3-betattujen pottien barrelointi NLHE

• smaster
      smaster
      Bronze
      Näissä tulee jokseenkin usein lyötyä päätä seinään kun vihuna on buttonilla kaveri, joka stealaa n.50% napeista ja maksaa 3betit vähintään sen 1/3 ajasta. Sitten nämä ovat myöskin todella innokkaita flouttaajia ja voivat mennä välillä vähän marginaalisemmilla keskelle. Onko tähän muuta lääkettä kuin tiukentaa hieman omaa 3bettiä tai jättää cbettejä esim. osumattomilla K/Q/A-hi pöydillä lyömättä?

Otetaanpa pari esimerkkikättä:

1. Vihu BTN steal 50%, fold to 3bet pf 33%, fold to cb 30%, AF 3.9

Vihu avaa 3bb
      Hero raise 9bb A:cJ
      Vihu call

Flop: 2:s8:s6

Mikä olisi järkevin line lähtä jatkamaan?

2. Sama vihu

Vihu 3bb
      Hero 9bb 9:d9

Flop T:c7:d3

Hero cbet 12bb, vihu call

Turn Q

Mikä line?

Kädet ovat siis BTN vs blindit tilanteita, jossa hero blindeilla.
  • 4 replies
    • PopaS
      PopaS
      Bronze
      Itse 3bettaisin hivenen enempi noissa. yleensä 3,5 korotus ilman positiota. Tota vihua vastaan löisin varmaan 4*korotus. Vihun 4bet range myös kiinnostais. Molemmissa oot vielä flopillakin kilometrin edellä vihujen rangea, eli musta noihin voi barreloida. Etenkin ekan. Jos vihu tykkää lyödä aina positiosta niin saattasin jopa checkrasea noita, toi T korkea floppi osuu musta kuitenkin niin harvoin vihulle ja lähes kaikki turn kortit on ikäviä että flopin check-rase ois kiva. Jos siellä saadaan vihulta pakkaan kaikki huonommat ja ehkä myös jotain heikkoja Tx käsiä.

Muiltakin ajatuksia tähän, voi olla että mä oon ihan pihalla näissä tilanteissa...kun ainakin välillä tuntuu siltä.
    • Tikkari
      Tikkari
      Bronze
      Vihu käytännössä ottaa 3betin aina ja floattaa sitte cbetin (plaanina viedä potti turnilla jos chekkaat?). Mun mielestä sitä on hyvä kurmuuttaa tuossa tekemällä cbet ja sitte C/R allin turnilla. Etenkin tossa kakkoskädessä, kun voidaan saada vielä kymppi tuossa jopa pakkaan.

Riippuu aika paljon sitten vihun turnin stateista ja pitää pikkusen toki miksata, eli barreloida välillä ilmalla/monstereilla ja sitte check/foldailla välillä noita turneja kanssa. Montaa kertaa se ei tuota turnia kyllä stäbää ilmalla ja vedollakin ottaa jatkossa ilmasen jos sököpusket siihen muutaman kerran, joten sen jälkeen toi muuvi on hyvinkin pitkälti käytetty.

Eli pitää olla valmis ampumaan 2 piippua tai tehdä sitte jotain muuta kummaa turnilla jos tämmöstä jannua vastaan lähdetään painelemaan OOP osumattomana. Tai sitten vaan sökötellään ja pidetään pottia pienenä ja induussataan bluffiin niin kauan kun ei uskota vihun osuneen pöytään mitenkään.
    • PopaS
      PopaS
      Bronze
      Niin tohon edelliseen vielä lisää että musta ei oo mitenkään väärin check-foldatakkin tuon ekan kaltasia. Tommosesta vihusta irtoo kyllä valuetakin tarpeeks ihan oottamalla niitä monsuja/flopin osumaa, mutta max ev:n varmaan saa kun muuvailee enempi. Esim lyömällä sen turninkin ihan ilmalla jollon vihu tiputtaa kaikki taskuparit ja heikot osumat.
    • smaster
      smaster
      Bronze
      Joo hyviä ajatuksia. Oon lähinnä siirtynyt valuttamaan ko. vihua ihan hyvällä tuloksella eikä se ole ainakaan vielä hirmuna adjustannut. Toki c-betti lähtee bluffinakin silloin kun hyviä turneja on paljon. CR ylikorteilla pikkupöytiin on kans ihan hyvä peli ollut, mutta se on aika läpinäkyvää.