Ryöstäminen rushissa

• bege32
      bege32
      Bronze
      Huomasin tuossa että vihut kippailevat aika hyvin ryöstöihin rush nl5 Fullring. Eli onko kuinka pahasti EV- jos ryöstää buttonilta, cut-offista ja SB:ltä any2 korteilla ja kippaa heti jos kohtaa vastarintaa. Tietenkin vain sillon jos ei ole vastustajia tullut mukaan käteen. Kun noissa pöydissä ei oikeastaan ollenkaan(?) tehdä noteja vastustajista.

Tuli aika supistetussa muodossa tuo teksti, mutta mitä mieltä meidän pokerigurut on tälläisestä?
  • 4 replies
    • Mikko
      Mikko
      Bronze
      Huomannut saman tuolla samassa pöydässä. En tosin ole pokeriguru, enkä osaa sanoa, onko pitkällä tähtäimellä EV+ vai EV-, mutta aika paljon tosiaan ryöstelemällä tuntuu saavan potteja. Tosin itse tykkään tehdä sitä keskipositiosta, kun silloin ei näytä niin paljon ryöstöltä ja vihut kippaa paljon parempiakin käsiä. Olen tuon järkeillyt niin, että kun quick foldilla saa aina uuden käden saman tien, niin kipataan vähän parempia käsiä kuin, millä normipöydissä katsottaisiin floppi.

Tilastonikkarit voisivat kertoa, onko tuo flopille meno % pienempi rushissa, vai onko vain mutua. ?(
    • masahiiri
      masahiiri
      Bronze
      Ite pelaan kans NL5 rushia ja tykkään ryöstää co, button, sb aika laajasti myös, täytyypä alkaa heittää myös ryöstöä vähän aikasemmistakin positiosta, ihan roskalla en kuitenkaan lähe koskaan ryöstämään, ja sen olen huomannut että jos blindeissa on mini stäkit niin blindit tulee aika helpolla.
      Peruskorotuksen olen omannut 4xbb+1bb/limppaaja, elikkäs 4bb reissulla lähen ryöstämään.

Olen myös huomannu että tolla tasolla vihut kippaa jatkolyöntiin yllättävän usein.
    • Mikko
      Mikko
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja masahiiri
      Olen myös huomannu että tolla tasolla vihut kippaa jatkolyöntiin yllättävän usein.
      Tuolla voisi toimia sellainen stop and go -lähestymistapa. Pitääkin kokeilla. Tosin yleensä siellä tuntuu se yksi preflop-korotus tulevan, jos joku limppailee. Mutta pikkublindilta ainakin vois tota kokeilla, jos kukaan ei oo korotellut. :f_eek:
    • masahiiri
      masahiiri
      Bronze
      Toki täytyy muistaa että nää strategiat ei toimi pe-la illalla/yöllä, sillon NL5 vihut puskee J3o pf :D tai ainakin se tuntuu siltä välillä.