Blindien ryöstöt Rush pokerissa

• Kolomeviis
      Kolomeviis
      Bronze
      Tein pienen "tutkimuksen" Rush pokerin blindien ryöstöistä NL50 tasolla fulli pöydissä. Tulokset alla. Löin joka kerta 3BB:n (1,5$) korotuksen buttonilta omista korteista riippumatta.

Oletetaan, että vihun maksaessa tai 3-betatessa Hero häviää korotuksen verran. Todellisuudessa näinhän ei toki joka kerta ole.

Steal
      attempt | % | $ (NL50) | BB
      207 | 100 | 310,5 | 621

Results:

Fold | % | $ (NL50) | BB
      129 | 62,3 | 96,75 | 193,5

Call | % | $ (NL50) | BB
      40 | 19,3 | -60 | -120

3-bet % $ (NL50) BB
      38 | 18,4 | -57 | -114

yht % $ (NL50) BB
      207 | 100 | -20,25 | -40,5

Eli "tappiota" tuli 40,5 BB:tä 207 käden aikana (19,57 BB/100).

Toki joskus herolla myös sattuu olemaan käsi tai vihun vain maksessa osutaan johonkin/saadaan potti bluffilla.

Aika herkästi tuolta blindit irtoaa, eli jos ei statsien perusteella syytä olettaa muuta, niin aika herkästi kyllä lähtisin ryöstöretkelle, vai mitäs tuumaatte?
  • 3 replies
    • Hnngh
      Hnngh
      Silver
      Homma menee ainakin hyvin kannattavaksi hudin kanssa, kun spottaa ne ahkerat 3bettaajat joukosta. Mitäköhän tulokset ois näyttäneet 2.5bb:n korotuksella? Monet näyttää käyttävän jopa 2bb:n korotusta. Jotenkin yleisfiilis on se, että ryöstäminen on normaalia kannattavampaa, mutta toisaalta myös vastaryöstöt toimii tavallista paremmin. Kenestäkään pelaajista mulla ei oo kunnon otantaa, mutta tuntuu, että tuolla on muutamia todella lageja voittavia reguja ainakin nl10: ssä.

Hudi voi kyllä aiheuttaa tuolla aika pahoja levelöintejäkin, koska itse ei voi tietää yhtään, että käyttääkö vihu hudia ja toisaalta sitä, että miltä heron statsit näyttää vihun hudissa.

vähän offtopic:

Jossain vaiheessa ohje oli se, että kannattaa pelata todella exploitattavaa preflop-peliä, koska vihut eivät sitä kuitenkaan huomaa, eli avauskorotus kannattaa säätää käden vahvuuden mukaan. Mahtaakohan tuo pitää enää paikkaansa?
    • bege32
      bege32
      Bronze
      nl5 tasolla olen rushia pelannut ja korotan lähes aina co ja bu 4bb korotuksen. Tuntuu että vihut kippaa huomattavasti enemmän tuohon 4bb kuin 3bb korotukseen. Tietysti tulee maksamaan enempi silloin kun vihu koppaa tai 3-bettaa mutta vihut kippaa kyllä yllättävän usein tuohon korotukseen.
    • Kolomeviis
      Kolomeviis
      Bronze
      Isomalla korotuksella saa varmaan enemmän kippejä, mutta saako tarpeeksi on varmaan siinä ja siinä. Minejä tai 2,5 bb:n korotusta pidän vähän liian pienenä. Itse ainakin lyön minittäjää kylkeen lähes poikkeuksetta ja aika usein vihu kippaa.