Pienet taskuparit blindeilta open limppausta vastaan

• Hatch85
      Hatch85
      Bronze
      Viimeaikoina mietityttänyt miten nuo taskuparit pitäisi pelata blindeilta, jos potissa open limppaajia/limppaaja. Jos korototetaan ja vihu maksaa, joudutaan pelaamaan ilman positiota. Tämän lisäksi jatkobetillä ei ole niin suurta vaikutusta kuin vaikka positiosta pelatessa.

Itse olen tällä hetkellä vain limpannut mukaan jo limpattuun pottiin pienillä pareilla blindeilta. Yleensä kuitenkin nuo open limppaajat on sen verran heikkoja pelaajia, että niitä vastaan on sitten ihan hyvät johdetut pottikertoimetkin jos setti napsuu.

Mutta mielelläni kuulisin neuvoja/omia kokemuksianne tässä pelityylissä.

btw... 3bettaatteko pienillä pareilla vihun korotuksia jotka siis tulevat buttonista tai aikaisemmasta koskaan? Jos niin millaisia vihuja?
  • 3 replies
    • Mikko
      Mikko
      Bronze
      Itse en hirveesti tykkää limppailla pareilla perässä, ellei pöytä oo täynnä maksuautomaatteja, jolloin on hyvä vaan metsästää sitä settiä ja ottaa valuet. Mutta jos on ns. normivihuja, niin mieluummin korotan ja otan aika usein potin alas jo ennen floppia. Ja jos menee flopille, niin jatkolyönnillä viimeistään monesti irtoaa, osui siihen settiin tai ei.

Toki esim. fullissa voisin ehkä tyytyä limppaamaan perässä 22-88(99), jos oon itsekin aikaisessa positiossa. Ja joskus "sorrun" perässä limppaamiseen shortissakin.

3betistä käytiinkin jo taannoin vähän keskustelua napin avauksia vastaan. Siitä rohkaistuneena olen sittemmin lähes poikkeuksessa 3betannut pienet parit ehkä jotain 22-33 lukuun ottamatta löysää buttonia vastaan. Jos button on tiukka, niin menee vähän isommatkin kädet kippiin (tai joskus maksu).

Edit. Luin vasta nyt tuon otsikon tarkemmin, että blindeillahan tossa ollaaan itse. Joten niiltä voisin hyvin itsekin limpata perässä. Toki silloinkin shortissa usein ottaisin mieluummin itse aloitteen, jos vihu vähänkään helpommin tiputtaa conttariin.
    • Tikkari
      Tikkari
      Bronze
      Eu mun mielessä tuo perässälimppaus OOP ole ollenkaan huono. Pääset kuitenkin halvalla flopilla hakemaan sitä settiä ja varmaan kuitenkin saat valueta kun osut.

Kun taas jos rupeat riehumaan ja korotat 4BB, et osu ja vihu maksaa sun 6BB konttarin (jonka jälkeen luovutat) niin tulee aika kalliiksi pitkässä juoksussa. Se setti osuu kuitenkin vaan kerran kahdeksasta.
    • Shevtshenko
      Shevtshenko
      Bronze
      Tuntematonta vihua vastaan suosittelisin pelkkää perässälimppausta oop, mutta vihua siinä yleensä enemmän pelataan kuin omaa kättä jos oop lähtään eristään. 88+ eristäisin aina shortissa ja fullissa TT/99+, nuo siis yhtä limppaajaa vastaan. MW pitää sitten miettiä kuinka monta barrelia on valmis painaan ilman sitä settiä.