Pienet parit napin avausta vastaan shortissa

• Mikko
      Mikko
      Bronze
      Oon parissa viime sessiossa pyrkinyt viemään NL-shortin peliäni aggressiivisempaan suuntaan. Varsin tyypillinen tilanne on 3-bettaus isolta blindiltä napin avausta vastaan.

Oletetaan, että BU avaa noin 70 % käsistään. Mulla on pieni pari tyyliin 33. Equilatorista tarkistin, että oon 70 % rangea vastaan marginaalisesti edellä.

Kysymys: Kannattaisko nuo pienet parit käytännössä aina (toki välillä maksulla varioiden) 3-betata napin avausta vastaan, jos sb on kipannut? Mitkä asiat puhuu settivaluen toivossa maksamisen puolesta? Tuolloinhan ollaan flopin jälkeen ilman positiota, jolloin setillä valuen saaminen voi olla vaikeeta joka tapauksessa.
  • 7 replies
    • PopaS
      PopaS
      Bronze
      Yleensä ei kannata maksaa, 3bet tai kippi. Hyviä vihuja vastaan voi kipatakkin suosiolla vaikka se on vähän weakkia. Jos vihu kippaa riittämiin 3bettiin tai 3betin jälkeen conttariin käsi 3betataan. Jos taas vihu totaali wtsd>35 tai maanikko joka lyö aina pari streettiä pillejäkin, voi ottaa maksun ja setmainata.
    • gr1nd3r
      gr1nd3r
      Bronze
      Jos vihu tykkää vielä 4bettaa paljon tossa spotissa niin noi on hyviä käsiä 5bet survoa.
    • Tikkari
      Tikkari
      Bronze
      Maksu on siinä mielessä miinus, että settiin osuessasi tuskin koskaan saat sitä stäkkiä sisään huonosta positiosta. Siis mikäli vihu osaa yhtään pelata eikä oo uuno. Vihun range on tuossa kohtaa niin laaja, että sieltä ei yleensä saa kun maksimissaan sen yhden cbetin verran lisää.
    • Indieboy
      Indieboy
      Bronze
      Ite tykkään maksaa varsinki isommilla pareilla tyyliin 77 sillon, jos nappi on niin tiukka ettei maksa 3bettiä koskaan vaan useimmiten kippaa ja joskus 4bettaa. Tällasia solideja nittejä vastaan saa maksuvaluee ku ne cbettaa aina ni voidaan koolia jos flopissa on max. 1 ylikortti, koska sitte turnissa ne luovuttaa usein.
    • Mikko
      Mikko
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja Indieboy
      Ite tykkään maksaa varsinki isommilla pareilla tyyliin 77 sillon, jos nappi on niin tiukka ettei maksa 3bettiä koskaan vaan useimmiten kippaa ja joskus 4bettaa. Tällasia solideja nittejä vastaan saa maksuvaluee ku ne cbettaa aina ni voidaan koolia jos flopissa on max. 1 ylikortti, koska sitte turnissa ne luovuttaa usein.
      Tuo vois olla vaihtoehto joo jollain 77 tai 88. Ainakin sitten, kun jaksan taas ottaa hudin käyttöön, että näkee vähän, miten herkästi vihut lyö turnillakin. Tosin ilman positiota tuo on vähän hankalaa joka tapauksessa, kun pitäis sitten turnilla lyödä viimeistään itse alle.
    • PerusJamppa
      PerusJamppa
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja Mikko
      Alkuperäinen kirjoittaja Indieboy
      Tuo vois olla vaihtoehto joo jollain 77 tai 88. Ainakin sitten, kun jaksan taas ottaa hudin käyttöön, että näkee vähän, miten herkästi vihut lyö turnillakin. Tosin ilman positiota tuo on vähän hankalaa joka tapauksessa, kun pitäis sitten turnilla lyödä viimeistään itse alle.
      Itse mielummin ehkä check-reissasin flopin noissa tilanteissa. Jos suunnitelma on maksaa c-bet ja lyödä turnilla alle, rahaa menee suurin piirtein saman verran keskelle, mutta pelkästään maksamalla floppi annetaan vihulle minun mielestä turhaan ilmainen mahdollisuus osua johonkin. :(
    • Mikko
      Mikko
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja PerusJamppa
      Itse mielummin ehkä check-reissasin flopin noissa tilanteissa. Jos suunnitelma on maksaa c-bet ja lyödä turnilla alle, rahaa menee suurin piirtein saman verran keskelle, mutta pelkästään maksamalla floppi annetaan vihulle minun mielestä turhaan ilmainen mahdollisuus osua johonkin. :(
      Varsin oikeassa taidat olla. Aggressio lienee hyvästä ainakin shorttipöydissä. Ja esim. seiskaparilla on kuitenkin aika paljon ikäviä turnikortteja, joita ei halua nähdä.