LAG peli.

• 21 replies
    • Kyyberi
      Kyyberi
      Coach
      Coach
      Riippuu omista taidoista. Jos on itse riittävän hyvä, ja vastustajat riittävän huonoja, voi pelata vaikka 100/100 statseilla ja tehdä voittoa.

Mutta voittavan lag-pelaamisen takana on todella hyvät pelitaidot. Olen nähnyt videolta miten lag pelaa jossain NL100-200 pöydissä, ja se oli todella vaikuttavaa. Ruudulla oli jumalaton määrä tietoa vastustajista ihan positiokohtaisesti, ja vaikka peli ulospäin näytti lagimaiselta räiskimiseltä, oli kaikki päätökset erittäin hyvin perusteltu. Onneks analyyttisia lageja ei ole montaa, koska sellaista vastaan pelaaminen on aika inhottavaa.
    • partane
      partane
      Silver
      Alkuperäinen kirjoittaja Kyyberi
      Riippuu omista taidoista. Jos on itse riittävän hyvä, ja vastustajat riittävän huonoja, voi pelata vaikka 100/100 statseilla ja tehdä voittoa.

Jotenkin luulisin että ainakin jos microista puhutaan nii ei voi kyllä lähellekkään 100/100 pelata. Vastustajista pitää olla riittävästi tietoa, microilla monestikaan ei ole koska vihuja on niin paljon. Vastustajien pitäisi osata luopua käsistä ja tätä ei microilla tunnuta osaavaan.

Mun HEM:istä löytyy parikin kättä, jossa olen onnistunut lukemaan vihun käden täydellisesti tai lähes täydellisesti ja olen olettanut että vihu pääsee irti kädestään mutta ei ole päässyt ja olen tympääntyneenä luovuttanut vihulle ison potin.

Upea paikka bluffille korkeammalla tasolla, mutta ei NL10:ssä.

On tietysti LAG-pelaamisen toinen puoli, eli valuen saaminen kun vihut olettaa että bluffaat. Tää ei taas toimi sen takia microilla että vihut ei ajattele riittävästi. Monet kattoo tv:tä samalla ku pelaa ja ei huomioi vaikka 3-bettaisit niitten avausta 5 kertaa peräkkäin. AA:llakin pitää tietysti maksaa river vaikka 4 hertta tulisi pöytään ja sitä herttaa ei itsellä satu olemaan.

Ite en kyllä kehitä omaa peliä yhtään enempi LAG-suuntaan ennen NL100 tasoa. Perus TAG-peli, näyttäis olevan se joka kannattaa nuilla tasoilla. Voitais melkein jopa puhua korotus tai kippi -pokerista.
    • Kyyberi
      Kyyberi
      Coach
      Coach
      Pitää ymmärtää, että jokaista pelityyliä vastaan toimii joku toinen tyyli. Tagilla pärjää suurinta osaa vastustajia vastaan, mutta toisaalta taas tagia vastaan lagimpi toimii parhaiten.
    • oylioika
      oylioika
      Bronze
      Ainaki eilisissä käsissä sul oli partane aika lagit avauskädet :D

Mut joo mikroissa voi pelata lagimmin, muttei se ole optimaalista just niistä syistä mitä partane tossa aiemmin sano. Lagi pelaaja muodostaa ittelleen +ev pöytäimagon isoille käsilleen ja toisaalta vie itteltään mahdollisuuden tehdä isoja bluffeja, kerran vihut eivät usko kuitenkaan.

Mikroissa oon tehny testejä vaihdellen niitä "vaihteita" lagin ja tagin välillä, joka on tuottanut ajoittain tulosta, mutta todellisuudessa on tilanne tainnut olla se että imago ei ole tuonut tulosta vaan vastustajat ovat silloin tykänneet korteistaan ja painellu niillä, heron luullessa imagon tuovan toimintaa.

Lagi pelaaminen vaatii tosi paljon postfloptaitoja ja vähäistä pöytämäärää vs multitablettaminen. Tag vakkareita vastaan lagittaminen positiosta on kyllä tuottoisaa, kerran tietää vihun osaavan kipata ja saa vihun pois mukavuusalueeltaan esim kevyellä 3betillä ja flouttaamalla flopin toisinaan.
      Ite en kyllä kehitä omaa peliä yhtään enempi LAG-suuntaan ennen NL100 tasoa.

Joo ihan hyvä ajatus, mutta kannattaa muistaa sitten että adjustaaminen löysempään peliin voi viedä aikaa totutellessa, mutta täältä ps saitilta saa kyllä tosi hyvin ohjeita pelin kehittämiseen. Niitittäminen voi jäädä selkäytimeen ja mukavuusalue kärsii kun alkaa marginaalisemmilla availemaan varsinkin kun nostaa tasoja samaan aikaan.
    • partane
      partane
      Silver
      Alkuperäinen kirjoittaja oylioika
      Ainaki eilisissä käsissä sul oli partane aika lagit avauskädet :D

Mut joo mikroissa voi pelata lagimmin, muttei se ole optimaalista just niistä syistä mitä partane tossa aiemmin sano. Lagi pelaaja muodostaa ittelleen +ev pöytäimagon isoille käsilleen ja toisaalta vie itteltään mahdollisuuden tehdä isoja bluffeja, kerran vihut eivät usko kuitenkaan.

Mikroissa oon tehny testejä vaihdellen niitä "vaihteita" lagin ja tagin välillä, joka on tuottanut ajoittain tulosta, mutta todellisuudessa on tilanne tainnut olla se että imago ei ole tuonut tulosta vaan vastustajat ovat silloin tykänneet korteistaan ja painellu niillä, heron luullessa imagon tuovan toimintaa.

Lagi pelaaminen vaatii tosi paljon postfloptaitoja ja vähäistä pöytämäärää vs multitablettaminen. Tag vakkareita vastaan lagittaminen positiosta on kyllä tuottoisaa, kerran tietää vihun osaavan kipata ja saa vihun pois mukavuusalueeltaan esim kevyellä 3betillä ja flouttaamalla flopin toisinaan.
      Ite en kyllä kehitä omaa peliä yhtään enempi LAG-suuntaan ennen NL100 tasoa.

Joo ihan hyvä ajatus, mutta kannattaa muistaa sitten että adjustaaminen löysempään peliin voi viedä aikaa totutellessa, mutta täältä ps saitilta saa kyllä tosi hyvin ohjeita pelin kehittämiseen. Niitittäminen voi jäädä selkäytimeen ja mukavuusalue kärsii kun alkaa marginaalisemmilla availemaan varsinkin kun nostaa tasoja samaan aikaan.
      Joo mä availen tosi löysästi shortissa, koitan lähinnä välttää ongelmakäsien availua ongelmapositioista. Buttonilta voin periaatteessa avata mitkä tahansa 2 korttia, oikeastaan mun mielestä parempi avata 72o BU ku A2o BU, koska 72o on helpompi selvittää missä mennään. Eikä A2o juuri koskaan pelata isosta potista.

3-bettailut teen pitkälti vastustajien mukaan. Koitan olla 3-bettailematta tiukkoja vihuja käsillä jotka on todennäköisesti dominoitu, mut 3-bettailen sit pikkupareja ja suittikonnektoreita. Löysää vihua vastaan voi 3-betata sit valuena enempi.

En tiiä onko tää sit TAG vai LAG shorttia, mutta en mä nykyään osaa enää muulla tavalla pelata.

Fullikyyläystä en jaksa ja myös Tiukka Shortti tuntuu välillä olevan hukassa. Tavallaan luovuus on yks mun vahvuuksista enkä halua sitä kautta opetella liian nittimäiseksikään koska siitä voi olla haittaa sit myöhemmin kuten olio mainitsi.

Joo TAG-pelaajia vastaan kannattaa tosiaan pelata LAGisti ei vain siksi että ne kippaa vaan myös siksi että ne saattaa seota. Huomattu monesti, kun vakkari sekoaa kun se ei saa käsiä ja 3-bettaan sitä koko ajan. Sit se katkee jollai KTs tai Ax-kädellä.

Tarkotin lähinnä nyt paisteja joita ainakin itse pöydistä pääasiassa etsin. Jos paisti lähtee niin minäkin lähden, vaikka löysällä 3-bettailulla ja TAGien kiusaamisella tekeekin tuottoa niin silti koitan etsiä paistikkaamman pöydän. Oon huomannu että pöytävalinta on aika tärkeää jos pelaa vaan 2 - 4 pöytää.
    • gr1nd3r
      gr1nd3r
      Bronze
      Kyllä mikroissakin kannattaa pelata paljon käsiä varsinkin jos on positio pöydän spottiin. Usein mikroissa kukaan regu ei edes puutu tähän toimintaan.

Suosittelen Dr Giggyn videoita. Pitää olla todella hyvä lukemaan vihun rangeja ja tietää mitä pystyy itse reppaamaan.Tolla tyylillä tehdään kyllä eniten rahaa mutta swingejä tulee
    • oylioika
      oylioika
      Bronze
      Tuplapostaus =/
    • oylioika
      oylioika
      Bronze
      Se joka ton pelityylin osaa, niin tekee parempaa tulosta tagiin verrattuna. Tilanteita tehdä rahaa tulee enemmän, kerran pelataan käsiä enemmän. Tilttiherkkyys ei saa olla ongelma ja marginaalisiin tilanteisiin ajaudutaan tuon tuosta.

Itte en Dr. Giggyn videoista tykänny kovinkaan opettavaisina, sillä kaverin ego puskee liikaa mun makuun rivien välistä. Ihan hyvää riidiä vetää vihujen käsistä, mutta notesit on luokkaa fisu, megafisu, Yyberfisu. Emmää tiiä.

Tagit eivät tosiaan kykene muuttamaan pelityyliään joko ollenkaan, tai sitten aivan liian myöhään joten binin, parin verran voi repiä noilta tuottoa ennenkuin voi alkaa odottamaan vastaan pelaamista.
    • ristmark
      ristmark
      Bronze
      Mistäs tommoinen video löytyypi?
    • oylioika
      oylioika
      Bronze
      Katto mielummin Tikkarin ja Deggyn videoita. :)
    • tilttikala
      tilttikala
      Bronze
      Lukaisin tuossa toissapäivänä artikkelin, taisi olla Poker Magazinessa. Siinä kirjoiteltiin, että monet pelaajat haluaa olla Ivey tai vastaava ja päättääpi pelata LAGisti. Kirjoittaja kommentoi, että kyllä se tiukka on vielä tänäkin päivänä kaunista, sillä joku tutkija oli aihetta selvittäessään ajanut 27 megaa pokerikättä träkkerin läpi ja päätynyt mielenkiintoiseen johtopäätökseen:

MITÄ USEAMPIA POTTEJA PELAAJA VOITTAA, SITÄ ENEMMÄN HÄN TULEE HÄVIÄMÄÄN $$$! Eli, jos tai paremminkin KUN ei ole noiden kovien nosebleed-pelaajien taitoja, ei kannata leikkiä sellaista. durrr ja Ivey löytää itsensä jatkuvasti hankalista tilanteista, joista keskivertopelaaja ei selviä... Ne onkin tietty vähän eri jannuja ne...
    • Shevtshenko
      Shevtshenko
      Bronze
      MITÄ USEAMPIA POTTEJA PELAAJA VOITTAA, SITÄ ENEMMÄN HÄN TULEE HÄVIÄMÄÄN $$$!

No ohhoh. Tietääköhän kirjottaja mistä puhuu :f_confused: . Nimittäin en todellakaan usko tuohon väittämään.

Eikä lagisti pelaavan tartte mitään highstakes taitoja omata, riittää että on edgeä oman pöydän vihuihin.
    • Fantasy99
      Fantasy99
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja Shevtshenko
      MITÄ USEAMPIA POTTEJA PELAAJA VOITTAA, SITÄ ENEMMÄN HÄN TULEE HÄVIÄMÄÄN $$$!

No ohhoh. Tietääköhän kirjottaja mistä puhuu :f_confused: . Nimittäin en todellakaan usko tuohon väittämään.

Eikä lagisti pelaavan tartte mitään highstakes taitoja omata, riittää että on edgeä oman pöydän vihuihin.
      Tutkija tarkoitti että, kun voitat useita potteja useasti niin häviät sitten takaisin voitot yhdessä isossa potissa.

Se on se rinkinotto minkä LAG ottaa pelatessaan useasti käden ja LAG haluaa pelata eikä kippailla kortteja.
    • Hnngh
      Hnngh
      Silver
      Myös ne loose/passivet voittaa paljon potteja, lisäksi varmaan LAGienkin joukossa on enimmäkseen huonoja pelaajia, joten tuo tilasto näyttää miltä näyttää. Vähän nollatutkimus.
    • gr1nd3r
      gr1nd3r
      Bronze
      Jos on edgeä niin sitä enemmän tekee rahaa mitä enemmän pelaa käsiä kohtuuden rajoissa. Positio ja edge korvaa korttietua paljon..
    • tilttikala
      tilttikala
      Bronze
      Varmasti pitää paikkansa, mutta keskimääräinen LAG-pelaaja ei näytä tämän analyysin perusteella olevan kovin taitava. Täsmentääkseni aiempaa postaustani, analyysi kohdistui pienten, keskisuurten ja korkeiden panosten peliin. Viittaus siihen, että rahat sitten hävitään yhdessä suuressa potissa oli juuri se, mitä hain. Huono itseilmaisu... Sitä entinen vaimokin valittaa. :D LAG-pelaajaa on kuitenkin mahdollista ansoittaa, koska tämä lyö floppiin kuin floppiin.

Shev tietty oikeassa siinä, että jos on hyvät riidit vihuista, niin kyllähän sillä LAG-pelilläkin voittoa tekee. Vähän ymmärtänyt, että monet LAGeina pidetyt lähtee moneen pottiin mukaan, mutta päättää pelin jatkosta nähdessään flopin ja peli muuttuu tiukaksi siinä vaiheessa. Nämä siis HYVIÄ LAG-pelaajia. Itse koetan olla nitti, mutten liian nitti, joten en osaa sanoa tuosta enempää. Tämä siis vain kommenttina tuohon tutkimukseen.

Pari täsmennystä. Tutkimus julkaistiin Journal of Gambling Studies -lehdessä. Tutkimus koski ennen kaikkea riskejä, palkkioita ja tuotto-odotuksia ja koska nämä ilmiöt tulevat pelkistetysti vastaan pokerissa, pokeri otettiin tutkimuskohteeksi. Tämä on sitten suora sitaatti: Mitä enemmän jakoja pelaaja voitti, sitä todennäköisemmin hän tuli häviämään rahaa. Ja vielä: Informaatiota tutkiessaan hän huomasi kääntäen verrannollisen suhteen voitettujen käsien ja hävittyjen dollareiden välillä.
    • Shevtshenko
      Shevtshenko
      Bronze
      Imo, lagina oppii pelaamaan postfloppia, kun joutuu harjottaan kädenlukutaitoa enemmän kuin tagina. Lagina pystyt hyödyntään parempaa kädenlukutaitoa useammin kuin tagina ja saat äksöniä enemmän kuin tagina. nl50-100 tasoilla sitä kippiosuuttakin löytyy välillä pelottavankin paljon, vaikka pelaa 30% käsistä fullipöydässä. Isoin osa edgestä tuleekin hyvistä kipeistä ja ohuista valueista, mitkä ovat suoraa seurausta paremmasta käsienlukutaidosta. Hand reading ftw!
    • tilttikala
      tilttikala
      Bronze
      Uskon sen. Juju on varmasti juuri käsienlukutaito ja kyky lukea vihua ylipäänsä. Minä suosiolla jätän LAG-pelin sellaiselle, joka sen osaa. Olis tietty mukava oppia itsekin, mutta ennen sitä pitää opetella flopin jälkeinen peli, käsienlukutaito, vastustajien lukeminen... Puhumattakaan bankrollin nostamisesta vähän korkeammalle tasolle.

Arvostan itse pelaajia, jotka kykenevät pelaamaan kaikilla kahdella kortilla hyvin. Täytyy muistaa, että olen itse vasta fisu, joka koettaa parantaa peliään täyskätisessä kalalammikossa tai kivikkoisessa koskessa, miten vain. Shorttipöydissä en ole ikinä pelannut ja tiedän, ettei siellä voi olla niin tiukka käsien suhteen. Ymmärsin kuitenkin, että jopa shorttipöytään voi olla liian LAG. Saa korjata, jos olen väärässä.
    • Shevtshenko
      Shevtshenko
      Bronze
      Ymmärsin kuitenkin, että jopa shorttipöytään voi olla liian LAG

Tottakai huppipöytäänkin voi olla liian loose ja aggro.
    • 1
    • 2