet (yli 15%) tiukennan todella paljon, koska en halua foldaa yli 70% käsistä 3bettiin joten mun rangen pitää olla tarpeeks vahva jotta pystyn 4bet shoveen voitollisesti 30% mun rangesta niiden rangea vastaan.

jos positiossa on vihu kenellä on korkea call tiukennan melkein yhtä paljon kun jos vihu 3bettais paljon.

jos blindeissa on vihu kenellä on korkea call tiukennan pikkasen, en enää aukase 93o jne uber roskalla, mutta edelleen aukasen esimerkiks T7o käden.

kattoo miten menee, osa vihuista tilttaa mun pelityyliin ja mä tilttaan joidenkin vihujen pelityyliin (ohivetoihin).
    • typohh
      typohh
      Bronze
      2bb avauksella ATC avaus on kannatta jos hero vie blindit 57% ajasta.

2.5bb avauksella ATC avaus on kannatta jos hero vie blindit 62% ajasta.

tietenkin ATC avauksella on muitakin etuja, ensimmäiseks jos vihut vaan maksaa herolla on jotain equityä flopilla. toisekseen se tekee vihujen pelin vaikeammaks kun heron range on laajempi.

koska tuolla on paljon noita vihuja ketkä pelaa alle 10% rangella tulee todella usein tilanne eteen missä hero voi aukasta niinkin aikaisesta kun HJstä 100% rangella. en ollut ikinä hirveesti ajattelu cash peliä mutta jotenkin masentavaa nähdä vihuja jotka ei sopeudu mihinkään.
    • Shevtshenko
      Shevtshenko
      Bronze
      Löytyykö noita SB-reissuun foldaajia liikaa vielä NL200-tasoltakin?! Aattelin, että sitä voi ainoastaan ylikäyttää NL2 ja ehkä NL5.