Ongamen 5-max vs. muun maailman 6-max.

• IPoker4k1I
      IPoker4k1I
      Silver
      Strategia-keskustelua: Eroavaisuudet 5-max ja 6-max välillä.

Hyvin moni yhteisöstämme pelaa OnGame-verkossa (bwin) shortti-texua, jota pelataan kyseisessä verkossa (jostain kumman syystä) 5-kätisenä muiden sivustojen 6-kätisen sijaan.

Haluaisin tietää onko yhden pelaajan vajaudella merkittäviä eroavaisuuksia optinaali-strategiaan (agressiivisuus, ryöstely), hyötyvätkö LAG:t merkittävästi ja miten 3-bet % kuuluisi muuttua ryöstelyn yleistyessä?
  • 6 replies
    • Ville666
      Ville666
      Bronze
      Tuskin vaikuttaa kovin paljoa. Avauskorotuksia pääsee tietty tekemään enemmän, kun on pienempi mahdollisuus, että joku korottaa ensin.

Ja mitä vähemmän pelaajia, niin sitä enemmän täytyy mukautua vihujen pelityyliin.
    • tuomasta
      tuomasta
      Bronze
      Aikasemmin pelasin partylla samoja leveleitä NLHE SH

Ku kattoo trackeristä tuolta summarystä noiden käsien ja raketettujen käsien suhdetta.
      Party: 50%
      Ongame: 75%

Eli Partylla mennään flopille vain joka toinen kerta shorttipeleissä ja Ongamella 75% kerroista...
    • IPoker4k1I
      IPoker4k1I
      Silver
      Luulen että 5-max: ssa voi hyödyntää hieman eri leakeja kuin kutosessa, esim. Fold to 3-bet tai 4-bet jne... (tätä ei tietenkään saa yleistää)
    • degnic
      degnic
      Bronze
      Pikkaisen löysemmin joutuu 5maxeis pelaa kuin 6maxis. 5max vpip/pfr mulla on vakiintunut semmoiseen 26/21, kun se 6maxissa oli 20/18. Ei mitään kovin kummallista, 5 maxis jos on fisu niin sitä pystyy pikkaisen useemmin eristelee kuin 6 maxissa, ainakin yleensä.
    • Sawkko
      Sawkko
      Bronze
      Mitä vähemmän pelaajia, sitä optimaalisemmin LAGit ja maanikot pelaa.

Toivoisin itse tiltille 4-kätisiä FL-pöytiä. Olis hauskaa.
    • Ville666
      Ville666
      Bronze
      Mutta peli muuttuu "automaattisesti" löysemmäksi, koska pääsee ryösteleen myöhäisestä enemmän. 6-maxissakin avataan jo niin paljon roskakäsiä myöhäisestä, että ei varmaan kannata yrittää pelata yhtään sen löysemmin. Kuvittelee vain, että pelaa 6max pöydässä, ja UTG on kipannut.

Näin minun mielestä. Kertokaa, jos olen pahasti väärässä.