Livepelistartegiat

• Asslake
      Asslake
      Bronze
      Aloitin tänne puolelle kyselyn livepeleistä sillä mätän niitä saman porukan kanssa tasaisesti lähes joka viikko ja jotenkin en vain pääse avaamaan omaa peliä vaan se menee aivan liian tiukaksi. Yhteisiä livetunteja löytyy todella paljon eli puhutaan jo pelatuista vuorokausista tai viikoista.

Meillä on muodostunut 5-6 hengen aktiivinen rinki ja istumme lähes aina samoilla paikoillakin pöydässä. Tässä pelaaja esittely.

Lähdetään kertomaan istumajärjestyksen mukaan.

Mr. H. Loistava käsien lukia. Kelaa paljon käsiä miten ne ovat edenneet ja pystyy tekemään markinaalisa maksuja ja puskemaan bluffilla. Pöydän paras pelaaja. Mukava pelata häntä vastaan kun osaa myös kipata koska tietää mun tiukkuuden.

Mr. P. Löysä pelaajaa, istuu mun oikealla puolella. Avaa puolet raakoina tulleista käsistä. 4-bettaa vain kädet AA ja KK. Eli kun mun 3-betatessa maksu tippu 80% varmuudella ja käsiskaala on edelleen Q7o-AK tai vaikka QQ. Ei osaa luopua keskinapista ja pystyy maksamaan todellakin isoja bettejä markinaalisilla käsillä. Saa paljon valueta häneltä. Ehdottomasti pöydän hannu hanhi aloituskäsien suhteen. Saa keskimääräisesti eniten hyviä aloituskäsiä muihin nähden. Auttaa pysymään pelissä.

Mr Asslake. Kässipöydän luvattu sankari. Pelaa lähes ultratiukkaa ilman mitään ihmeellistä repertuaaria. Välillä kolistelee Mr.H ja Mr.M kanssa koska ne ymmärtävät kipata.

Mr. PD Sitten pöydän suurin paisti. Uskomaton Calling station. Pystyy maksamaan 3-betin ihan millä kädellä tahansa. Katkeaa lähes aina parin tunnin pelin jälkeen mutta silti saapuu lähes aina sessioihin mukaan. Kuopannut mukavan summan vuosien aikana. Todella vaikea vastustaja koska slouvaa paljon osumia mutta pystyy ampumaan riverillä ison bluffin. Tosin näitä on helppo koppailla.

Mr. M. Tämä nettiharja ei tarvitse esittely vaan kuuluu pelaaja joukkoon jota pystyy aika hyvin lukemaan eli pelaa yhtä tiukkaa minun kanssani. Käyttää pöytää paremmin hyväkseen mutta kun alkaa riehumaan niin kannattaa yleensä luovuttaa melko nopeasti.

Mr. T. Toinen hyvä käsien lukija. Ei pelaa netissä olenkaan vaan pelkkää liveä meidän kesken. Ällistyttävän monesti pystyy luettelemaan jopa korttien maat mitä vihulla on ja pystyy tätä kautta tekemään hyviä muuveja. Hyvä pelaaja.

Miten näiden herrojen kanssa pitäisi pelata?

Suurin onglma minulla on kun lähden eristämään Mr.P 3-betillä niin Mr.PD tulee aina mukaan ja silloin pelataan 3-way pottia joka kasvaa jo aika suureksi ennen floppia. Yleensä tuossa vaiheessa 25-30bb kun avg stäki pöyriin noin 250bb paikkeilla. Eikä minulla mitään aavistusta missä mennään koska positiossa olevalla miehellä on niin laaja range millä se napsii kylmänä 3-bettejä.
  • 4 replies
    • Tikkari
      Tikkari
      Bronze
      Koita vaihtaa paikkaa herra PDn kanssa. :s_grin:

Jos ei onnistu niin sitten ei mun mielestä oikein muut voi kun pelata tiukkaa. Ilman positiota oot nesteessä tuossa jos lähdet pelaamaan liian marginaalsia käsiä automaattia vastaan, se kun osaa vielä bluffatakin.

Napilta voi toki avata ja eristää lightimmin kun sulla on positio stationiin. Mut muuten luultavasti kannattaa vaan pelaa tiukkaan ja pitää 3bet rangekin suhteellisen valuena. Käyttää sitten sitä tiukkaa imagoa noita vastaan hyödyksi, jotka sitä osaa arvostaa.
    • smaster
      smaster
      Bronze
      Arpokaa paikat aina ennen joka peliä niin pääsee välillä vähän parempaan positioon varsinkin nuiden kavereiden kanssa, jotka maksaa kylmänä 3bettejä.
    • Asslake
      Asslake
      Bronze
      Paikat on jäänneet hieman niin kuin herramiesmäisesti. Eihän kaveripeleissä ole paisteja eikä huonoja pelaajia? Eli joka paikasta pitäisi käytännössä pystyä pelaamaan.

Tokihan jos vaihdan paikka PD kanssa niin ongelmaksi muodostuu taas se että kun on kaksi löysintä pelaajaa ennen mua niin takana olevat hyvät pelaajat tietävät että mä koitan välillä lightisti eristää noita ja jolloin heillä on todella hyvä paikka löydä 4-betti, koska meta menee niin että kun mä ole tiukka niin kuka 4-bettaa mua huonolla kädellä OOP ja mitä mä teen? Jos flättään käden niin siinä ei ole musta mitään järkeä mutta voinko painaa AI voitollisesti?

Otetaan esimerkki, P avaa utg 3bb, PD ottaa kopin, mä 3-bettaan AJo to 10bb, muut kippaa ja H painaa blindeiltä 26bb 4-betin löysät miehet kippaa ja mulla on takana 200bb. mä en oikein tykkää flätätä tuota koska silloin mä en tiedä missä mennään. En oikein pysty 5-bettaamaan koska stäkin loppuu kesken ja mä saan oddsit maksaa melkein any two eli vaihtoehdot on kippi tai shove?

Sitten toinen esimerkki,
      Mitä jos mä istun normaalilla paikalla. P avaa UTG 3bb, mä lyön 9bb AJo ja PD maksaa muut kippaa ja P maksaa instana. Floppi on T87r ja P liidaa 25bb. P, ei tee sitä koskaa bluffina sillä on joko yli pari tai osuma ja se testaa missä mennään koska tietää että mä kippaan paljon mutta mitä mä voin tehdä kun mulla on mies vielä takana joka pystyy ottamaan koolin ihan hyvin Tx kädellä tai 9x kädellä.

Esimerkki kolme,
      P avaa taas UTG+1 3bb mä 3-bettaan taas 9bb kädellä AQo, kaikki kippaa. Floppi on 642 värin vedolla. P liidaa alle potilliseen, niin mä tiedän sen käden täysin. Sen käsirange on 77-JJ koska se aina pelaa kätensä näin eli ottaa parillla koolin ja jos se jää ylipariksi niin se liidaa alle. Settiä se ei koskaan liidaa. Mikä on oikea muuvi? Lyödä niskaan ja toivoa että se tiputtaa 77-88 kädestään jonka se voi tehdä mutta ongelma on siinä että se ei tiputa TT-JJ kättä mihinkään tuollaiseen pöytään.
    • Tikkari
      Tikkari
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja Asslake

Otetaan esimerkki, P avaa utg 3bb, PD ottaa kopin, mä 3-bettaan AJo to 10bb..
      Tää skenaario ei ole mahdollinen noista positioista. Jos positiot olisi nää ja 3-betillä ei saa rispektiä niin ota positiosta maksu ja pelaa postfloppia positiosta. Easy.

Mitä jos mä istun normaalilla paikalla. P avaa UTG 3bb, mä lyön 9bb AJo ja PD maksaa muut kippaa ja P maksaa instana. Floppi on T87r ja P liidaa 25bb. P, ei tee sitä koskaa bluffina sillä on joko yli pari tai osuma ja se testaa missä mennään koska tietää että mä kippaan paljon mutta mitä mä voin tehdä kun mulla on mies vielä takana joka pystyy ottamaan koolin ihan hyvin Tx kädellä tai 9x kädellä.
      Kippi, paha olla sämpylässä tuossa jos stationi ei tajuu kipata kärkeä ja oot perässä aina tuota liidaajaa. Jälleen kerran pitäisin pottia varmaan ennemmin pienempänä Pf kun kuitenkin tiedossa et joudut pelaa vaikeasta positiosta marginaalikädellä kuitenkin. Eli turha kasvattaa pottia liikaa pre.

P avaa taas UTG+1 3bb mä 3-bettaan taas 9bb kädellä AQo, kaikki kippaa. Floppi on 642 värin vedolla. P liidaa alle potilliseen, niin mä tiedän sen käden täysin. Sen käsirange on 77-JJ koska se aina pelaa kätensä näin eli ottaa parillla koolin ja jos se jää ylipariksi niin se liidaa alle. Settiä se ei koskaan liidaa. Mikä on oikea muuvi? Lyödä niskaan ja toivoa että se tiputtaa 77-88 kädestään jonka se voi tehdä mutta ongelma on siinä että se ei tiputa TT-JJ kättä mihinkään tuollaiseen pöytään.
      Oot perässä ja sulla about 25% equity. Vihun pitäis kipata tosi usein, että tässä voisi painaa kylkeen järkevästi. 200BB syvänä ei voi oikein mennä poikkikaan tuossa eikä myöskään voi raise-foldaa oikein järkevästi. Miten vihu reagoisi tässä flattiin, jatkaako painamista turnilla blankkoon aina? Pystyt sitten viemään potin turnilla jos veto täyttyy tai pöytään tulee sulle osuma tai K (ehkä myös J).

Kyllä näillä riideillä pitäis pystyä biittaamaan, koska vihuthan vielä aina kertoo sulle aika hyvin viimeistään flopilla, että mitä niillä on. Ei kaikkia potteja pidä yrittää voittaa, eli jos tiedät noin hyvin mitä vihuilla on kädessä niin aika helppo sitten napsutella valuee sisään kun ollaan edellä ja kippailla kun ollaan perässä?